اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951012212345464

تا یک ماه آینده انجام می شود

پرداخت سهم کارخانه‌ها از مطالبات چایکاران

کد: 13951012212345464

https://goo.gl/cO4ODb

، تهران , (اخبار رسمی): مطالبات چایکاران از کارخانه‌های چای ۷۰ میلیارد تومان بوده که ۵۰ میلیارد تومان آن پرداخت و ۲۰ میلیارد تومان آن باقی مانده است که تا پایان ماه به تدریج به حساب چایکاران واریز خواهد شد.

پرداخت سهم کارخانه‌ها از مطالبات چایکاران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، صادق حسنی مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای با اعلام این خبر گفت: امسال حدود ۳۱ هزار تن چای خشک تولید شد که ۱۲ هزارتن بیشتر از سال ۹۴ و دو برابر بیشتر از سال ۹۳ بوده است که این میزان تولید رکوردی جدید را در تولید چای کشور به ثبت رساند و افزایش درآمد چایکاران را در پی داشت.

وی با تأیید اینکه دولت سهم خود را از مطالبات چایکارن پرداخت کرده است، افزود: تاکنون بیش از ۲۳۴ میلیارد تومان برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده است و با پرداخت سهم دولت و مقداری از سهم کارخانه‌ها تنها حدود ۱۷ درصد از مطالبات چایکاران باقی‌مانده که به‌صورت روزانه و هفتگی با فروش چای کارخانه‌ها به حساب تولیدکنندگان واریز خواهد شد.

وی تأکید کرد: از ۱۴۹ کارخانه که در سال ۹۵ خرید چای را انجام داده‌اند، ۴۰ کارخانه بزرگ به‌طور کامل مطالبات را پرداخت و ۱۰۹ کارخانه دیگر که معمولاً در ابعاد کوچک مشغول به کار هستند در حال پرداخت مطالبات همزمان با فروش محصول به‌صورت روزانه و هفتگی هستند.

مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال در دفاع از تأخیر کارخانه‌های چای در پرداخت مطالبات تولیدکنندگان، بیان کرد: امسال این کارخانه‌ها بودند که پرداخت بهای خرید تضمینی چای را آغاز کردند تا دولت فرصت تأمین اعتبار را داشته باشد، ضمن اینکه پرداخت بهای خرید تضمینی با فاصله یک ماه، تأخیر محسوب نمی‌شود.

حسنی ادامه داد: هدف ما ایجاد تعامل با دولت، سازمان چای و چایکاران است؛ زیرا بقای هر یک از حلقه‌های تولید تا عرضه در زنجیره این محصول وابسته به یکدیگر است.

به گفته وی، در حال حاضر قیمت فروش هر کیلوگرم چای در بازار از پنج‌هزار تومان تا ۳۰ هزار تومان در نوسان است.

حسنی در پایان با بیان اینکه کیفیت در تعیین قیمت مؤثر است، اظهار داشت: کارخانه‌های چای برای جلوگیری از انباشت محصول در انبارها و پرداخت مطالبات چایکاران گاهی مجبور به فروش چای با بهای بسیار پایین هستند به همین دلیل نوسانات قیمت زیادی در بازار چای دیده می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی