اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951120233815464

توانایی تأمین روزانه ۵۰۰۰ لاشه گوسفند و ۵۰۰ لاشه گوساله وجود دارد

آغاز توزیع گوشت قرمز تازه ۲۸هزار تومانی

کد: 13951120233815464

https://goo.gl/uVlduQ

، تهران , (اخبار رسمی): بخش خصوصی تأمین‌کنندگان دام کشور، برای توزیع گوشت قرمز با قیمت عادلانه در میادین میوه و تره‌بار تهران اعلام آمادگی کرد.

آغاز توزیع گوشت قرمز تازه ۲۸هزار تومانی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، شورای تأمین‌کنندگان دام ایران، برای توزیع گوشت قرمز به قیمت ۲۸ هزار تومان در هر کیلوگرم، برای مصرف مردم پایتخت اعلام آمادگی کرد.

اتفاقات اخیری که در بازار گوشت قرمز به‌ویژه محصول دام سبک به‌وجود آمد، باعث کاهش مصرف و انتقاد رسانه‌ها و البته مسئولان از وضعیت به‌وجود آمده شد. به همین خاطر و برای کنترل این بازار و رساندن قیمت این محصول به حالت قبلی، هم شرکت پشتیبانی امور دام وارد عمل شد و هم تعرفه واردات گوشت قرمز از ۲۶ به پنج درصد رسید، اما با وجود همه این‌ها هنوز اتفاق خاصی در بازار گوشت نیفتاده و همچنان مصرف‌کنندگان از نرخ بالای این محصول گلایه‌مندند.

حال شورای تأمین‌کنندگان دام زنده، طبق جلساتی که با مسئولان شرکت پشتیبانی امور دام برگزار کرده، بر این امر تأکید داشته که با اتکا به تولیدکنندگانی که در اختیار دارد، می‌تواند روزانه چهار تا پنج‌هزار لاشه دام سبک، در تهران توزیع کرده و آن را با قیمت مصوب بفروشد؛ البته طبق ادعای مسئولان این شورا، نرخ مورد نظر می‌تواند ۲۸ هزار تومان در هر کیلوگرم باشد. به این منظور، قرار است به‌زودی، جلسات هماهنگی با سازمان میادین میوه و تره‌بار صورت گرفته و مقدمات لازم جهت واگذاری غرفه‌های خالی به شورا فراهم شود؛ زیرا اعضای شورا معتقدند که اگر لاشه‌ها با قیمت ۲۸ هزار تومان به دست توزیع‌کنندگانی غیر از خودشان برسد، مطمئناً آنها نیز با نرخی چهار یا پنج‌هزار تومان اضافه‌تر این محصول را به قصاب‌ها خواهند داد. بنابراین وضعیت قبلی دوباره تکرار می‌شود. بر این اساس باید با ایجاد یک زنجیره، تولید و عرضه گوشت قرمز به عهده یک تشکل باشد تا مردم برای خرید این محصول، پول بیشتری نپردازند.

همچنین این شورا توانایی تأمین روزانه ۵۰۰ لاشه گوساله در تهران را نیز داشته و می‌تواند آن را با قیمتی حدود ۲۴ هزار تومان در هر کیلوگرم به دست مشتری برساند. البته قیمت‌ها باید توسط کمیته‌ای با حضور ستاد تنظیم بازار در برهه‌های زمانی مختلف تعیین شده و شورا مدعی است که توزیع گوشت در هر روز، مطابق با قیمت تعیین‌شده خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]