اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951019217175464

شرایط بیمه سازه‌های گلخانه‌ای کشت بافتی اعلام شد

کد: 13951019217175464

https://goo.gl/JAoPlZ

، تهران , (اخبار رسمی): با توجه به نبود قانون مصوب و بار مالی بالای واحدهای تولید نهال کشت بافتی (تأسیسات و سازه) تاکنون این بخش شامل پوشش بیمه نشده اما به‌نظر می‌رسد با توجه به نقش کشت بافت در اصلاح و توسعه باغ‌های کشور که از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی نیز است، رفع مشکلات پیش روی این بخش ضروری است.

شرایط بیمه سازه‌های گلخانه‌ای کشت بافتی اعلام شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی، شهریار حسامی، نایب‌رئیس انجمن صنفی کشت بافت گیاهی ایران با تأکید بر لزوم بیمه تمام مراحل تولید نهال کشت بافتی گفت: هرچند اعتقاد صندوق بیمه بر این است که عوامل تولید کشت بافت را بخش خصوصی می‌تواند بیمه کند و منعی برای ورود این بخش به صنعت بیمه وجود ندارد، اما قانون مصوبی هم در این باره وجود ندارد. 
وی بیان کرد: صندوق بیمه کشاورزی در پاسخ به تقاضای فعالان این بخش، بار مالی بالا و محدویت‌های قانونی را مطرح کرده است. شرط اولیه این صندوق برای بیمه‌پذیری، در اولویت قرار گرفتن موضوع از طرف معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و اعلام آن، به صورت مکتوب به صندوق قرار داده شده است. 
حسامی خواستار پیگیری سریع‌تر این موضع توسط مسئولان ذی‌ربط در معاونت باغبانی با توجه به اهمیت و نقش این بخش شد. 
در ادامه صغری خوشکام، رئیس گروه نهال و بهبود ارقام معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی نیز با اشاره به جلسه هفته گذشته این معاونت با نمایندگان صندوق بیمه کشاورزی، عنوان کرد: معاونت باغبانی پیگیر مطالبات به حق فعالان حوزه کشت بافت است و بر این اساس، جلساتی نیز با حضور رئیس اداره‌کل باغبانی و منابع طبیعی صندوق بیمه کشاورزی، نمایندگان انجمن کشت بافت و مدیرکل و همکاران دفتر میوه‌های سردسیری و گرمسیری داشته است. 
وی ادامه داد: در این جلسات مقرر شده است که در صورتی که سازه‌های گلخانه نگهداری محصولات کشت بافتی در صورت تدوین در قالب استاندارد، تحت پوشش بیمه قرار گیرد. 
رئیس گروه نهال و بهبود ارقام معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه استانداردهای سازه در حال تعریف و تدوین است، افزود: استاندارد‌ها با کمک انجمن صنفی کشت بافت گیاهی ایران تعریف و به زودی به صندوق بیمه منعکس خواهد شد. 
خوشکام تأکید کرد: درباره تولید نهال در آزمایشگاه نیز باید اطلاعاتی در اختیار صندوق قرار گیرد تا جنس کار خطرات آن مشخص شود. 
وی در پایان یادآور شد: پس از طی مراحل ذکرشده امکان بیمه واحدهای تولید نهال کشت بافت (تأسیسات و تولیدات) وجود خواهد داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی