اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112227202421990
در دسترس نیست

معرفی روش های مراقبتی از ظروف چوبی و آشنایی با خواص آن

کد: 140112227202421990

، (اخبار رسمی): ‌امروزه افراد تمایل زیادی به استفاده از ظروف چوبی دارند زیرا این نوع ظروف علاوه بر زیبایی، حس طبیعت و زندگی را به محیط می بخشد.

معرفی روش های مراقبتی از ظروف چوبی و آشنایی با خواص آن
خرید ظروف چوبی

نجاران صنعت چوب محصولات متنوعی را در اندازه ها و مدل های مختلف تولید و تولید می کنند تا افراد بتوانند بر اساس نیاز و سلیقه خود آنها را انتخاب کنند. در این صورت باید با نحوه نگهداری از این محصولات آشنا باشند تا بتوانند برای مدت طولانی از آنها استفاده کنند. ظروف چوبی از محصولات کاربردی و خاص این صنعت هستند که کاربرد فراوانی دارند. در ادامه با سمیر وود همراه باشید تا به معرفی روش های مراقبتی از ظروف چوبی و آشنایی با خواص آن میپردازیم.

از انواع این ظروف در دکوراسیون داخلی و خارجی منزل استفاده می شود که باید در برابر نور، رطوبت و گرما مقاومت و دوام کافی داشته باشند. با در نظر داشتن این موارد می توانید محصولی بادوام و کاربردی برای خود تهیه کنید.

تمیز کردن ظروف چوبی

سطح ظروف چوبی را با سمباده یا سیم ظرفشویی کاملا صاف کنید تا سطح آن بدون لکه و خط و خش باشد. سپس پارچه ای را مرطوب کرده و روی سطح چوب می کشیم تا خاک اره و خرده چوب بریزد سپس سطح ظرف را با روغن خوراکی چرب می کنیم و اجازه می دهیم روغن جذب بافت خشک چوب شود.

بازسازی ظروف چوبی

زمانی که احساس کردید سطح ظروف چوبی شما کمی خشک شد‌‌ه است، برای اینکه ظروف چوبی را از آسیب در امان نگه دارید و آنها را تجدید کنید، پارچه ای را به روغن خوراکی آغشته می کنیم و روی سطح ظرف می کشیم تا خوب چرب شود. 

روغن مناسب ظروف چوبی

روغنی که برای چرب کردن ظروف چوبی استفاد‌‌ه می شود بهتر است روغن نارگیل، روغن های خوراکی مایع و روغن زیتون باشد، اما هر روغنی که برای این کار استفاده می کنید باید بی بو باشد زیرا اگر این روغن ها بدبو باشند روی ظرف بو می دهند و منتقل می شود و پس از ریختن غذا در ظرف، بوی بدی در ظروف باقی می ماند.
همانطور که می دانید به دلیل وجود بافت زنده و ظروف چوبی، روغن غذا به سرعت در ظروف چوبی جذب می شود و مواد غذایی در داخل چوب فاسد می شوند، بنابراین بهتر است غذاهای چرب مانند خورش ها و سوپ ها را در ظروف چوبی که فاقد آن هستند، نگهداری کنید. این ظروف را داخل کابینت نگذارید و گاهی از کابینت بیرون بیاورید تا هوا گرفته و کپک بزنند.

نحوه ضدعفونی کردن ظروف چوبی

برای ضدعفونی ظروف چوبی شما ابتدا آنها را از محل آلوده خارج کرد‌‌ه و گرد و غبار، لکه یا آلودگی را با سیم ظرفشویی تمیز می کنیم. سپس در ظرف دیگری مقداری سفید کنند‌ه و آب بریزید و ظرف آلوده را به مدت یک ساعت در آن قرار دهید. پس از گذشت این مدت ظرف را بیرون آورد‌ه و به مدت 15 دقیقه در آب در محلول ملایم آب و مایع ظرفشویی قرار دهید سپس ظرف را بشویید.

ضدعفونی ظروف با سرکه

یکی دیگر از راه های ضدعفونی ظروف چوبی آشپزخانه این است که آنها را با یک اسفنج و مخلوط سه قاشق غذاخوری سرکه سفید و یک فنجان آب گرم تمیز کنید. اجازه دهید سرکه به مدت 5 دقیقه روی کاسه چوبی بماند. سپس با روش استاندارد آن را بشویید و خشک کنید.
خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی سرکه سفید به از بین بردن باکتری های موجود در آن کمک می کند. ضدعفونی ظروف چوبی معمولاً پس از هر پنج بار استفاده توصیه می شود.

نکاتی مهم برای شستن ظروف چوبی

این ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید و در سینک نگذارید. حرارت بسیار زیاد داخل ماشین ظرفشویی و قرار گرفتن طولانی مدت در آب باعث متورم شد‌‌‌ن چوب و ایجاد ترک در سطح آن می شود.
برای شستن ظروف چوبی ابتدا لکه ها و تکه های غذای باقی ماند‌ه روی آن ها را پاک کرد‌ه و سپس با آب گرم، مایع ظرفشویی ملایم و اسفنج یا برس نرم بشویید.
تا حد امکان از مایع ظرفشویی و ابزارهای خشن خودداری کنید. در پایان ظرف را آبکشی کرده و با یک پارچه نرم خشک کنید.
برای حفظ کیفیت ظرف چوبی بهتر است آن را در محیطی باز قرار دهید تا هوا رطوبت باقی مانده را از آن خارج کند.
پس از خشک شدن ظروف چوبی با حوله، آنها را روی پایه خشک کن قرار دهید. اجازه دهید روی پایه بماند تا کاملا خشک شود.
از قرار داد‌ن ظروف چوبی خشک نشد‌‌ه در کابینت ها خودداری کنید زیرا از خشک شدن کامل آن ها جلوگیری کرده و باعث ایجاد کپک روی آن ها می شود.

مزایای استفاده از ظروف چوبی

همانطور که گفتیم استفاده و خرید ظروف چوبی از قدیم رایج بوده است. خواص استفاده از ظروف چوبی به حدی است که امروزه نیز مردم این ظروف را به ظروف دیگر ترجیح می دهند. در ادامه این مقاله به معرفی روش های مراقبتی از ظروف چوبی و آشنایی با خواص آن و برخی از مزایای استفاده از ظروف چوبی می پردازیم.

نرمی ظروف چوبی و جلوگیری از خط و خش روی ظروف دیگر

بافت ظروف چوبی نرم و لطیف است و همین امر باعث می شود که به ظروف دیگر آسیب نرسانند. به همین دلیل است که این ظروف به سایر لوازم آشپزخانه آسیب نمی رسانند و به خصوص باعث ایجاد خط و خش روی تفلون نمی شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل