اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951111228826812

همیشه اینطور نیست که کتاب‌های خوب بدون نقد باقی بمانند

نقدی بر کتاب «چه کسی پنیر مرا جابجا کرد»

کد: 13951111228826812

https://goo.gl/GYdCuK

، تهران , (اخبار رسمی): کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد کتابی است جالب، داستانی و آموزنده که در حوزه‌ موفقیت به نگارش درآمده. اما در عین کاربردی بودن مطالب، نقدهای کوچکی بر این کتاب وارد است.

خلاصه کتاب چه‌کسی پنیر مرا جابجا کرد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مدرسه نوابغ گمشده، کتاب «چه کسی پنیر مرا جابجا کرد» نوشته‌ اسپنسر جانسون، کتابی بسیار مشهور در حوزه‌ موفقیت و بهبود فردی است اما جالب اینکه کتاب‌هایی اینچنین پرفروش گاهی مورد استقبال برخی افراد جامعه قرار نمی‌گیرند.

در نظرسنجی انجام شده توسط تیم این مدرسه، درصد بالایی از افرادی که تاکنون این کتاب را مطالعه نکردند، اینگونه بیان می‌کنند که نام این کتاب گویای محتوایی بچه‌گانه و غیر اصولی است اما آیا از نظر شما نیز بدین شکل است.

شاید شما از آن دسته مخاطبانی باشید که تابحال این کتاب را مطالعه نکرده‌ باشید و شاید هم این کتاب را خوانده‌ و درست مانند ما نقدهای کوچکی نیز بر آن دارید؛ در این تحلیل مختصر قصد داریم دقایقی به نقد شالوده‌ این کتاب بپردازیم و در انتها برای دوستدارانی که تابحال این کتاب را ورق نزده‌اند خلاصه‌ای تهیه شده به صورت مختصر را در اختیارشان قرار دهیم.

چارچوب اصلی کتاب «چه کسی پنیر مرا جابجا کرد» بر این اساس است تا انسان‌هایی که در رویارویی با مشکلات و پیشامدهای ناگوار دست روی دست می‌گذارند و به دنبال شرایط جدید راهی نمی‌شوند، مورد انتقاد واقع شوند.

داستان از این قرار است که کتاب به شما توصیه می‌کند در صورتی که می‌بینید کسب‌ و کار شما، شرایط زندگی‌تان و یا هرچیزی طبق روال همیشگی نیست، مانند دو موش بی‌فکر، فوراً دست به اقدام جدید و تغییر شرایط بزنید.

در بخشی از این کتاب اینطور آورده شده که گاهی موشکافی و دقت‌های بیش از حد ما انسان‌ها کارها را خراب می‌کند. شاید بهتر باشد شبیه موش‌ها، بدون فکر و طبق الگوی بقا، سریع به دنبال پنیرهای جدید راهی شویم.

نقدی که بر این مساله وارد است نقدی عمیق است، انسان‌های عاقل گاه در شرایط سخت و ناهموار، همچنان خودشان را در آن شرایط باقی می‌گذارند تا به ریشه‌ مسائل پی ببرند.

توصیه این کتاب به شما این است که اگر هرروز در جایی پنیر زیادی می‌یافتید و امروز از پنیر خبری نبود، فورا شرایط را تغییر دهید. موش‌ها کندو کاو نمی‌کنند، غصه نمی‌خورند و در انتظار الگوهای همیشگی نمی‌نشینند. بلکه اگر در گوشه‌ای، هرروز پنیری می‌یافتند و امروز در آن نقطه از پنیر خبری نبود، سریع به دنبال پنیری دیگر در گوشه‌ای دیگر می‌روند.

انتقادی که به کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد وارد است این است که به سادگی نمی‌توان گفت روش‌های رفتاری موش‌ها (در تغییر مسیر ناگهانی و عدم وابستگی به شرایط گذشته) بهتر و اثربخش‌تر از رفتار انسان‌هاست. تاریخ ثابت کرده انسان‌ها موجوداتی برترند و قطعا این برتری در نتیجه‌ی ترکیب رفتارها و عکس‌العمل‌های انسان در شرایط گوناگون بوده است.

شاید بتوان انسانی را فرض کرد که تمام خصایص انسانی را دارا باشد، اما در «تغییر» مشابه موش‌ها عمل کند. به نظر می‌رسد تا پدید آمدن همچنین انسانی باید صبر کنیم تا واقعا ببینیم نتیجه چه می‌شود.

بر اساس این گزارش، آنچه مشخص است این است که وابستگی انسان به گذشته و تعمق در حال حاضر برای برخی مفید واقع شده است.

شما را به متن کامل خلاصه‌ کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد ارجاع می‌دهیم و همینطور از این قسمت می‌توانید چکیده‌ این کتاب را به صورت مستقیم دانلود کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌بهتر

آی بهتر، مؤسسه برندسازی شخصی و افرایش مهارت‌های حرفه‌ای

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب