اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951008209565464

تولیدات کشاورزی ارزش‌گذاری می‌شود

حمایت‌ها به حداقل ۳۵درصد ‌ارزش تولید ارتقا می یابد

کد: 13951008209565464

https://goo.gl/NoU3L5

، تهران , (اخبار رسمی): نمایندگان مردم در خانه ملت ۱۰ بند از ماده مربوط به نحوه حمایت از بخش کشاورزی در لایحه برنامه ششم توسعه را به دلیل ابهامات متعدد به کمیسیون تلفیق ارجاع کردند.

حمایت‌ها به حداقل ۳۵درصد ‌ارزش تولید ارتقا می یابد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، نمایندگان در نشست علنی سه­ شنبه ۷ دی‌ماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده ۴۳ لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با ارجاع بندهای ح، ط، ی، ک، ل، م، ن، س و ع این ماده به کمیسیون تلفیق موافقت کردند.

لاریجانی با اشاره به اینکه در برخی از بندهای ماده ۴۳ لایحه برنامه ششم توسعه ابهام و اشکال وجود دارد، گفت: به عنوان مثال در بند (ح) عنوان شده سطح کلی حمایت از کشاورزی به حداقل سی‌و پنج‌درصد (۳۵درصد) ‌ارزش تولید این بخش ارتقاء یابد، در حالی که اصلا مشخص نیست ارزش کل تولیدات کشاورزی چقدر است و نمایندگان مجلس نمی‌توانند با ابهام رای دهند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ارتقاء ۳۵ درصدی ارزش تولید نامفهوم است، تصریح کرد: باید اذعان شود که این افزایش بر چه مبنایی است.

در ادامه لاریجانی با بیان اینکه بندهای تکراری در ماده ۴۳ لایحه مذکور وجود دارد، اظهار کرد: به عنوان مثال بند (ط) مبنی بر اینکه بدهی‌ فعالیت‌های بخش‌ کشاورزی که حوادث غیرمترقبه موجب خسارت جبران‌ناپذیر و معوق‌ ماندن بدهی آنان به سیستم بانکی شده‌ است تسویه شود قبلا مورد بررسی قرار گرفته و از این رو باید بخشی از بندهای ماده ۴۳لایحه مذکور را برای بررسی مجدد و اصلاح به کمیسیون تلفیق مجلس ارجاع کرد.

بر اساس این گزارش، بندهای مذکور ناظر به چگونگی ارتقاء حمایت از کشاورزی، نحوه تسویه بدهی‌ فعالیت‌های بخش‌ کشاورزی، تأمین نقدینگی مورد نیاز بخش کشاورزی و ... بود.

همچنین بند (و) این ماده نیز به کمیسیون تلفیق ارجاع شده بود.

در ماده ۴۳ لایحه مذکور به اقداماتی اشاره شده که دولت مکلف است در اجرای بند سوم سیاست های اقتصاد مقاومتی و به‌منظور متنوع‌سازی ابزارهای حمایت از بخش کشاورزی، تأمین و تجهیز منابع، توسعه و امنیت سرمایه‌گذاری، افزایش صادرات محصولات کشاورزی و ارزش افزایی و تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی انجام دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی