اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909294821115617

آموزش استفاده از پرده کروماکی (پرده سبز) در وبینار- قسمت سوم

کد: 139909294821115617

https://bit.ly/2KYTlrD

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از نیازمندی ها برای برگزاری وبینارهای تخصصی استفاده از پرده سبز و یا همان پرده کروما می باشد که باشد می شود جلوه قابل توجهی برای شرکت کنندگان ایجاد نماید و در عین حال تصویر پس زمینه را با هر تصویری که مد نظر می باشد می تواند جایگزین نمود.

آموزش استفاده از پرده کروماکی (پرده سبز) در وبینار- قسمت سوم
آموزش استفاده از پرده کروماکی (پرده سبز) در وبینار- قسمت سوم

در این بخش، ما تمام مراحل و ملاحظات مربوط به تکمیل عکسبرداری روی صفحه سبز را شرح خواهیم داد. آنچه ما در آن متمرکز خواهیم شد:

1. برنامه ریزی

2. روشنایی

3. پاک کردن کلید کروما

مرحله 1: برنامه ریزی شلیک روی صفحه سبز

مقیاس تعیین کننده

این زمان محاسبه مقیاس صحنه آخر شما و بهترین لنزها برای فیلمبرداری از بازیگران است. اگر قصد ایجاد صحنه ای با زاویه دید گسترده را دارید، منطقی است که از سوژه های خود در مقیاس درست فیلم بگیرید. این فرایند در درجه اول به شناخت میدان دید لنزهای مورد استفاده برای فیلم برداری از عنصر پس زمینه احتیاج دارد، که غالباً به عنوان صفحه پس زمینه شناخته می شود. ضروری است در فیلمبرداری صفحه پس زمینه و پیش زمینه ازهمان لنز فاصله کانونی یکسان استفاده کنید ولی اگر نمیدانید از چه لنزی استفاده کنید می توانید نوع لنز و اندازه آن را با حدس و گمان انتخاب کنید.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که هرچه عکس پس زمینه گسترده تر باشد، برای فیلمبرداری کامل از بازیگران شما باید صفحه سبز بزرگتر باشد. خوشبختانه، مارک وارگو در این مقاله ما را با این فرایند همراه می کند، که با استفاده از میدان دید لنز، اندازه صفحه سبز نهایی مورد نیاز برای هر عکس را محاسبه کنیم. هرچه اطلاعات بیشتری از عکس اصلی یادداشت کنیم(مانند لنز، زمان روز و غیره) این روند آسان تر خواهد بود.

به عنوان یک قانون کلی، عکس های عریض تر که کل بدن بازیگر شما را ضبط می کنند و عکس های اکشن که به حرکت زیادی احتیاج دارند، به یک صفحه سبز کامل احتیاج دارند که حتی ممکن است زمین و یا در کنار عکس باشد. در این صورت، مطمئن شوید که صفحه نمایش لبه ای ندارد تا بتوانید به راحتی کلید آن را بزنید. شما می خواهید از یک صفحه منحنی و قطره ای بدون لبه های سخت با کف یا دیواره های جانبی استفاده کنید.

آماده سازی بازیگران و اشیا

باید بازیگران و لوازم جانبی را برای استفاده در صفحه سبز آماده کنید. بدیهی است که از رنگ سبز خودداری کنید! بازیگران نباید لباس سبز بپوشند در غیر این صورت در کلید شفاف خواهند بود. همچنین از اجسام براق خودداری کنید، زیرا این موارد می توانند سبز را منعکس کنند و باعث ایجاد لکه های شفاف شوند. اگر از اشیا بازتابنده استفاده شود، احتمالاً مجبور خواهید بود که در مرحله پس از تولید به صورت دستی اطراف آن اشیا را مخفی کنید. این کار بسیار زمانبر خواهد بود در صورتیکه مجبور به این کار شدید حتما از قبل برنامه ریزی های لازم را انجام دهید.

مرحله 2: روشن کردن یک صفحه سبز

 

سه قانون غیر قابل مذاکره برای روشن کردن یک صفحه سبز وجود دارد:

  • نور باید یکنواخت باشد نور باید ملایم و پراکنده باشد صفحه سبز باید با فاصیه از موصوع روشن شود

هنگام روشن کردن پس زمینه صفحه سبز، هدف این است که نور حتی الامکان گرفته شود. این کمک می کند تا از یکنواختی رنگ بدون نقاط گرم یا سایه مطمئن شویم وبه روند کلید کروما در پس از تولید کمک می کند.

همچنین بازیگران خود و صفحه سبز را ترجیحاً با فاصله حداقل شش فوت جداگانه روشن کنید. به یاد داشته باشید که نور بازیگر خود را با صحنه ای مطابقت دهید که پس از ترکیب صفحه سبز، آنها در آنجا ظاهر می شوند.

در این مقاله در مورد نور صفحه سبز و کلید روشنایی یکنواخت برای دستیابی به نور ملایم در هر سناریوی دیگر می بینید- از منابع نور بزرگ و ملایم استفاده کنید. منابع نور سخت و بدون انتشار نقاط داغی را در پس زمینه صفحه سبز ایجاد می کنند. برای پخش چراغ های خود می توانید از جعبه های پخش نور استفاده کنید یا قاب های ابریشمی بزرگی تنظیم کنید. اگر بودجه خوبی دارید، سعی کنید از یک روتختی سفید که روی پایه و چند فوت جلوتر از نور شما قرار گرفته استفاده کنید. محل قرار گیری چراغ های شما نیز مهم است. اگر فقط از دو چراغ برای روشن کردن پس زمینه خود استفاده می کنید، یک چراغ را چند فوت عقب با زاویه 45 درجه در هر طرف صفحه سبز که میخواهید قرار دهید. می توانید زاویه هر چراغ را به خوبی تنظیم کنید تا مطمئن شوید که در مرکز زیاد همپوشانی ندارند. اطمینان حاصل کنید که از چراغ های یکسانی در هر طرف صفحه سبز برای سازگاری استفاده می کنید. در تولیدات بزرگتر، ممکن است لازم باشد از روشنایی بالای سر، چراغهای اضافی استفاده کنید، اما اصول اساسی که در اینجا ذکر شده است، یکسان خواهد بود.

مرحله 3: دریافت کلید کروما

 

همانطور که گفته شد، کلید Chroma به تکنیک ترکیب دو تصویر(یا کلیپ های ویدیویی) با هم بر اساس رنگ های تصویر اشاره دارد. ما از صفحه سبز برای جایگزینی آنچه پشت بازیگرانمان است استفاده می کنیم. اغلب واژه "Chroma key  clean" را هنگامی که ویراستاران به کمپوست صفحه سبز اشاره می کنند می شنوید. هدف نهایی یک ترکیب مرکب از کلیدهای رنگی تمیز است.

برای مشاهده موارد تکمیلی می توانید به صفحه وبینارهای کارینوتک مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کارینوتک

کارینوتک، ارائه دهنده نرم افزارهای آموزش آنلاین فارسی و همچنین برگزار کننده وبینار (سمینار آنلاین) و برگزاری دوره های آموزشی آنلاین ویژه مدرسین و مراکز آموزشی، طراحی سایت و سئو سایت

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ