اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011105670316707

توضیح رسمی از Web 3.0

web 3.0 چیست؟

کد: 140011105670316707

https://bit.ly/34Dyovu

، شهریار , (اخبار رسمی): هیچ توضیح رسمی از Web 3.0 وجود ندارد. شما می توانید توضیحات مختلف و مرزهای مختلف تعیین شده توسط کارشناسان مختلف را ببینید. این نسخه ها با شماره نسخه های نرم افزار یکسان نیستند. همانطور که برای نسخه‌های macOS، Windows، iOS یا Android خود دریافت می‌کنید، فردا اعلان به‌روزرسانی دریافت نمی‌کنید.

 web 3.0 چیست؟
web 3.0 چیست؟

وب نسل سوم یا وب 3 – Web 3، اگر چه هنوز در حال تکامل است، اما می‌تواند در فناوری‌های همتا به همتا مانند بلاک چین، نرم افزارهای متن باز، واقعیت مجازی و حتی اینترنت اشیا (IOT)، مورد استفاده قرار بگیرد.

وب 3.0 (آماده ایم؟)

ما گفتیم که مرزهای مختلفی توسط متخصصان مختلف برای Web 3.0 ترسیم شده است.

بخش مشترکی که همه می توانند با آن موافق باشند مشکل اساسی است. اگر می‌خواهید وب 3.0 را تعریف کنید، به طور دقیق «اعتماد» یا «فقدان آن» را دنبال کنید.

تغییر از الیگارشی وب به دموکراسی وب

ما در حال حاضر یک سیستم پولی داریم. ما پایگاه های اطلاعاتی کارآمدی برای نگهداری سوابق داریم. ما انواع برنامه های کاربردی موفق برای بازی، دنیای مجازی، چت، جلسات، همکاری، هنر، ذخیره سازی ابری و محاسبات، صدا، ویدئو، موسیقی… هر چیزی که امروز در مورد پروژه های بلاک چین صحبت می کنیم، داریم. پس چرا به یک وب جدید نیاز داریم؟

بخش گمشده جزء اعتماد همه این سیستم ها است. همه چیز غیرمتمرکز نخواهد بود، بسیاری از صنایع می توانند به شیوه های فعلی خود ادامه دهند، و راه حل های ترکیبی زیادی در آینده وجود خواهد داشت. از این نظر، Web 2.0 با Web 3.0 همزیستی خواهد کرد، درست همانطور که ما هنوز از توابع اصلی Web 1.0 استفاده می کنیم. اما برای بسیاری از برنامه هایی که زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهند، ما به مدیریت یا سایر کاربران سیستم اعتماد نداریم.

مسئله این است که ما نیازی به اعتماد به کسی نداریم و در واقع بسیار کارآمدتر است. نرم افزار بدون نقطه کنترل مرکزی، اثبات های ریاضی که تراکنش ها را تأیید می کند، و شبکه ای که با مشارکت کنندگان مستقل در مکان های توزیع شده در سطح جهانی اجرا می شود قابل اعتماد هستند. مردم نیستند.

بنابراین بلاک چین چیست؟ برای درک بهتر ویدیوی زیر را بررسی کنید:https://www.youtube.com/embed/Y72Uq2C_lqs?feature=oembed

بلاک چین و سایر DLT ها (فناوری دفتر کل توزیع شده) مؤلفه اعتماد را فعال می کنند. یک نکته جانبی در اینجا، بلاک چین تنها یکی از انواع دفتر کل توزیع شده است. همه بلاک چین ها دفتر کل توزیع شده هستند، اما همه دفتر کل توزیع شده، بلاک چین نیستند. برای مثال، پروژه های DAG (Directed Acyclic Graph) DLT هایی هستند که به جای زنجیره ای از بلوک ها با یک نمودار کار می کنند.

اگر درست انجام شود، تمرکززدایی واقعی را می توان با DLT ها به دست آورد. DApps (برنامه غیرمتمرکز) ایجاد شده بر روی این سیستم ها می تواند سیستم های غیر قابل اعتماد، باز و شفاف ایجاد کند. با ارزش اقتصادی و حاکمیتی سکه ها یا توکن هایی که از سیستم پشتیبانی می کنند (و با توزیع و توکنومیک مناسب)، دنیای کاملا جدیدی امکان پذیر است.

ما فکر می کنیم این تغییر پارادایم مرز وب 3.0 خواهد بود.

برخی از برنامه های P2P (Peer-to-Peer) در دوران وب 1.0 وجود داشت که تلاش اولیه برای وب 3.0 همانطور که امروز در مورد آن صحبت می کنیم. به عنوان مثال، هنگامی که یک MP3 را از طریق Napster دانلود کردید یا یک فایل را از رایانه خود در یک شبکه تورنت آپلود کردید، بخشی از یک شبکه P2P بودید. اما برای گفتن “این وب 3.0 است”، استفاده از DLT های امن عمومی یا خصوصی مدرن پیش نیاز بهتری است.

ما بر این باوریم که بلاک چین، DLT، متاورس، NFT، بازی رمزنگاری و سایر مفاهیم مرتبط، همگی با پذیرش گسترده ترکیب می‌شوند و در آینده تحت عنوان «وب 3.0» در نظر گرفته می‌شوند. به همین دلیل است که تمرکز خود را از Web 2.0 به Web 3.0 در دفتر مرکزی Worth Of Web تغییر دادیم.

بیایید نظر دیگری را بشنویم. CoinMarketCap وب 3.0 را توضیح می دهد:https://www.youtube.com/embed/yLPfPqbAlJw?feature=oembed

به عنوان مثال، یک پلت فرم ویدئویی را تصور کنید که توسط یک DAO (سازمان غیرمتمرکز خودمختار) اداره می شود، که عمدتاً متعلق به دارندگان توکن در سراسر جهان است، حداقل سانسور (قوانین جامعه برای محتوای غیرقانونی)، بدون برنامه، ایجاد برای کسب درآمد، “تماشا کنید تا کسب کنید. “. خوب خواهد بود، درست است؟ چنین پروژه هایی در حال حاضر وجود دارد، کار در حال انجام است، آنها باید مسائل فنی را در آینده حل کنند، اما برخی از آنها موفق خواهند شد.

گیمرهایی که بازی‌های سنتی را انجام می‌دهند، زمان، انرژی و دارایی‌های درون بازی را می‌خرند. اما آنها نمی توانند واقعاً مالک آن دارایی های درون بازی باشند. آنها هیچ پولی برای زمان خود در بازی یا دستاوردهای خود به دست نمی آورند. با این حال، بازی های کریپتو در حال حاضر با مکانیک های بازی برای کسب درآمد و NFT خود این موارد را تغییر می دهند.

اصناف بازی در حال ایجاد فرصت ها و ارتقای اقتصاد در مناطق روستایی برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی هستند. این اصناف محصولات اولیه وب 3.0 هستند. بازی کریپتو یک مدل اقتصادی جدید ایجاد می کند. مانند هر مدل اقتصادی جدید، بازار آزاد فرصت ها و نقاط از دست رفته را می بیند و این خلأ را پر می کند. کشورهایی مانند ویتنام از این بازار جدید در بخش توسعه بازی نیز استقبال می کنند. برخی از تجار فیلیپینی اکنون با پذیرش SLP (معجون عشق صاف، یکی از دو نشانه بازی Axie Infinity) به عنوان پرداخت راحت هستند.

DAO (سازمان مستقل غیرمتمرکز) می تواند نسخه بعدی بسیاری از سازمان ها باشد. از شرکت های کوچک، موسسات خیریه، پروژه های منبع باز گرفته تا شرکت ها، موسسات و دولت ها. کشوری کوچک بدون رهبر را تصور کنید، شهروندان تصمیم گیرنده هستند. البته، نیاز به سطوحی از تخصص وجود دارد، شاید یک مدل ترکیبی با تکنوکراسی، الگوکراسی (استفاده از الگوریتم‌ها، هوش مصنوعی) و DAOهای فرعی. حداقل فساد، سیستم سریع و کارآمد، سوابق منصفانه، ایمن و قابل اعتماد. زمانی که قوانین و بوروکراسی موجود راهی برای برخورد قانونی با DAO ها پیدا کند (چه کسی شخص حقوقی مسئول و نمایندگی سازمان خواهد بود؟)، شاهد پذیرش روزافزون این مدل های مدیریتی خواهیم بود.

NFT ها (توکن های غیر قابل تعویض) در فضای هنر دیجیتال رایج شدند و مردم با شنیدن NFT به تصاویر پیکسلی فکر می کنند. تقریباً همه چیزهایی که می دانیم توکنیزه می شوند و در آینده چیزهای نشانه گذاری شده ای وجود خواهند داشت که قبلاً به هیچ شکل یا شکلی وجود نداشته اند. حتی در حال حاضر پروژه‌هایی مانند مالکیت کسری و جمع‌آوری اجاره با NFT شما برای املاک، ردیابی اشیاء دنیای واقعی از طریق زنجیره تامین و فراتر از آن و اتوماسیون فرآیندهای تجاری و حسابداری برای شی، یا خرید فروش انرژی به صورت توکن‌شده وجود دارد. برای خروجی اضافی پنل خورشیدی روی پشت بام خود فرم دهید. بله، این در مورد تصاویر پیکسلی نیست. این تصاویر زیبا فقط نسخه 0.0.1 برای توکن های قابل تعویض و غیر قابل تعویض هستند.

اینها کسری از نمونه های اولیه هستند. وب 3.0 و مکانیک های کاری غیرمتمرکز آن در حال تغییر زندگی هستند و این تازه آغاز راه است. تنها کاری که ما به عنوان یک جامعه باید انجام دهیم این است که ذهن خود را باز کنیم و خود را در مورد امکانات بی پایان بیشتر آموزش دهیم. امکاناتی که می تواند حتی تولید ناخالص داخلی کشورها را افزایش دهد، نرخ بیکاری جوانان را به حداقل برساند، ناکارآمدی سیستم های کند فعلی را کاهش دهد و رفاه و رفاه مردم را افزایش دهد.

این در مورد برخی از سکه های میم و رویکرد “آنچه در وگاس اتفاق می افتد” نیست. فناوری اینجاست تا ما از آن استقبال کنیم. لطفا، طرف اشتباه نباشید. بر یادگیری بیشتر در مورد احتمالات تمرکز کنید.

پیش بینی های فناوری شمشیرهای دولبه هستند. حتی رویاپردازان موفق اغلب با پیش‌بینی‌های خود یا زمان‌بندی فناوری اشتباه می‌کنند. اگر نقل قول های مربوط به برق، تلفن، اتومبیل، رادیو، تلویزیون، رایانه، اینترنت و غیره را از رویاپردازان مشهور در دوره مربوطه خود بررسی کنید، خواندن آن بسیار سرگرم کننده است.

بنابراین در بخش بعدی، اجازه دهید برخی از موانع اولیه برای پذیرش وب 3.0 را قبل از پیش‌بینی‌های فناوری بیشتر بررسی کنیم.

مزایای وب نسل سوم

با توجه به این که هنوز بسیار زود است که در مورد مزایا و معایب وب 3 با قاطعیت صحبت کنیم، اما برخی از ویژگی‌های بارز آن عبارتند از:

عدم نیاز به نهاد مرکزی کنترل کننده: با حذف نهادهای کنترل کننده، امکان کنترل اطلاعات کاربران و یا سانسور آن‌ها وجود نخواهد داشت.

حفظ مالکیت اطلاعات کاربران: با توجه به اینکه اطلاعات کاربران دارای امنیت رمزنگاری است، امکان استفاده از آن‌ها توسط بازاریابان و تبلیغات کنندگان وجود نخواهد داشت. در واقع، کنترل کامل اطلاعات در اختیار خود کاربران خواهد بود و مطابق با صلاحدید خود می‌توانند آن‌ها را به اشتراک بگذارند.

اجرای برنامه‌ها بر روی تمام دستگاه‌ها: در حال حاضر بسیاری از برنامه‌ها قابلیت اجرا روی تمام سیستم عامل‎‌ها را ندارند، در حالی که نسل سوم وب، به برنامه‌ها این امکان را خواهد داد تا بدون توجه به نوع دستگاه و هیچ‌گونه هزینه اضافه‌ای، روی سخت افزارهای مختلف اجرا شوند.

رفع نیاز کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن: با اتصال محصولات بیشتر به اینترنت، مجموعه بزرگی از داده‌ها جمع آوری می‌شوند. این داده‌ها برای تجزیه و تحلیل در اختیار الگوریتم‌ها قرار می‌گیرند، تا اطلاعات دقیق‌تری برای رفع نیاز کاربران فراهم کنند.

کاهش هک و سرقت اطلاعات کاربران: از آنجایی که اطلاعات به صورت غیر متمرکز هستند و در یک‌جا نگهداری نمی‌شوند، هکرها برای برای هک و سرقت اطلاعات، باید کل شبکه را از کار بیاندازند که عملا امکان پذیر نیست.

وب 3 و بلاک چین

برخی از افراد به اشتباه بلاک چین را تنها پلتفرمی برای انتقال پول و ارزهای دیجیتال می‌دانند و از دیگر کاربردهای آن بدون اطلاع هستند. در حالی که Blockchain، یکی از تکنولوژی‌های موجود برای راه اندازی وب غیرمتمرکز است. تکنولوژی بلاک چین به دلیل توان ذخیره سازی زمان و چیستی تراکنش، بهترین گزینه‌ی پیش‌رو برای تبادل اطلاعات در سیستم‌های همتا به همتا است. قوانینی که مدیریت خدمات غیرمتمرکز را بر عهده دارند، در یک پروتکل متن باز تعریف می‌شوند. کاربران برای برقراری تعامل با این پروتکل‌ها می‌توانند از نرم افزار انتخابی خودشان با ویژگی‌های متفاوت استفاده کنند.

حال شاید این سوال مطرح شود که نقش ارزهای دیجیتال در وب 3 چه خواهد بود؟ ارزهای دیجیتال در واقع به ابزار پرداختی برای کاربران تبدیل می‌شوند. از این رو رمز ارزها را می‌توان سوخت Web 3 نامید. در اینترنت نسل سوم، سرویس‌هایی به وجود خواهند آمد که در ازای نگهداری اطلاعات، به کاربران ارز دیجیتال می‌دهند و از طرف دیگر، استفاده از آن سرویس‌ها هم در ازای پرداخت ارز مجازی ممکن خواهد بود.

اتریوم و Web 3

پلتفرم اتریوم این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌سازد تا اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را راه‌اندازی کنند. به عنوان مثال، کیف پول مای اتر والت – MyEtherWallet اتریوم، با ویژگی میزبانی وب غیرمتمرکز ارائه شده است.

این کیف پول متن باز از IPFS یا سیستم فایل بین برنامه‌ای استفاده می‌کند. IPFS یک سیستم توزیع فایل همتا به همتا و غیر متمرکز است و سرور مرکزی برای آن وجود ندارد. همین موضوع باعث شده که به هیچ عنوان در به اشتراک گذاری اطلاعات سانسور اتفاق نیافتد.

مهم‌ترین چیزی که این کیف پول اتریومی را از دیگر کیف پول‌های سنتی متمایز می‌سازد، این است که امکانی را برای کاربران خود فراهم کرده تا والت خود را در هر جایی که تمایل دارند، ذخیره سازی کنند. البته این فناوری هنوز در ابتدای راه قرار دارد و دارای برخی محدودیت‌ها است، که قطعا در آینده رفع خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

cpardaz

ما برای بهتر شدن تلاش میکنیم خدمات طراحی وب سایت به بهترین نحو میزبان مخاطبان خود در اینترنت باشید!

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]