اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052081115492

با یک پوشش ساده برای بند

ساعت خود را تغییر دهید

کد: 1395052081115492

http://goo.gl/sSuuaG

، تهران , (اخبار رسمی): همیشه نیاز نیست که برای تغییر وسایل هزینه کنیم، گاهی با یک هزینه ناچیز می توان تغییری بزرگ ایجاد کرد. برای مثال می توان با تهیه یک پوشش پارچه ای ساعت خود را تغییر دهید.

این پوشش ساعت مچی تان را جادو می کند!

ساختن یک پوشش پارچه ای برای بند ساعت  علاوه براین که عیب های ساعت قدیمی را می پوشاند، فایده های دیگر هم دارد! مثلا با این پوشش بند فلزی ساعت روی دست لیز نمی خورد! در تابستان و زمستان دمای بند فلزی ساعت متعادل می ماند! ساعت و دست عرق نمی کند و خیلی فایده های دیگر!

برای شروع پیش از هر چیز چند تا عکس از ساعتتان بندازید و از ذوق و سلیقتان استفاده کنید یک توصیف خوب و مناسب برای آگهی در سایت شیپور بسازید و آگهی ساعتتان را ثبت کنید و در ادامه با من همراه باشید تا ساخت پوشش ساعت را یادتان بدهم…

آنچه که برای اینکار نیاز دارید:
قطعه ای پارچه، با ابعاد حداقل 10 سانتی متر در 20 سانتی متر
نخ خیاطی
نخ با رنگ متضاد برای رویه کار ( اختیاری )
دکمه ضربه ای ( ترجیحا پلاستیکی )
کاغذ و خودکار
خط کش
سوزن
سنجاق
سکه و یا هر جسم گردی که هم اندازه ی ساعت باشد
چرخ خیاطی
اتوی بخار

اول از همه باید یک الگو درست کنم

یک تکه کاغذ بردار می دارم و ساعت مچی را روش می گذارم طوری که موازی لبه ی کاغذ باشد خط کش را روی کاغذ در سمت دیگر می گذارم و یک خط به موازات لبه ی کاغذ می کشم.

طول بند ساعت رو علامت گذاری می کنم، قسمت هایی رو که هنگام بسته شدن ساعت با هم همپوشانی دارن از طولش کم می کنم.
اندازه ی دور مچ من 15 سانتی متر است، و بند ساعت من در حدود 16٫5 سانتی متر طول دارد. ( که به نظر همپوشانی زیادی می آید اما واقعیت این است که به دلیل ضخامتی که پارچه دارد، درنهایت این مقدار معادل کمتر از 10 میلی متر همپوشانی میشود ).

یک جسم گرد رو در جایی که انتهای بند ساعت رو علامت گذاری کردم می گذارم و دورش خط می کشم به طوری که دو انتهای بند ترسیم شده، گرد باشد. این شکل الگوی پایه ای میشود برای بند ساعت من.

الگو قسمت دوم

وقتی که پوشش بند کامل شد، دو تونل پارچه ای به وجود می آید که انتهای بند ساعت مچی داخلش میگیرد. باید که تصمیم بگیرم که این ها تا چه حد بلند باشند و چه مقدار از بند موجود ساعت رو می خوهام پوشش بدهم.

بند ساعت من 16٫5 سانتی متر طول داره و تونل ها هر یک 4٫5 سانتی متر در نظر گرفته شده و 3٫5 سانتی متر فاصله در نظر گرفته شده تا صفحه ی ساعت در آن قرار بگیرد. این ساعت مچی را امن نگه می دارد و یک فاصله ی 4٫5 سانتی متری در پشت دارم تا قلاب را بتوانم از آن جا ببندم.طول تونل ها رو روی الگوم مشخص می کنم.

انتخاب پارچه

پارچه ای که قرار است استفاده کنم رو انتخاب کردم. یک پارچه ی کتان صاف و سبک، پارچه خوبی خواهد بود. پارچه ی لحاف هم انتخاب مناسبیه چون قابل شستشو ست.

برش دادن پارچه

الگو رو با قیچی از کاغذ جدا میکنم. پارچه رو در حالتی که جهت وارونه اون رو به بالاست قرار میدهم و دور الگو و روی آن خط می کشم. حداقل 5 میلی متر از طرفین خطی که کشیدم فاصله در نظر میگیرم تا به عنوان درز عمل کند، دو قطعه ی یکسان برش میدهم.

بعد قطعات تونل ها رو جدا میکنم. این بار حدود 1 سانتی متر برای درز هر یک در نظر میگیرم و قطعات را هر یک 1 سانتی متر عریض تر از قطعات اصلی بند ساعت در نظر میگیرم.

تو زدن حاشیه ی تونل ها

قطعات تونل رو با اتو صاف میکنم و بعد طرفین رو اتو میزنم.بعد قسمت هایی را که تو زدم میدوزم. من این قسمت ها را با دست می دوزم چون فقط چند سانتی متر طول دارد و تقریبا به همان سرعت و احتمالا تمیزتر از دوخت با چرخ خیاطی می شود این کار رو انجام داد.

کنار هم قرار دادن قطعات

یکی از قطعات اصلی را روی اصلی آن قرار میدهم و دو قطعه ی تونل رو طوری که وارونه اش به سمت بالا قرار بگیرد روی آن قرار میدهم.

بدون به هم زدن نظم پارچه ها، الگو رو برمیدارم و قطعه ی اصلی دیگه بند ساعت مچی رو، به نحوی که وارونه اش رو به بالا باشد، روی اولی میدهم. دوباره الگوها رو چک میکنم که جای همه ی قطعات درست باشد. قطعات را به هم سنجاق می زنم و با یک نخ رنگ متضاد به هم می دوزم.

به دقت در امتداد یک طرف بند جایی که تونل ها متصل شدند، دوخت میزنم. از خطی که قبلا کشیدم کمک می گیرم. می تونم بعد یکی از دو انتها رو که به صورت گرد هست، بدوزم اما نه هر دوی آنها را.

حالا که سمت دیگر آن را دوختم و سمت اصلی بند را بیرون آوردم، باید تونل ها از بقیه ی بند که صافه کمی جدا باشد.
راحت ترین راه برای این کار این است که تونل ها را کمی داخل فشار بدم که باعث می شود که کمی خمیده و منحنی شکل و نسبت به تکه اصلی بند بالاتر بایستد. بعد آن را در جاش سنجاق میکنم.

در نهایت دو تکه اصلی را دارم که لبه های بلند اونها کاملا روی هم قرار گرفته و یک توده کوچک در وسط ساندویچی که درست کردم ایجاد شده که همان جایی است که قطعات تونل چند لایه شده.

با چرخ خیاطی ( و یا به صورت دستی )، دو امتداد کشیده ی کار را در طولی که سنجاق زدم، می دوزم. همون طور که قبلا هم انجام دادم. انتهای گرد کار را نمی دوزم.

تمام نخ های کوک را جدا میکنم و سمت اصلی بند را بیرون میارم. نوک تیز خودکار یا مداد برای فشار دادن و جا انداختن پارچه بسیار خوب است.
در اینجا باید ساعت را در بند پارچه ای قرار بدهم تا مطمئن بشوم که درست عمل میکنم.

تنظیم کردن تونل ها

بند را با ساعت مچی که در آن هست، روی میز قرار می دهم. بند ساعت مچی را در این پوشش در وسط میگذارم و جای ساعت را تنظیم میکنم تا زمانی که به حالت دلخواهم در موقع اتمام بند، برسد.

به دقت تونل ها را در هر طرف بند ساعت پایین میدهم. زمانی که تمام سمت های تونل را کوک زدم، ساعت را از پوشش پارچه ای بیرون می آورم. از انتهای پوشش شروع میکنم و با چرخ خیاطی با همان تنظیمات قبلی روی امتداد کوکی که زدم، میدوزم. در امتداد طول پوشش حرکت میکنم و با فاصله از انتها. این کار را به تمیزی انجام میدم چون این کوک ها قابل دیدن هستند.

حالا پوشش را روی ساعت مچی امتحان میکنم تا مطمئن بشوم که اندازه است! تمام نخ ها رو از چرخ خیاطی جدا میکنم.

دکمه  ضربه ای را برمیدارم و دو سمتش رو به دو انتهای پوشش جایی که همپوشانی دارد میدوزم تا بتوانم آن را روی مچم ببندم و ساعتم را می پوشم!

 به کانال تلگرام شیپور بپیوندید!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شیپور

بفروشید، بخرید، لذت ببرید؛ روزانه هزاران نفر از شیپور برای فروش و یا خرید هر چه که فکر می‌کنید از جمله گیتار، ساعت، لباس عروس، فرش، ماشین قدیمی، اجاره آپارتمان و... استفاده می کنند. ثبت آگهی در شیپور سریع، آسان و %100 مجانی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مد و لباس | سرگرمی و تفریح