اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052687314889

دزد لپ تاپی که به کمک همیاب 24 به دام افتاد

کد: 1395052687314889

https://goo.gl/vf3982

، نیشابور , (اخبار رسمی): داستانی عبرت انگیز در مورد سارقی که توسط همیاب 24 به دام افتاد

دزد لپ تاپی که به کمک همیاب 24 به دام افتاد

به گزارش همیاب 24 در تاریخ 16 مردادماه 1395 ، آقای مهدی.خ قربانی سرقتی دیگر شد. او  لپ تاپ خود را در داخل ماشینش رها کرده بود و متاسفانه سارق توانسته بود لپ تاپ Asus  او را از ماشینش به سرقت ،ببرد. مهدی.خ که قبلا با سامانه همیاب 24 آشنایی داشت به سرعت مشخصات  لپ تاپ خود را در این سامانه ثبت می کند تا اطلاع رسانی گم شدن آن به اصناف و فروشگاه ها اعلام شود. 3 روز بعد هنگامی که سارق برای گرفتن قیمت لپ تاپ و باز کردن رمز آن به فروشگاه مراجعه کرده بود، با همکاری آقای جهانی صاحب فروشگاه، فرد سارق شناسایی و تحویل قانون داده شد.

هشدارهای امنیتی:

دستگاه خود را درون اتومبیل رها نکنید

یکی از ساده ترین راه های سرقت لپ تاپ شکستن شیشه اتومبیل و برداشتن کیف و لپ تاپی است که در آن رها شده اند. هیچوقت لپ تاپ خود را درون اتومبیل رها نکنید ، اگر مجبور شدید که کیف و لپ تاپ خود را درون اتومبیل قرار دهید ، آنها را ترجیحا در صندوق عقب اتومبیل قرار دهید تا جلب توجه نکند ، همیشه در نظر داشته باشید ، به چشم آمدن یک چیز می تواند باعث ایجاد انگیزه بیشتر برای سرقت آن شود.

در محل های عمومی دستگاه خود را در کیف نگهداری کنید

اگر سارقی بتواند محتویات کیف شما را مشاهده کند طبیعی است که رغبت بیشتری برای به سرقت بردن آن خواهد داشت و شما با اینکار باعث بالا رفتن انگیزه سرقت در سارقان خواهید شد. به کیف لپتاپ خود مثل کیف پول خود اهمیت دهید ، کیفی انتخاب کنید که تا جای ممکن شبیه کیف لپ تاپ نباشد ، استفاده از کوله پشتی هم یکی دیگر از راهکارهاست . برای چه می خواهید به همه اعلام کنید که لپ تاپ دارید ؟ اون دوره زمونه گذشت لپ تاپ با کلاس بود عزیز من ، الان میگن تازه به دوران رسیده هستی . برای اینکه درک بهتری از موضوع داشته باشید تصور کنید که درصد سرقت کیف های ورزشی و لپ تاپ چقدر است ؟ قطعا سارق تمایل بیشتری به سرقت لوازم الکترونیکی دارد تا وسایل ورزشی… 

برای دستگاه خود رمز بگذارید و اطلاعات خود را رمزنگاری کنید

حداقل کاری که شما می توانید انجام دهید این است که برای کامپیوتر خود رمز عبور قرار دهید که در صورت به سرقت رفتن ، سارق نتواند به راحتی به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند . هر چند قرار دادن رمز عبور برای کامپیوتر امروزه چندان به عنوان یک راهکار درست برای حفاظت از اطلاعات مطرح نمی باشد اما به قول خودمان کاچی به از هیچی . بهترین راهکار این است که با استفاده از نرم افزارهای رمزنگاری کلیه اطلاعات موجود بر روی هارد دیسک خود را رمزنگاری کنید تا در صورت بروز مشکل سارق نتواند اطلاعات را بخواند ، این روش مطمئن ترین روش برای افشاء نشدن اطلاعات شخصی پس از به سرقت رفتن دستگاه است. البته توجه کنید که کلید رمزنگاری و رمز عبور خود را در جایی یادداشت نکنید که هر کسی بتواند به آن دسترسی داشته باشد. 

اطلاعات منحصر به فرد دستگاه خود را در جایی مطمئن یادداشت کنید

در صورتیکه لپ تاپ شما به سرقت رفت ، همیشه اطلاعاتی از قبیل شماره سریال لپ تاپ ، رسید خرید و کلیه مشخصات آن را در جایی یادداشت کنید تا در صورت امکان بتوانید از طریق سایت پشتیبانی شرکت سازنده اعلام سرقت دستگاه خود را اعلام کنید ، شرکت سازنده حتی می تواند این دستگاه را در صورت اتصال به اینترنت و دریافت بسته های بروز رسانی رهگیری نیز بکند ، هر چند هدف ما در این نکته این بود که در صورت پیدا شدن لپ تاپ بتوانید ثابت کنید لپ تاپ مال شماست . 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

همیاب 24

سامانه همیاب 24 نخستین وگسترده‌ترین بستر اطلاع‌رسانی انواع کالاهای دیجیتال گمشده و پیداشده و بررسی رایگان دقت و صحت خرید کالای دیجیتال در ایران است که با هدف ارائه خدمات متمایز و ایجاد حس امن در خرید کالاهای دیجیتال در اردیبهشت‌ماه 1394 فعالیت خود را آغاز کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]