کد: 13950627128865611

کیش در مسیرتبدیل شدن به پایلوت فرهنگی

کد: 13950627128865611

https://goo.gl/xMoYIH

، تهران , (اخبار رسمی): تامین زیر ساخت های توسعه امور فرهنگی کیش در سه سال گذشته شکوفایی فعالیت های فرهنگی، دینی و هنری را در این جزیره به دنبال داشته است.

جزیره کیش در مسیرتبدیل شدن به پایلوت فرهنگی

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مونسان در حاشیه رو نمایی از دو تابلو سوخته نگاری  "میراث نبی" و "پنجره فولاد" اثر مرتضی نداف در مرکز همایش های بین  المللی کیش، گفت: تامین زیر ساخت توسعه امور فرهنگی در کیش، حرکت این جزیره را برای تبدیل شدن به پایلوت فعالیت های فرهنگی کشور تسریع کرده است. 

  وی همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد و تکمیل زیر ساختهای لازم برای توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری از اولویت های سازمان منطقه آزاد کیش بوده است گفت: در سه سال گذشته تلاش کردیم تا با نگاه ویژه به حوزه فرهنگ و هنر، جزیره کیش بتواند در زمینه فعالیت های فرهنگی، دینی و هنری پایلوت کشور باشد.  

 مونسان با اشاره به اینکه پتانسیل های فراوان جزیره کیش در کنار نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه مناطق آزاد در چند سال گذشته جزیره کیش را به منطقه ای پیشرو در اجرای طرح های نوین حوزه گردشگری، تجارت و صنعت تبدیل کرده است تصریح کرد: به مدد فضای فرهنگی و دینی حاکم بر جزیره کیش، همدلی مردم و تعامل حجت الاسلام و المسلمین علیدادی امام جمعه کیش با مسئولان در سه سال گذشته زیر ساخت های توسعه امور فرهنگی در منطقه تامین شده و خوشبختانه جزیره کیش  شاهد دوران شکوفایی فعالیت های هنری فرهنگی و دینی است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ساخت فرهنگسرای بزرگ مرکزی کیش گفت: این نخستین طرح جامعی است که با نگاه خاص به رونق فعالیت های فرهنگی و هنری در جزیره کیش طراحی و اجرا شده است و ما تلاش می کنیم این مجموعه تا بهمن امسال به بهره برداری برسد.  

وی افزود: ساخت مجموعه فرهنگی آوای خلیج فارس در جزیره کیش که بزرگترین مجموعه فرهنگی کشور است نشانگر جایگاه امور فرهنگی و هنری در برنامه ریزی های سازمان منطقه آزاد کیش است و امید داریم تا مجموعه این طرحها و تلاش های هدفمند حرکت کیش را برای تبدیل شدن به پایلوت فعالیت های فرهنگی و هنری در کشور تضمین و تسریع کرده و زمینه رشد گسترده تر گردشگری فرهنگی را فراهم کند.

مونسان با تاکید بر اینکه هنر بهترین راه برای انتقال مفاهیم ارزشمند دینی و فرهنگی به نسل جوان و آینده ساز کشور است گفت: در سه سال گذشته در جزیره کیش شاهد افزایش شمار علاقمندان به فعالیت در رشته های مختلف هنری  به ویژه با نگاه دینی و مذهبی بوده ایم و این نشانگر روحیه هنر دوستانه و انگیزه قوی جوانان و ساکنان این جزیره برای رونق فعالیت فرهنگی، دینی و هنری است.

وی با بیان اینکه هنرمندان متعهد جزیره کیش هم در جهت شکوفایی فعالیت های هنری و فرهنگی تلاش قابل تحسینی داشته اند اظهار داشت: کیش نسبت به سایر نقاط کشور با امکانات بسیار گسترده تر، رشد قابل تحسینی در فعالیت های فرهنگی و عملکرد درخشانی در حوزه فرهنگ و هنر داشته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد کیش

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است ، که می تواند بآن را به عنوان برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی-آموزشی- تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوریهای نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس ایران دانست.

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی