اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050268965492

راه هایی که نمی دانستید

چهار روش ساده برای تمیز کردن فرش

کد: 1395050268965492

https://goo.gl/uPS0Kw

، تهران , (اخبار رسمی): نگهداری از فرش فوت و فن خاص خود را دارد، ولی با روش های ساده می توان برخی از مشکلات مانند رنگ پریدگی و گودی و .... را برطرف کرد.

چهار راه عجیب برای تمیز کردن فرش در منزل که نمی دانستید!

فرش ایرانی همه جای دنیا زبانزد خاص و عام است و هر کسی که کمی اطلاعات داشته باشد خیلی زود می تواند فرش اصیل ایرانی را از روی نقش و رنگ یا بافت آن تشخیص دهد.
ایرانی‌ها به فرش علاقه زیادی دارند و فرقی نمی‌کند دستباف یا ماشینی باشد، مهم این است که ما خیلی برای فرش‌هایمان اهمیت قائلیم و حتما باید منازلمان مزین به انواع فرش باشد. گرچه فرش‌های بی‌کیفیت چینی یا ترکیه‌ای نیز در بازار وجود دارد ولی هیچ ‌کدام نمی‌تواند جای فرش، قالی یا گلیم‌های بافته شده به دست هنرمندان تبریزی، کاشانی، قمی، کرمانی یا … را بگیرد.
فرش‌ها رنگ و نقش متفاوتی دارند و هر کسی بسته به سلیقه خود مدلی را انتخاب می‌کند ولی به دلیل این که فرش‌ها زیر پا یا زیر دیگر وسایل منزل پهن می‌شوند خیلی زیاد در معرض مشکلاتی چون پارگی، زدگی، رنگ‌ رفتگی، سوختن، خراب‌شدن ریشه‌ها یا پاک نشدن لکه‌ها قرار دارند که در صورت بروز چنین اتفاقاتی باید بگوییم انگار در یک خانواده ایرانی فاجعه رخ داده است.

البته فرش‌ها و قالی‌ها بسته به اینکه از چه جنس یا از چه سبک و سیاقی بافته شده باشند، استحکام متفاوتی دارند ولی به هر حال حادثه در هر شرایطی ممکن است رخ دهد. رفوگران و صنعت رفوگری را باید مکمل قالی‌بافی دانست و قطعا رفوگری یک پیشه بسیار تخصصی است. ولی در برخی موارد می‌توان با کمی حوصله و دقت در منزل نیز فرش‌ها را به شکل مناسبی رفو کرد. با ما در شیپور همراه باشید تا چند نکته را به شما آموزش دهیم.

1-اگر بنا به دلایلی فرش شما دچار فرورفتگی یا گودی شده است که ظاهر آن را بسیار زشت جلوه می‌دهد. خیلی راحت می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. به عنوان مثال می‌توانید در گودی‌ها یک قطعه یخ بیندازید و حدود یک ساعت صبر کنید تا پرزهای خوابیده فرش به حالت قبل باز گردد. یا اینکه می‌توانید آب کمی در گودی بریزید و با قراردادن دستمال مرطوب روی آن و اتوکردن آرام کاری کنید که پرزها به حالت طبیعی برگردد. فقط یادتان باشد اتو خیلی داغ نباشد و بعد از انجام کار هم قسمت اصلاح شده را برس بزنید.

2- شاید احساس کنید رنگ فرش شما مانند قبل نیست و با شستشو هم درست نمی‌شود. پس بهتر است دست به کار شوید. مقدار زیادی نشاسته ذرت را روی فرش بپاشید و بعد از یکی دوساعت آن را با جاروبرقی جمع کنید تا ببینید چه معجزه‌ای رخ داده است.
3- یکی از عذاب‌آورترین مشکلات برای فرش ایجاد لکه روی آن به ویژه در فرش‌های رنگ روشن یا قدیمی است که باید بدانید چطور آنها را پاک کنید. ابتدایی‌ترین کارها را تقریبا همه می‌دانند. وقتی مایعاتی چون چایی یا نوشابه روی فرش ریخت باید سریعا آن را با قاشق برداشت تا به داخل فرش رسوخ نکند و بعد هم با دستمال نخی سفید آن را آن قدر خشک کرد که لکه‌ای روی فرش نباشد. یادتان باشد بهتر است بار اول دستمال مرطوب و آغشته به صابون یا مایع فرش‌شویی باشد.

4- برای پاک‌کردن لک‌ها بهتر است اول فرش جارو زده شود و بعد از آن از ماست استفاده کنید تا اثر شگفت‌انگیزش را ببینید. از موادی چون محلول نمک و مایع ظرفشویی یا شامپوی فرش نیز می‌توان استفاده کرد.

اکنون که فرش‌تان جانی تازه گرفته است و قصد دارید فرش جدید بخرید می‌توانید نمونه قدیمی موجود در منزل خود را با یک آگهی رایگان در سایت شیپور به فروش برسانید و خیالتان هم راحت است که فرش بدون مشکلی را به خریدار تحویل داده‌اید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شیپور

بفروشید، بخرید، لذت ببرید؛ روزانه هزاران نفر از شیپور برای فروش و یا خرید هر چه که فکر می‌کنید از جمله گیتار، ساعت، لباس عروس، فرش، ماشین قدیمی، اجاره آپارتمان و... استفاده می کنند. ثبت آگهی در شیپور سریع، آسان و %100 مجانی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل