اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960209247417187

مهرآباد، پر ترددترین فرودگاه کشور در سال 95

کد: 13960209247417187

https://goo.gl/GHej9l

، تهران , (اخبار رسمی): مهرآباد با 134 هزار نشست و برخاست هواپیما، نخستین فرودگاه پر تردد کشور، در سال 1395 بود، فرودگاههای مشهد و امام خمینی پس از مهرآباد دوم و سوم شدند .

مهرآباد، پر ترددترین فرودگاه کشور در سال 95

مهرآباد با 134 هزار نشست و برخاست هواپیما، نخستین فرودگاه پر تردد کشور، در سال 1395 بود، فرودگاههای مشهد و امام خمینی پس از مهرآباد دوم و سوم شدند


به گزارش قاصدک24، طبق گزارش گروه آمار هوانوردی و فرودگاهی اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی سه فرودگاه مهرآباد، مشهد و امام خمینی (ره) در سال 95 به ترتیب اولین، دومین و سومین فرودگاه پر تردد کشور بودند.

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد پس از فرودگاه مهرآباد، با بیش از 70 هزار نشست و برخاست هواپیما و فرودگاه امام خمینی(ره) با بیش از 54 هزار رتبه‎های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

 

فرودگاه مهرآباد در سال 1394 نیز با 114 هزار فروند نشست و برخاست در رتبه اول قرار داشت فرودگاه های مشهد و امام (ره) به ترتیب با بیش از 60 هزار فروند و بیش از 50 هزار فروند در رتبه‎های بعدی قرار داشتند. بنابراین در سال 95 نسبت به سال 94، فرودگاه‎های مهرآباد و مشهد در نشست و برخاست هواپیما 17 درصد و فرودگاه امام خمینی (ره) 7 درصد رشد داشته‎اند.

در اعزام و پذیرش مسافر نیز مهرآباد در سال 95 با حدود 16.7 میلیون مسافر در جایگاه نخست قرار گرفت و پس از آن فرودگاه مشهد و امام خمینی به ترتیب با بیش از 10 میلیون مسافر و نزدیک به 8 میلیون مسافر در جایگاه بعدی قرار گرفتند. این رتبه‎ها در سال 94 نیز به همین شکل بود با این تفاوت که مهرآباد نزدیک به 14 میلیون مسافر، فرودگاه مشهد بیش از 8.6 میلیون مسافر و فرودگاه امام خمینی(ره) بیش از 7.2 میلیون مسافر داشته‎اند. به این ترتیب در سال 95 نسبت به سال 94، در اعزام و پذیرش مسافر، فرودگاه مهرآباد 20 درصد، فرودگاه مشهد باز هم 17 درصد و فرودگاه امام خمینی(ره) 1 درصد رشد داشته‎اند.

اما در شاخص ارسال و پذیرش بار و پست فرودگاه امام خمینی(ره) در سال 95 با انتقال بیش از 149 میلیون کیلوگرم بار و مرسوله پستی در رتبه نخست قرار گرفت و پس از آن مهرآباد با انتقال نزدیک به 114 میلیون کیلوگرم و فرودگاه مشهد نیز با بیش از 88 میلیون کیلوگرم در رده‎های دوم و سوم قرار گرفتند.
در همین شاخص در سال 94 نیز فرودگاه امام خمینی (ره) بیش از 136 میلیون و 468 کیلوگرم، فرودگاه مهرآباد نزدیک به 97 میلیون کیلوگرم و فرودگاه مشهد با بیش از 80 میلیون کیلوگرم در رتبه‎های بعدی حمل بار و مرسوله پستی قرار داشتند.
این آمار نشان‎ دهنده رشد 17 درصدی فرودگاه مهرآباد در ارسال و پذیرش بار و پست، در سال 95 نسبت به سال 94 است که در این شاخص فرودگاه مشهد رشدی 10 درصدی و فرودگاه امام خمینی (ره) رشدی 9 درصدی را تجربه کرده است.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود 54 فرودگاه در کشور، اعلام کرد: " وقتی که میانگین عمر هواپیماهای ما به 23 و یا 24 سال افزایش یافته و 80 درصد نشست و برخاست هواپیماها در 9 فرودگاه انجام و مابقی کم استفاده مانده، یعنی تعادل در بخش حمل و نقل هوایی ایران وجود ندارد" .

وی همچنین افزود: " در دولت یازدهم کار ما این بوده تعادل را در بخش های مختلف حمل و نقل ایران برقرار کنیم تا در حوزه ایجاد زیرساخت ها و نوسازی ناوگان حمل و نقل اقدام های موثری در راستای تعادل بنیادین در این بخش صورت گیرد."

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

قاصدک 24

برای علاقمندان به مسافرت و دوست داران سفر و گردش، دستیابی به بلیط هواپیما یا بلیط چارتر ، یکی از گزینه‌های اقتصادی و راحت برای سفر به حساب می‌آید که با کاهش هزینه‌ها در سال‌های اخیر رواج بیشتری نیز یافته است. سایت خرید اینترنتی بلیط هواپیما قاصدک 24 در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات گردشگری الکترونیک، اقدام به ارائه انواع پروازهای چارتری و سیستمی نموده است و این تضمین را به مشتریان خود می‌دهد که به سرعت و سهولت انواع بلیط هواپیما مورد نظر خود را در کلیه خطوط هواپیمایی کشور جستجو و اقدام به خرید بلیط هواپیما نمایند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی