اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107236771416078
در دسترس نیست

بازی فکری در خانه برای بزرگسالان [مخصوص دورهمی]

کد: 140107236771416078

، تهران , (اخبار رسمی): در این مطلب شما را با 3 بازی فکری دست‌جمعی آشنا می‌کنیم که برای دورهمی‌های دوستانه‌تان سرگرمی شاد، سالم و چالشی ایجاد می‌کند. این بازی‌ها که بیشتر با عنوان «بازی‌های فکری دست‌جمعیِ روی میزی» شناخته می‌شوند، بازی‌هایی هستند که قوانین کمی دارند و تعداد بازیکنان آنها می‌تواند زیاد باشد.

بازی فکری در خانه برای بزرگسالان [مخصوص دورهمی]
بازی فکری در خانه برای بزرگسالان [مخصوص دورهمی]

بازی‌کردن در دورهمی‌ها و مهمانی‌های دوستانه همیشه یک ایده خوب است؛ ایده‌ای که خواب را از سر می‌پراند و فضا را شاد می‌کند. اما چه بازی‌ای را انتخاب کنیم که اولاً نه توضیحش و نه مراحلش سخت باشد و دوماً به جمع هیجان تزریق کند؟ این مقالهٔ کوتاه پاسخی است به این سؤال پرتکرار.

3 بازی فکری در خانه برای بزرگسالان 

بازی فکری شیر مرغ

  • گروه سنی: بالای ۸ سال
  • تعداد بازیکنان: ۳ تا ۱۰ نفر
  • زمان دور کامل بازی: حدود ۲۰ دقیقه

همان طور که شاید از نام این بازی پیداست، در این بازی باید از «شیرِ مرغ» تا جان آدمیزاد را بفروشید!

در حقیقت کل بازی این است: یک نفر مشتری می‌شود و بقیه فروشنده. فروشنده‌ها باید مشتری را قانع کنند تا از آنها خرید کند. اما کالایی که قرار است هر فروشنده بفروشد، یک چیز معمولی نیست! نظرتان چیست اگر به شما بگویند باید یک شیشه «عصاره‌ی زیرشلواری» را به مشتری بفروشید؟

اتفاقات و مکالماتی که در طول بازی رخ می‌دهد، موجی از خنده و قهقهه را وارد جمع می‌کند.

آموزش بازی فکری شیرمرغ  

در هر دور از بازی، یک نفر مشتری می‌شود و بقیه نقش فروشنده را بازی می‌کنند.

بعد از آن، بین همهٔ فروشنده‌ها کارت‌هایی به‌طور تصادفی پخش می‌شود که درنهایت مشخص شود هر فروشنده باید چه جنسی را بفروشد.

همچنین، شخصیت مشتری هم مشخص می‌شود تا فروشنده بتواند نسبت به شخصیت مشتری به او جنس بنجلش را بفروشد. مثلاً مشتری ممکن است جلاد باشد یا رئیس مافیا یا یک خانم حامله!

فروشنده‌ها نوبتی هر کدام یک دقیقه فرصت دارند که مشتری را با در نظر گرفتن شخصیتش قانع کنند و بعد کارت مشتری(نقش/شخصیتش) را از او دریافت کنند. در پایان کسی برنده است که بیشترین تعداد کارت مشتری را دریافت کرده باشد.
در درون جعبه بازی توضیحات کامل‌تری ارائه شده است. در کل این بازی فکری یکی از ساده‌ترین بازی‌های گروهی است و می‌شود در عرض چند دقیقه آن را به جمع آموزش داد. برای خرید آنلاین بازی فکری شیر مرغ، اینجا کلیک کنید.

بازی فکری گربه های انفجاری پلاس

  • گروه سنی: بالای ۷ سال
  • تعداد بازیکنان: ۲ الی ۵ بازیکن
  • زمان دور کامل بازی: ۱۵ الی ۳۰ دقیقه

آموزش بازی فکری گربه های انفجاری پلاس

بازی بسیار ساده است و می‌شود در عرض ۵ دقیقه یا کمتر آن را به سایر بازیکنان توضیح داد. با این حال، توضیح آن در مقاله کمی دشوار است و بهتر است راهنمای بازی در جعبه آن مطالعه شود.
در بازی گربه‌های انفجاری ابتدا کارت‌های انفجار گربه و کارت‌های خنثی کننده که شما را از انفجار نجات می‌دهند، را از دستهٔ کارت‌ها خارج می‌کنید. سپس تمام کارت‌ها را بُر می‌زنید و به هر بازیکن چهار کارت به اضافه یک کارت خنثی کننده می‌دهید.
کارت‌های انفجار گربه‌ را به تعداد یکی کمتر از بازیکنان، داخل دسته کارت‌ها گذاشته و بُر می‌زنید و دسته کارت‌ها اکنون مخزن کارت‌ها را تشکیل می‌دهد. مخزن کارت‌ها را در وسط میز بازی گذاشته و هم اکنون بازی آغاز می‌شود.
هر کسی در نوبت خودش هر تعداد کارت که می‌خواهد می‌تواند از دستش بازی کند؛ ولی نکته مهم این است که در پایان نوبت، حتماً باید یک کارت را از مخزن کارت‌ها بکشد. ممکن است این کارت، یک کارت انفجار گربه باشد و شاید هم شانس بیاورد و اینطور نباشد؛ ولی نگران نباشید حتی اگر  کارت انفجار گربه باشد، شما هنوز در دستهٔ کارت‌هایتان یک کارت خنثی کننده دارید. آن کارت انفجار گربه، برمی‌گردد به دسته کارت‌ها تا به وقت خودش منفجر شود.
همچنین، با استفاده از کارت‌های دیگر می‌توانید استراتژی خود را دنبال کنید تا سایر بازیکنان را به باخت نزدیک‌تر کنید.

بازی فکری مونوپولی

  • گروه سنی: بالای ۸ سال
  • تعداد بازیکنان: ۲ الی ۶ نفر
  • زمان دور کامل بازی: ۳۰ الی ۸۰ دقیقه

دوست دارید همزمان با بازی‌کردن، دانش مالی خود را افزایش دهید، شانس خود را امتحان کنید و به این حقیقت برسید که «پول، پول می‌آورد»؟ اگر اینطور است، حتماً مونوپولی را بازی کنید.

آموزش بازی فکری مونوپولی

    نسخه‌های متنوعی از بازی در بازار موجود است و ازآنجاکه بازی پیچیدگی‌هایی دارد، نمی‌شود در این مقاله کوتاه کل بازی را شرح داد و بنابراین بهتر است از راهنمای بازی یا فردی که قبلاً بازی را انجام داده است کمک بگیرید. فقط همین قدر بدانید که با توجه به وجود کارت‌های تصادفی و تاس، بخشی از این بازی به شانس بستگی دارد و بخش اصلی بازی به استراتژی‌های شما مربوط می‌شود. در نهایت، یک نفر تمام املاک را تصاحب می‌کند و پیروز می‌شود.

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    درباره منتشر کننده:

    فروشگاه اینترنتی گیم افزار

    اعتقاد ما در گیم‌افزار این است که خلاقیت آموختنی و هوش قابل تقویت است. کافیست بازی‌های فکری مناسب را انتخاب کرده و وجوه مختلف ذهن خود را به چالش بکشید. از طرفی در روزگاری که تلفن همراه موجب مختل شدن روابط اجتماعی کودکان و نوجوانان شده است، بازی‌های فکری ساده و جالب تمامی اعضای خانواده را چند ساعتی دور هم جمع می‌کند.

    اطلاعات تماس
    [نمایش اطلاعات]
    منتشر شده در سرویس های:

    سرگرمی و تفریح | روانشناسی و موفقیت