اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951019217185464

قارچ‌های دارویی داخلی وارد بازار می‌شود

کد: 13951019217185464

https://goo.gl/WnH6ZM

، تهران , (اخبار رسمی): به‌منظور تنوع‌بخشی به قارچ‌های تولیدی کشور، تولید قارچ دارویی و شاه‌صدفی در برنامه ششم توسعه گنجانده شده است.

قارچ‌های دارویی داخلی وارد بازار می‌شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از جهاد کشاورزی، سیدمحمد کیایی مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر دو شرکت برای تولید قارچ دارویی (شیتاکه) اعلام آمادگی کرده‌اند و زمینه‌های لازم برای آغاز به کار آن‌ها فراهم شده است. 

وی  افزود: قارچ شاه‌صدفی نیز از انواع دیگر قارچ‌ها است که به‌منظور تنوع بخشی تولید این محصولات در کشور، در برنامه ششم توسعه به آن توجه شده است. 

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به ارقام بسیار زیاد قارچ‌های خوراکی در جهان چرا توسعه تولید به چند نوع محدود شده است، عنوان کرد: تنوع بخشی به یک محصول نیازمند فرهنگ‌سازی مصرف آن در کشور و آماده‌سازی زمینه‌های ورود آن به بازار است که کاری بسیار زمان‌بر است، در غیر این صورت باعث هدررفت سرمایه تولیدکننده می‌شود. 

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ، سرانه مصرف قارچ در کشور را ۲۰ کیلوگرم عنوان کرد و ادامه داد: سطح خالص کشت قارچ در کشور ۱۱۱ هکتار است که با در نظر گرفتن شش دوره تولید در سال، در مجموع سالانه ۱۳۰ هزار تن قارچ در کشور تولید می‌شود. 

کیایی توجه به افزایش صادرات برای تعادل بخشیدن به بازار را از الزامات توسعه تولید انواع قارچ در کشور دانست و تأکید کرد: هم‌اکنون صادرات به‌صورت محدود به کشور عراق و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام می‌گیرد و با توجه به توسعه این صنعت در برنامه ششم، باید به افزایش بازارهای هدف صادراتی نیز توجه شود. 

وی از آغاز به کار فاز نخست پایانه بین‌المللی گل و گیاه احمدآباد مستوفی تا پایان سال جاری خبر داد و اضافه کرد: فاز نخست پایانه گل احمدآباد مستوفی که کار احداث آن از هشت سال پیش آغاز شده بود، امسال به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان سال آینده این پایانه به‌طور کامل راه‌اندازی خواهد شد. 

کیایی در پایان یادآور شد: با راه‌اندازی کامل این پایانه امکان ساماندهی بازار و زمینه توسعه تولید و صادرات گل و گیاه کشور فراهم می‌شود، زیرا یکی از حلقه‌های مهم و مؤثر در زنجیره تولید تا صادرات گل و گیاه، وجود پایانه مناسب این محصولات است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]