اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950913193505029

لیست جدید دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت منتشر شد

شرایط تحصیل پزشکی در چین

کد: 13950913193505029

https://goo.gl/H47jZ5

، تهران , (اخبار رسمی): با اعلام لیست جدید دانشگاههای مورد تأیید وزارت بهداشت (برای سال تحصیلی 18-2017) و قرار گرفتن نام چند دانشگاه چینی در این لیست، راه برای تحصیل پزشکی در چین برای ایرانیان هم باز شد و حالا متقاضیان تحصیل پزشکی در خارج از کشور می‌توانند به گزینه‌ای دیگر هم فکر کنند.

شرایط تحصیل پزشکی در چین

برای پذیرش دانشجو در دوره‌های پزشکی دانشگاههای چین آزمونی برگزار نمی‌شود و عموما نیازی به ارائه مدرک زبان هم نیست

به گزارش اخبار رسمی به نقل از گروه مشاوران تحصیلی امیدار، طبق اعلام وزارت بهداشت، برای سال تحصیلی پیش رو، دانشگاههایی مورد تأیید این وزارتخانه قرار گرفته‌اند که در رنکینگ‌های معتبر کیو اس، تایمز و شانگهای قرار دارند و بر همین اساس، تعداد زیادی دانشگاه از کشور چین هم مورد تأیید قرار گرفته‌اند که برخی از آنها دانشگاههای پزشکی هستند و برخی هم، دوره‌های میان‌رشته‌ای (مانند اقتصاد سلامت و مهندسی پزشکی) را ارائه می‌کنند. دانشگاههای مورد تأیید وزارت بهداشت در چین برای تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی عبارتند از: Lanzhou University ؛ Shantou University ؛ Wuhan University ؛ Huazhong University of Science and Technology ؛ Nanjing Medical University ؛ Soochow University ؛ Southeast University ؛ Jilin University ؛ Shandong University .

تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های چین گزینه مناسبی از لحاظ اعتبار، آزمون، زبان انگلیسی و هزینه است.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاههای چین 

دوره‌های تحصیلی پزشکی در چین به زبان انگلیسی یک دوره 6 ساله است که 4 سال اول آن آموزشی و 2 سال آخر، کارآموزی است (البته طول دوره کارآموزی در هر دانشگاه ممکن است متفاوت باشد).

بطور کلی؛ آزمونی برای پذیرش دانشجو در این دوره‌ها برگزار نمی‌شود و عموما نیازی به ارائه مدرک زبان هم نیست؛ اما داشتن مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی تجربی و همچنین نمرات بالای 16 در دروس زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و زبان انگلیسی، الزامی است. 

زبان تدریس، همانطور که گفتیم انگلیسی است؛ اما به‌دلیل نیاز به دانستن زبان چینی برای برقراری ارتباط با بیماران در دوره کارآموزی، واحدهای درسی زبان چینی هم در طول دوران تحصیل ارائه می‌شود و دانشجویان، این زبان را هم فرا می‌گیرند. برخی از دانشگاهها پیش از اتمام دوره، آزمون زبان چینی HSK‌ را هم برگزار می‌کنند. 

سال تحصیلی دانشگاههای چین، از ماه سپتامبر (شهریور) شروع می‌شود و متقاضیان، تا پایان ماه جولای (خرداد) فرصت دارند مدارک خود را برای ثبت نام، به دانشگاهها ارائه کنند. بسته به شهر و دانشگاه محل تحصیل هم دانشجویان، سالانه بین 4 تا 8هزار دلار شهریه می‌پردازند. 

نکته مهمی که باید در مورد اخذ پذیرش پزشکی از دانشگاههای چین به آن توجه کرد این است که ظرفیت این دانشگاهها محدود بوده و متقاضیانی که نمرات لازم در دروس ذکر شده و (بعنوان امتیاز) مدرک زبان دارند نسبت به دیگران، در اولویت قرار می‌گیرند.

برای گرفتن پذیرش پزشکی از دانشگاههای چین مدارکی نظیر ترجمه شناسنامه به زبان انگلیسی ؛ ترجمه ریز نمرات دیپلم و پیش‌دانشگاهی به زبان انگلیسی ؛ ترجمه اصل دیپلم یا گواهی دیپلم به زبان انگلیسی ؛ ترجمه اصل یا گواهی پیش دانشگاهی به زبان انگلیسی ؛ پاسپورت معتبر و ترجیحا مدرک زبان آیلتس مورد نیاز است.

اگر قصد تحصیل پزشکی در خارج از کشور را دارید و  می‌خواهید درباره شرایط تحصیل پزشکی در چین بیشتر بدانید و وضعیت خود را ارزیابی کنید می‌توانید با گروه مشاوران امیدار تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه مشاوران تحصیلی امیدار

ما در گروه مشاوران امیدار، با ایجاد یک شبکه از فارغ‌التحصیلان کشورهای مختلف، قصد داریم با تکیه بر تجربه‌های واقعی کار و تحصیل خود در محیط بین‌المللی، یک بستر مناسب برای تصمیم‌گیری منطقی متقاضیان تحصیل در خارج از کشور بر مبنای شرایط فردیشان ایجاد کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]