اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960918270786927

چگونه در سال ۲۰۱۸ رتبه اول گوگل را به دست آوریم؟

موضوعات داغ SEO در سال 2018

کد: 13960918270786927

https://goo.gl/1LuiHx

، مشهد , (اخبار رسمی): فصل تعطیلات در راه است. همانند هر سال گوگل الگوریتم‌های جدیدی برای سال میلادی جدید در نظر می‌گیرد. در این مقاله همانند سال قبل می‌خواهیم به شما بیاموزیم که چگونه در سال ۲۰۱۸ سایت خود را رتبه یک گوگل کنید!

موضوعات داغ SEO در سال 2018
موضوعات داغ SEO

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ در حال یادگیری برای درک مطالب بهتر هستند و قصد دارند تا بهترین نیازهای کاربران را برآورده سازند. این دقیقا همان چیزی است که شما باید در نظر داشته باشید.

وب سایت‌ها در صفحه ۱ گوگل از HTTPS استفاده می‌کنند

HTTPS یک پروتکل ساده است که تضمین می‌کند وب سایت شما بیش از یک اتصال ایمن مشاهده می‌شود. برای اینکه قادر به اضافه کردن S به آدرس وب HTTP باشید، باید یک گواهیSSL یا  Secure Sockets Layer به دست آورید. این کار باعث می‌شود که اطلاعات بازدید کننده سایت رمزگذاری و محافظت شود. گوگل روشن کرده است که داشتن HTTPS یک معامله بسیار بزرگ است و صفحه نتیجه جستجو (SERP) نیز نشان می‌دهد. بر اساس گزارش سایت Moz، در ماه ژوئن سال جاری، ۵۵ درصد از سایت‌های صفحه اول گوگل امن هستند. پیش بینی شده است که تا پایان سال، این تعداد تا ۶۶ درصد افزایش خواهد یافت. علاوه بر ای موضوع، مرورگر Chrome شروع به اجرای هشدارها در سایت‌هایی که HTTPS ندارند کرده است. این می‌تواند تجربه کاربر از سایت شما را منفی کند و آنها را از مرور وب سایت شما و یا خرید خدمات شما محروم کند. نیازی به ادامه بحث نیست: چرا که شما نمی‌خواهید با HTTPS آشنا شوید!

ویژگی‌های SERP بیشتر نمایش داده می‌شوند

مفهموم SERP مخفف واژگان search engine result page است و به صفحه‌ی نتایج موتور جستجو در هنگام جستجوی یک عبارت گفته می‌شود. در واقع به صفحه‌ی نتایج حاصل از جستجو serp می‌گویند. هر serp منحصربفرد است، حتی در هنگامی‌ که جستجو برای یک کلمه کلیدی مشابه توسط دو نفر صورت می‌گیرد. زیرا موتورهای جستجو معیارهای فراتر از واژه‌ها را برای نمایش نتایج مرتبط‌تر به کار می‌گرند. مثلا مکان فیزیکی، تاریخچه‌ی مرورگر، علایق و حتی معانی کلمات کلیدی را مورد بررسی قرار می‌دهند. بصورت کلی در صفحه نتایج موتورهای جستجوی معروف دو جایگاه مختلف برای نمایش حاصل از جستجو وجود دارد. معمولا برترین رتبه‌های نتیجه جستجو مربوط به سایت‌هایی می‌شوند که بابت قرارگیری در این فهرست پول پرداخت می‌کنند. گروه دیگر مربوط به فهرستی هستند که توسط ربات‌ها ایندکس شده‌اند.

یک نکته‌ی عالی این است که حتما یک صفحه‌ی پرسش و پاسخ در سایت خود ایجاد کنید که به سوالات متداول کاربران پاسخ دهد. سعی کنید پاسخ‌ها را در کمتر از یک پاراگراف توضیح دهید و در صورتی که پاسخ یک سوال طولانی است آن را به صورت یک محتوا در وبلاگ خود منتشر کنید. با این کار شانس زیادی در قرار گرفتن باکس گوگل خواهید داشت.

مردم بیشتر از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند

جستجوی صوتی فعال به سرعت در حال افزایش است به لطف نرم افزار تشخیص صدا که در دستگاه‌های تلفن همراه و سخنرانان خانه استفاده می‌شود. در حال حاضر ۵۵ درصد از نوجوانان و ۴۰ درصد بزرگسالان روزانه از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند، به علاوه پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۰ نیمی‌ از جستجو‌ها صدای فعال خواهد داشت. محبوبیت روند این امر اجتناب ناپذیر است. واقعیت این است که شما دیگر نیازی تایپ کردن یک موضوع در باکس جست و جو ندارید و تنها کافیست که هر آنچه که می‌خواهید را به زبان آورید. به احتمال زیاد با Voice Chat‌-های نرم افزارهای پیام رسان نظیر تلگرام آشنا هستید. این روند نیز کاملا شبیه به جستجوی صوتی است.

حال سوالی که ممکن است برای شما به وجود آمده باشد این است که آیا باید کار خاصی را انجام دهیم تا در بالای نتایج جستجوی صوتی قرار گیریم؟ در پاسخ باید گفت که شما با رعایت نکات اصلی سئو و ارگانیک می‌توانید در صفحه‌ی اول نتایج قرار گیرید. باید در تولید محتوا دقت فراوانی را داشته باشید و مطالبی را منتشر کنید که برای موتورهای جستجو قابل درک و شامل متن و تصاویر بهینه شده باشد.

تمرکز بیشتری بر روی هدف جستجوگر قرار می‌گیرد

جستجوگرها به Google The Wise می‌آیند تا برای بسیاری از چیزهای مختلف بپرسند. این که جستجو شود”چگونه خارش پشه را کم کنیم” و یا “لباس عروس”، مهم است بدانیم که قصد کاربر چیست و چه نوع پاسخی باید ارائه شود. مثلا اگر کاربری کلمه “لباس عروس” را سرچ کند قطعا هدفش این نبوده که تعریفی از آن ببیند بلکه خواسته است که لباس را ببیند یا بخرد. پس گوگل همه‌ی نتایجی را که به این کلمه کلیدی منجر می‌شود را نمایش نمی‌دهد؛ بلکه نتایجی را نشان می‌دهد که به هدف جستجوگر مرتبط باشد. و یا اگر شما «آموزش آرایش کردن» را جستجو کنید، ویدیوهایی را به جای نمایش متن ساده نشان می‌دهد. اما دلیل این موضوع چیست؟

بسیاری معتقدند که Rank Brain در ارائه ی نتایج بهتر درگیر است و از نزدیک رفتار جستجوگران را تماشا می‌کند. به طور مثال اگر افراد زیادی بر روی یک نتیجه کلیک کنند، خواهد فهمید که این نوع محتوا مهم است و کاربر می‌خواهد آن را ببیند؛ پس از این موضوع بیشتر نمایش می‌دهد.Brain Rank در واقع یک برنامه هوش مصنوعی ساخته شده توسط Google است و برای پردازش درخواست‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر توانایی درک رفتار کاربر SERP، آنها مکانی برای درک معانی و روابط بین موضوعات و پرسش‌ها هستند. این به این معناست که Brain Rank می‌تواند معانی مختلف کلمات را تشخیص دهد و حتی کلمات هم خانواده را نیز می‌شناسد. هنوز هم مهم است که از کلمات کلیدی در محتوا استفاده کنید، اما باید بدانید که موتورهای جستجو بسیار هوشمند هستند و در تایج اصلی تنها مطالبی را نمایش می‌دهند که هدف کاربر باشد.

کاری که شما در این زمینه باید برای سئو وب سایت خود انجام دهید این است که از اهداف جستجوگران مطلع شوید. برای این کار راه‌های زیادی وجود دارد. مثلا در مواردی همچون «آموزش آرایش کردن» با توجه به این که کاربران به دنبال ویدیو هستند، شما نیز باید ویدیویی را منتشر کنید.

هدف شما این است که سعی کنید نتایج را بدانید، قبل از اینکه سعی کنید رتبه بندی را برای کلمات کلیدی خاص انتخاب کنید. یکی دیگر از نکات این است که نتایج Autosuggest و جستجوهای مرتبط در پایین SERP را بررسی کنید. این ممکن است نشانه‌ای از آنچه Google فکر می‌کند باید نمایش داده شود، باشد. بنابراین شما می‌توانید محتوا را متناسب با این پرس و جو ایجاد کنید.

باز هم تاکید می‌کنم موتورهای جستجو بسیار هوشمند هستند، پس در انتخاب محتوا و کلمه کلیدی دقت کنید.

اهمیت بیشتری به تلفن همراه داده می‌شود

بله، شما شنیده‌اید که این موضوع خیلی مهم است، اما نادیده گرفتن آن بسیار بد است. دستگاه‌های موبایل نه تنها برای بررسی ویژگی‌های Instagram خود استفاده می‌شوند؛ بلکه به مواردی که گوگل اهمیت می‌دهد هم استفاده می‌شود. در حال حاضر بیش از ۵۰٪ از جستجو‌ها از طریق دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود و این تعداد  رشد خواهد کرد. جستجوی تلفن همراه بسیار زیاد شده است، بحث در مورد شروع به رتبه‌بندی وب سایت‌ها از طریق نسخه تلفن همراه خود، به جای دسکتاپ بوده است. اگر چه تغییر بسیار بلافاصله اتفاق می‌افتد، باید بدانید که سایت تلفن همراه شما بر SEO شما اثر می‌گذارد.

گوگل به شدت توصیه کرده است که وب سایت‌ها از قابلیت AMP  یا Accelerated Mobile Pages (صفحات سریع صفحه موبایل) استفاده کنند. این کار باعث می‌شود که بارگذاری صفحات به طور شگفت انگیزی سرعت پیدا کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ساایت خود را برای موبایل‌ها بهینه کنید و از AMP برای صفحات سایت خود استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مگ وب

مگ وب مجله اینترنتی ایرانیان در زمینه های کاربردی،علمی،فرهنگی،هنری،آموزشی و .... فعالیت میکند. هدف اصلی ما افزایش اطلاعات و دانش ایرانیان برای داشتن زندگی بهتر می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]