اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202157267014784
در دسترس نیست

مفهوم کاوا دیزل ژنراتور

مفهوم کاوا KVA در اجاره و خرید دیزل ژنراتور

کد: 140202157267014784

، تهران , (اخبار رسمی): توان موتور اتصالی بر روی دیزل ژنراتور ها با کیلو وات یا اسب بخار و توان خروجی از آلترناتور دیزل ژنراتور با KVA مشخص می شود. آنچه در واقع کاربران برای خرید یا اجاره دیزل ژنراتور ها می بایست مد نظر قرار دهند توان خروجی آلترناتور یا توان اصلی دیزل ژنراتور بر حسب کیلو ولت آمپر KVA می باشد.

 مفهوم کاوا KVA در اجاره و خرید دیزل ژنراتور
دیزل ژنراتور 2000 کاوا کومنز

کاوا KVA در واقع مخفف کیلو ولت آمپر و معرف توان خروجی از آلترناتور دیزل ژنراتور ها می باشد. کاوا KVA دیزل ژنراتور ها در محدود 3 الی 3000 تغییر می کند.

از دیزل ژنراتور ها بعنوان یک مبدل در تبدیل انرژی ناشی از سوخت گازوئیل در یک موتور احتراق دیزلی به انرژی الکتریکی استفاده می شود. در مشخصات فنی دیزل ژنراتور ها از دو نوع توان یا قدرت یاد می شود که یکی بر حسب کیلو وات KW یا اسب بخار HP و دیگری KVA یا کیلو ولت آمپر است.

در واقع توان موتور اتصالی بر روی دیزل ژنراتور ها با کیلو وات یا اسب بخار و توان خروجی از آلترناتور دیزل ژنراتور با KVA مشخص می شود. آنچه در واقع کاربران برای خرید یا اجاره دیزل ژنراتور ها می بایست مد نظر قرار دهند توان خروجی آلترناتور یا توان اصلی دیزل ژنراتور بر حسب کیلو ولت آمپر KVA است که در محدوده 3.5 الی 3000 تغییر می کند.

یک معادله برای تبدیل KVA به KW یا برعکس وجود دارد که به قرار زیر است:
S(kVA) = P(W) / (1000 × PF)
در این معادله S همان کیلو ولت آمپر، P توان دیزل ژنراتور بر حسب وات و PF در واقع Power factor یا فاکتور توان است که عددی بین 0 و 1 است. در مورد دیزل ژنراتور ها PF عددی بین 0.8 الی 0.9 را خواهد داشت. بدین ترتیب یک دیزا ژنراتور 400 کاوا توان خروجی بین 320 الی 360 کیلو وات را خواهد داشت. با این وجود به منظور خرید یا اجاره دیزل ژنراتور می بایست توجه بیشتری به کاوا KVA و میزان سوخت مصرفی دیزل ژنراتور در ساعت که بصورت مستقیم بر روی هزینه های شما تاثیر گذار است داشته باشید.

دیزل ژنراتور چگونه عمل می کند؟

دیزل ژنراتور ها از یک موتور احتراق داخلی از نوع دیزلی برای تولید الکتریسیته و یا برق استفاده می کنند. موتور های دیزلی ژنراتور برق با برند های مختلفی مانند دویتس DEUTZ, کومنز COMMINS، کاترپیلار CATT پارکر PARKER، ولوو پنتا VOLVO PENTA و هیوندا HYUNDAI مورد استفاده قرار می گیرند. حرکت رفت و برگشتی پیستون موتور دیزلی ژنراتور سبب حرکت میل لنگ شده و میل لنگ به یک آلترناتور یا دینام متصل است.

آلترناتور دیزل ژنراتور طی پروسه ای به نام Magnetic conduction به تبدیل انرژی جنبشی دورانی به انرژی الکتریکی می پردازد. این فرایند زمانی اتفاق می افتد که یک جسم مگنت شو فلزی مانند سیم مسی از یک میدان مغناطیسی عبور می کند و تولید ولتاژ می کند. اگر سیم در یک مدار کامل قرار گیرد می تواند به انتقال توان تولیدی بپردازد.

آلترناتور دیزل ژنراتور خود از دو بخش اصلی تحت نام های روتور و استاتور تشکیل شده است. استاتور از کویل های مسی در ردیف های مختلف تشکیل می شود. روتور آلترناتور یا دینام نیز دارای سیم های مسی است که به دور یک هسته آهنی پیچیده شده اند. بر خلاف استاتور، روتور به میل لنگ خروجی از موتور دیزل ژنراتور متصل بوده و همزمان با آن می چرخد. زمانیکه ولتاژ از کویل روتور عبور می کند تولید یک میدان مغناطیسی می کند.

زمانیکه روتور در داخل استاتور می گردد میدان مغناطیسی آن از سیم های هادی استاتور عبور کرده و تولید ولتاژ می کند. از آنجا که میدان مغناطیسی بالا و پایین می رود، ولتاژ تولیدی نیز بین مثبت و منفی نوسان کرده و جریان متناوب پدید می آورد. هر اندازه میدان مغناطیسی بالاتر رود نقاط اکسترمم ولتاژ نیز افزایش پیدا می کنند.

در کاربری دیزل ژنراتور ها بصورت ایده آل، می بایست ولتاژ تولید شده ثابت بوده تا جریانی ثابت پدید آید تا در زمان بارگذاری دیزل ژنراتور با افت جریان روبرو نشود. بدین منظور بر روی اغلب دیزل ژنراتور ها از یک قطعه به نام AVR یا رگلاتور اتوماتیک ولتاژ استفاده می شود که به تنظیم میدان مغناطیسی می پردازد. در زمان بارگذاری سنگین دیزل ژنراتور این رگلاتور سبب بالا رفتن میدان مغناطیسی شده و مانع از افت ولتاژ و به دنبال آن جریان می شود.

دیزل ژنراتور سایلنت چیست؟

دیزل ژنراتور سایلنت در واقع نوعی از ژنراتور است که دارای یک فریم فلزی است. اجاره دیزل ژنراتور سایلنت رد رینج های کاری از ۳۰ کاوا الی ۹۰۰ کاوا صورت می پذیرد. در واقع دیزل ژنراتور سایلنت با کاهش آلودگی صوتی فضا را برای عملکرد بهتر نیروی های کاری فراهم می کند. کاربری دیزل ژنراتور سایلنت بالاخص در محیط های کاری بسته با توجه به صدای کمتری که تولید می کند توصیه می شود.

اجاره دیزل ژنراتور بسته در تهران و در شهر های مرزی تا ۳۰۰ کیلومتر بصورت قراردادی و با اجاره ماهیانه بر حسب توان و کاوا ژنراتور صورت می پذیرد. برند های مختلفی از دیزل ژنراتور سایلنت شامل برند های ولوو پنتا، هیوندا، دوسان، رویتس و کامنز عرضه می شود. در واقع اغلب تولید کنندگان موتور های دیزلی و ماشین آلات راهسازی به تولید دیزل ژنراتور سایلنت نیز مبادرت دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تجهیزات صنعتی نانو

اطلاعات عمومی، فنی و مهندسی تجهیزات صنعتی شامل انواع سیم بکسل ها، زنجیر صنعتی، بلبرینگ و رولبرینگ و کلیه ابزار آلات صنعتی. معرفی شرکت های خدماتی در زمینه های مختلف صنعتی و ساختمانی، خدمات تاسیسات ساختمان، برق ساختمان، نو سازی و بازسازی ساختمان. معرفی قطعات صنعتی و مشخصات مکانیکی قطعات مورد استفاده در ماشین آلات و تجهیزات صنعتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار