اطلاعات تماس
  • 028335*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202247283717387
در دسترس نیست

تیغه شخم زن تیلر کولتیواتور 6میل فولادی (یک جفت)

راهنمای خرید تیغه شخم زن تیلر کولتیواتور

کد: 140202247283717387

، (اخبار رسمی): یکی از وظایف اصلی تراکتور دوچرخ ایتالیایی خاکورزی یا همان وجین کردن است که این کار بوسیله تیغه هایی که بر روی محور روتیواتور بسته شده و به شافت خروجی تراکتور دوچرخ ایتالیایی بسته شده، انجام می شود.

راهنمای خرید تیغه شخم زن تیلر کولتیواتور
تیغه شخم زن تیلر کولتیواتور 6میل فولادی (یک جفت)

مشخصات فنی

یکی از وظایف اصلی تراکتور دوچرخ ایتالیایی خاکورزی یا همان وجین کردن است که این کار بوسیله تیغه هایی که بر روی محور روتیواتور بسته شده و به شافت خروجی تراکتور دوچرخ ایتالیایی بسته شده، انجام می شود. تیغه روتیواتور همزمان با خاکورزی علف های هرز را نیز از خاک خارج می کند و چنانچه سالی دو الی سه بار با تیغه های روتیواتور زمین شخم زده شود در طول سال علف هرز چندانی در باغ نخواهیم داشت. تیغه های روتیواتور تا عمق 30-25 سانت را نیز قادر به خاکورزی هستند البته بستگی به قدرت تراکتور دوچرخ، تنظیم روتیواتور، تعداد دفعات شخم زنی و میزان نرمی خاک دارد.

تیغه روتیواتور از جنس فولاد آبکاری شده است که دارای استحکام بالایی است. البته قبل از استفاده لازم است که سنگ های درشت از زمین جمع آوری شود و زمین خیلی سفت نباشد. بهترین زمان برای شخم زدن بعد از بارش باران و یا آبیاری است که زمین نرم است. چنانچه زمین سفت باشد بهتر است که عملیات شخم زدن انجام نشود و یا اگر لازم به شخم زدن است ابتدا یک مرحله بصورت سطحی با تیغه روتیواتور شخم زده شود و مرحله دوم بصورت عمیق با تیغه روتیواتور شخم زده شود.

تیغه ها بصورت جفت و چپ و راست است و بصورت تکی یا یک طرف فروخته نمی شود و قیمتی که گذاشته شده است برای یک جفت تیغه چپ و راست است و معمولا روتیواتور 24 تیغه دارد و برای اینکه یک دست کامل لازم داشته باشید باید 12 جفت تیغه سفارش دهید.

تیغه روتیواتور برای تراکتور دوچرخ ایتالیایی بنزینی و گازوئیلی مشابه هم و از لحاظ طولی به یک اندازه است ولی تعداد تیغه ها در روتیواتور 66 سانت 20 عدد و در روتیواتور 80 سانت 24 عدد است.

روش اتصال صحیح تیغه روتیواتور چگونه است؟

قسمت انتهایی تیغه روتیواتور دارای دو سوراخ است که به محور بسته می شود. برای مونتاژ تیغه ها بر روی محور ابتدا تیغه های چپ و راست و پیچ مهره ها را کنار هم قرار می دهیم. سپس دو تیغه یکسان برداشته وهر دو را بر روی محور بگونه ای که سوراخ تیغه ها روی تسمه سوراخ محورها بیفتد و گودی داخل تیغه به سمت وسط محور باشد قرار می دهیم. دقت شود که هر دو تیغه عین هم باشند و خم هر دو تیغه به یک سمت قرار گیرد.این دو تیغه را با دست نگه داشته و دو تیغه برعکس این دو را برداشته و طرف دیگر همین ردیف بگونه ای که گودی تیغه ها به سمت داخل قرار گیرد و خم هر دو تیغه برعکس تیغ های قبلی باشد قرار می گیرد. دقت شود که تیزی هر چهار تیغه به یک سو باشند. همه تیغه ها را دقیقاً به همین روش متصل می کنیم. پس از مونتاژ شدن بهتر است از رو به جلو بودن تیزی همه تیغه ها اطمینان کسب کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 028335*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید