کد: 140111087138916713
در دسترس نیست

سایت کدال Codal چیه و چه کاری میکنه؟

کد: 140111087138916713

، شیراز , (اخبار رسمی):  این سوال، یکی از مهم ترین سوال هایی است که افراد با آن مواجه می شوند. مسلما پاسخ به سوال کدال چیست، یک فعالیت نسبتا راحت است. ولی قبل از پاسخ به این سوال، باید کمی تاریخچه سایت کدال بورس یا کدال 360 را بررسی کنیم.

سایت کدال Codal چیه و چه کاری میکنه؟
سایت کدال Codal چیه و چه کاری میکنه؟

سایت کدال Codal چیه و چه کاری میکنه؟

اصلی ترین و مهم ترین هدف راه اندازی سامانه کدال چیست؟ هدف اصلی راه اندازی این سامانه، ایجاد یک پایگاه داده اطلاعات مالی شرکت های بورسی می باشد. یعنی شرکت هایی که در بورس پذیرفته می شوند، اطلاعات اصلی شان در پایگاه داده کدال ثبت می شود. سرمایه گذاران به راحتی می توانند به اطلاعات منتشر شده از شرکت های بورسی با استفاده از سامانه کدال فارسی یا کدال افزایش سرمایه دسترسی پیدا کنند. آنها دیگر مجبور نیستند تا برای به دست آوردن اطلاعات هر شرکتی، به سایت خود شرکت مراجعه نمایند. به همین علت، ثبت نام در کدال و استفاده از کدال فرابورس یا کدال بورس برای اکثر افراد یک امر مهم به حساب می آید.

سایت کدال چه کاربردی دارد؟

حال که به سوال کدال چیست پاسخ دادیم، به یک سوال دیگر برخورد می کنیم. اصلی ترین کاربرد کدال چیست؟ برای بررسی کاربرد های کدال افزایش سرمایه ، باید به مباحث بورسی اشاره کنیم. کسب سود از طریق بازار بورس، با استفاده از دو روش اصلی انجام می شود. روش اول بالا بردن قیمت نهایی سهام می باشد و روش دوم تقسیم سود نقدی شرکت مورد نظر. هر کدام از این روش ها به نحوی خاص بر روی سهام دار ها تاثیر گذار هستند. گزارش هایی که در سایت کدال بورس ثبت می شوند، می توانند قیمت نهایی سهام را تا حد بسیار زیادی افزایش دهند. البته که با استفاده از قانون پدید آورنده کدال، شرکت ها باید 10 درصد سود سالانه خود را میان سهام دار ها تقسیم نمایند.

در نتیجه سایت کدال می تواند هم برای سرمایه گذار ها و هم برای شرکت هایی که سرمایه نیاز دارند، بازدهی بالایی داشته باشد. مسئله مهمی که شما باید به آن توجه داشته باشید، این است که به اطلاعات ارائه شده در این سامانه به طور کامل دقت کنید تا در طولانی مدت با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید. در ضمن، سامانه کدال توسط اطلاعات خود شرکت ها اداره شده و اطلاعات را سر خود ویرایش نمی کند. در نتیجه هیچ مشکلی برای سرمایه گذاران به وجود نمی آید.

ناشران بورسی چیست؟

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که منظور از ناشران بورسی در کدال چیست؟ همه شرکت هایی که نماد آنها درون سامانه بورس ایران ثبت شده است، یک ناشر بورسی به حساب می آیند. فرقی ندارد که چه شرکتی در این زمینه فعالیت کند. هر شرکتی که به طور عمومی، نمادش در سامانه و لیست سایت کدال یا بورس ایران ثبت شده باشد، یک ناشر بورسی به حساب می آید. این شرکت ها و سازمان های مختلف، باید گزارش های مصوب سازمان بورسی را به طور کامل انتقال و گزارش دهند. از این طریق، شرکت های مختلف می توانند در سامانه بورسی باقی بمانند.

امضا دیجیتال کدال چیست

راه اندازی یک امضا دیجیتال در سایت کدال، یکی از مباحثی است که افراد مختلف با آن دست و پنجه نرم می کنند. امضای دیجیتال یعنی یک جفت کلید به عنوان کلید عمومی و خصوصی در اختیار افراد مورد نظر قرار می گیرد. با استفاده از این کلید ها، مشخصات اصلی فرد نمایش داده می شود و افراد مختلف می توانند آن را بررسی کنند. این محبث، درون سیستم های مدیریت شبکه ای SSH هم خیلی زیاد دیده می شوند.

یک کلید عمومی و خصوصی در دسترس افراد قرار گرفته و مدیریت ها و اعتبار سنجی ها بر اساس همان کلید صورت می گیرند. این امضا، می تواند در سامانه سایت کدال کاربرد زیادی داشته باشد. چرا که امنیت رمز گذاری را بالا برده و می تواند الگوریتم های طراحی سایت را نیز بهبود ببخشد. در نتیجه، استفاده از این سیستم ها باعث می شود تا شما فعالیت های مد نظر خود را خیلی بهتر، سریع تر و قوی تر انجام دهید.

جهت ثبت نام در بروکر دارای اعتبار و رگوله amarket  کلیک کنید و 15% بونوس هدیه دریافت نمایید.

آدرس سامانه کدال

مسلما برای استفاده از خدمات کلی و جامع سامانه کدال، شما باید از طریق آدرس اینترنتی آن استفاده کنید. دامنه همچون درگاه ورودی سایت به حساب می آید و بدون استفاده از دامنه یا آدرس سامانه، استفاده از سایت های مختلف غیر ممکن است. خیلی از شرکت ها چند آدرس و دامنه مختلف را برای وب سایت خود قرار می دهند تا از خطای کاربران مختلف جلوگیری کنند. ولی، سایت کدال از این قابلیت استفاده نکرده و فقط یک دامنه عادی دارد. آدرس سایت کدال Codal.ir می باشد و شما می توانید برای ورود به این سایت، از این دامنه استفاده کنید. جالب است بدانید که این دامین به شما کمک می کند تا به پروفایل خود، اطلاعات شرکت ها و قسمت های مختلف سایت دسترسی داشته باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گوگل فارکس

تیم «گوگل فارکس» از طریق آموزش رایگانِ صحیح و با هدف ارتقاء سطح آگاهی و دانشِ جامعه ی معامله گرانِ بازارهای مالی ، فعالیت خود را از سال 1398 آغاز نموده است. ما باور داریم که گسترش دانش مالی و یادگیری می تواند به معامله گران در راه افزایش کیفیت معاملات کمک کند. هدف کارشناسان تیم «گوگل فارکس» ، شناسایی نیاز و هدف شما معامله گران گرامی است. از این رو درخواستهای خود را از طریق «تلگرام» با ما در میان بگذارید تا بتوانیم با ارائه خدمات بهتر به پیشرفت مالی شما عزیزان کمک کنیم.

منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه