اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951123234376812

آیا تفاوتی میان استعداد و نقاط قوت وجود دارد

کد: 13951123234376812

https://goo.gl/xCYqur

، تهران , (اخبار رسمی): مدتی است که در دنیای امروز انقلاب نقاط قوت به‌راه افتاده به طوری که به‌جای نقاط ضعف، تمرکز بر روی نقاط قوت در اولویت قرار گرفته اما سوالی باقی می‌ماند که آیا نقاط قوت، همان استعدادهای ذاتی ما است.

آیا استعدادها و نقاط قوت یک چیز هستند؟

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی مدرسه نوابغ گمشده، در دنیایی که تأکید بسیار زیادی بر روی نقاط قوت وجود دارد «که نام آن را انقلاب نقاط قوت می‌گذاریم» و دائماً صحبت بر سر این است که برای تبدیل شدن به عالی باید بر روی نقاط قوت خود متمرکز بود، سوالی اصلی به ذهن خطور می‌کند. آیا نقاط قوت، همان استعدادها و توانایی‌های ذاتی هستند.

بر اساس این گزارش، همواره با استعدادها و توانمندی‌های شخصی خود به زندگی ادامه می‌دهیم؛ ویژگی‌هایی که نتیجه‌ ساختارهای مغزی مستحکم و ریشه‌دار در وجود ما هستند؛ ساختارهایی که تغییر آنها به سادگی امکان پذیر نیست و البته دلیل اصلی تأکید انقلاب نقاط قوت بر بهبود آنها نیز همین مسأله است اما اینکه ساختارهای مغزی شما سخت تغییر می‌کنند و نزدیک‌ترین راه برای دستیابی به موفقیت، تأکید و پافشاری بر ساختارهای مغزی کنونی است.

اما به راستی اگر استعدادهای ما همان نقاط قوت ما باشند، ما به سادگی قادر خواهیم بود با صرف مقدار اندکی زمان بر روی آزمون‌های شخصیت شناسی، نقاط قوت خود را شناسایی کنیم و به همان سادگی به همان‌ها بپردازیم، اما آیا همه‌چیز همین طور است که به نظر می‌رسد؛ استعدادها، توانمندی‌های ذاتی و ساختارهای مغزی ما صرفاً علائم راهنما به سمت نقاط قوت ما می‌باشند. همیشه اینطور است که تعدادی از استعدادهای مختلف در محیطی بخصوص، نقاط قوت شما را پدید می‌آورند. ممکن است شما از حافظه‌ای خوب، برون‌گرایی و آینده‌نگری برخوردار باشید.

هیچ‌یک از اینها نقاط قوت شما به‌حساب نمی‌آیند و اینها استعدادهایی هستند که بسته به شرایط گوناگون نقاط قوت شما را به‌وجود می‌آورند. ممکن است مجموع این استعدادها در کنار شرایط محیطی باعث شوند شما وکیلی خبره در دفاع از پرونده‌های کیفری در حوزه‌ی صنعت شوید. در این حال، وکالت در دفاع از پرونده‌های کیفری در حوزه‌ی صنعتی نقطه‌ی قوت شما خواهد بود.

همانطور که می‌بینید، این مواد خوام یعنی استعدادهای ذاتی شما هستند که نقاط قوت را پدیدار می‌کنند اما سخت است بخواهیم بگوئیم که شما برای شناخت نقاط قوت خود لازم است تا به سراغ آزمون‌های گوناگون بروید. بلکه ما توصیه می‌کنیم که به‌جای متمرکز شدن بر آزمون‌های شخصیت شناسی گوناگون، به رفتارهای خود در طول هفته متمرکز شوید.

کافیست با بررسی فعالیت‌های روزانه خود، ببینید به چه کارهایی بیش از دیگر فعالیت‌ها علاقه‌مند هستید، در آنها خوب عمل می‌کنید و اشتیاقی وصف نشدنی در پیگیری آنها از خود به‌نمایش می‌گذارید؛ برای شناسایی نقاط قوت خود لازم است با ویژگی‌های نقاط قوت آشنا شوید تا بتوانید به سادگی و در طول روز آنها را شناسایی کنید که برای اینکار می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

برنامه‌ای که باید آن را دنبال کنید این است که اول نقاط قوت خودتان را شناسایی کرده، سپس به سراغ تقویت و بهبود آنها رفته و در نهایت با راهکارهایی که در مقاله‌ی چگونه نابغه شویم با شما در میان گذاشته‌ایم را پیگیری کنید. همینطور می‌توانید برای اطلاع از کارگاه‌های عملی مدرسه موفقیت در این حوزه در خبرنامه ما عضو شوید.

نظرات ارزشمند خود را با ما و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌بهتر

آی بهتر، مؤسسه برندسازی شخصی و افرایش مهارت‌های حرفه‌ای

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش