اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951014213286102

اولین مزرعه تولیدانرژی ازجزر و مد دریا در اسکاتلند

کد: 13951014213286102

https://goo.gl/fRE0jO

، کرج , (اخبار رسمی): اولین مزرعه دریایی تولید انرژی از جزر و مد و امواج دریا برای اولین بار در جهان در اسکاتلند به بهره‌برداری رسید. توربین های این مزرعه انرژی دریایی که در سواحل شمال اسکاتلند نصب شده اند بیش از ۱۵ متر ارتفاع و نزدیک به ۲۰۰ تن وزن دارند.

اولین مزرعه تولیدانرژی ازجزر و مد دریا در اسکاتلند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  پایگاه خبری مدیریت شهری کرج: اولین مزرعه دریایی تولید انرژی از جزر و مد و امواج دریا برای اولین بار در جهان در اسکاتلند به بهره‌برداری رسید. توربین های این مزرعه انرژی دریایی که در سواحل شمال اسکاتلند نصب شده اند بیش از ۱۵ متر ارتفاع و نزدیک به ۲۰۰ تن وزن دارند. طول پره‌های این توربین‌های دریایی به ۱۵ متر می‌رسد.
شرکت منابع آتلانتیس که این توربین‌های غول‌پیکر دریایی را می‌سازد پیش بینی کرده است که با نصب تمام ۲۶۹ توربین دریایی این پروژه نزدیک به ۴۰۰ مگاوات برق تولید کند که برای مصرف ۱۷۵ هزار خانوار کافی خواهد بود. دولت اسکاتلند با هدف کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و کاهش تولید دی‌اکسید‌کربن ۲۳ میلیون پوند در این پروژه سرمایه گذاری کرده است. پیش بینی می‌شود که پیشرفت و گسترش امکان تولید برق از جریان‌های آبی در دریاها سبب جهشی قابل توجه در تولید انرژی های پاکیزه و تجدید پذیر در کنار انرژی‌های بادی و خورشیدی شود. لازم به ذکر است که در کشورمان با وجود منابع سرشار بادی، خورشیدی و دریایی تنها ۶ درصد برق کشور از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود.

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری کرج

شهرداری کرج نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر کرج را بر عهده دارد. شهردار کرج به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]