اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203247334422915
در دسترس نیست

تولید محتوا یعنی چه؟

تولید محتوای مناسب برای سئو وب سایت

کد: 140203247334422915

، تهران , (اخبار رسمی): تولید محتوا نخستین قدم وبمستری است. اگر شما صاحب یک سایت هستید یا دست کم کسی باشید که بیشتر اوقات با اینترنت سروکار دارید به احتمال زیاد میدانید که تولید محتوا اساس شکل گیری و وجود هر وب سایت می باشد. به عبارت دیگر زنده بودن یک سایت وابستگی مستقیم به تولید محتوا با کیفیت مناسب دارد.

تولید محتوای مناسب برای سئو وب سایت
ضرورت دارد که با تولید محتوا خدمات یا محصول خود را به مخاطبین و افراد بازار هدف خود معرفی کنید.

اجزای اصلی استراتژی تولید محتوای سئو عبارتند از: رتبه بندی، محتوای با کیفیت بالا و مرتبط، معیارها( حجم ترافیک، نرخ پرش، تعامل اجتماعی، نرخ کلیک، زمان ماندگاری و بدیهی است که رتبه بندی )

تولید محتوا نخستین قدم وبمستری است. اگر شما صاحب یک سایت هستید یا دست کم کسی باشید که بیشتر اوقات با اینترنت سروکار دارید به احتمال زیاد میدانید که تولید محتوا اساس شکل گیری و وجود هر وب سایت می باشد. به عبارت دیگر زنده بودن یک سایت وابستگی مستقیم به تولید محتوا با کیفیت مناسب دارد.

تولید محتوا یعنی چه؟

وقتی که شما متقاعد می شوید کسب و کار خود را در اینترنت گسترش دهید و در این راستا داشتن وب سایت را انتخاب می کنید ، چه شما ارائه دهنده خدماتی باشید یا صاحب و تولید کننده کالایی، ضرورت دارد که خدمات و کالا یا محصول خود را به مخاطبین و افراد بازار هدف  خود معرفی کرده و به آنها بگویید که کالای شما برای انها مفید بوده و نیازی از نیازهای انها را برطرف می کند. تقریبا تنها راه معرفی کالا و محصول در اینترنت به مخاطبین ، تولید محتوا با کیفیت مناسب است.

شکل های مختلف تولید محتوا

تولید محتوا اشکال و روش های گوناگونی دارد، ولی مرسوم ترین آنها به ترتیب زیر است:

۱- متن:

تهیه یک مقاله یا نوشته برای توضیح و معرفی کالا و محصول ، محتوای متنی نامیده می شود ، که البته رایج ترین و عمومی ترین شکل تهیه محتوا نیز هست و ما در این مقاله بیشتر به همین شکل از تهیه محتوا خواهیم پرداخت.

متن هایی که بعنوان محتوا با نیت انتشار در وب سایت تهیه می شوند هم می توانند توسط خود وب مسترها تهیه شوند و هم می توان افرادی متخصص را برای تولید محتوا استخدام نمود و یا برون سپاری کرد.

۲- تصویر:

تهیه محتوا در قالب تصویر می تواند بصورت عکس ، نقاشی ، کارتن و هرگونه علامت و نمادی باشد. بهترین حالت استفاده از عکس و تصویر در سایت حالتی است که 

خودتان از طریق عکاسی یا نقاشی و رسم ، انها را تهیه کنید ولی بهر حال برای تهیه تصاویر مناسب و مرتبط سایت هایی هم هست که در نوار کناری سمت چپ به آنها اشاره کرده ایم.

۳- صوتی یا پادکست:

تولید محتوا در قالب صوت یا شنیداری نیز گونه ای دیگر از محتوا برای معرفی کالا و خدمات است که البته باری تولید محتوا صوتی با کیفیت مناسب به امکانات و ابزار ویژه و تخصصی نیاز داریم.

۴- فیلم و ویدئو:

برای توضیح و معرفی کالاها و محصولات و نیز تبلیغ برای استفاده از آنها ، تهیه فیلم نیز یکی از راه های موثر و امروزی است. بدیهی است تولید محتوا در قالب فیلم در حالت عادی سخت تر و گران تر از دو روش قبلی است.

تولید محتوا می تواند ترکیبی از دو یا هر سه مورد بالا نیز باشد که البته این محتوا بیشترین اثر را خواهد داشت. در حالت عادی ما در محتواهای خود از تصاویر نیز استفاده می کنیم و گاهی نیز از ویدئو ولی توضیح روش های تهیه محتوا صرفا در قالب تصاویر و فیلم می بایست در نوشته های جداگانه و مفصل بررسی شوند.

بنابراین از این به بعد و در این مقاله به بررسی روش تهیه محتوا مناسب متنی و البته با استفاده از تصاویر می پردازیم و مباحث دیگر اشاره شده را می گزاریم برای وقتی دیگر.

کلیات تهیه محتوا متنی یا نوشتاری:

من در اینجا سرفصل هایی را که لازم است در تولید محتوا رعایت کنید تا یک محتوای خوب و دارای شرایط لازم برای سئوی وب سایت خود داشته باشید را بصورت فهرست و یک توضیح کوتاه بیان می کنم:

۱- قبل از نوشتن خوب و البته مثبت فکر کنید

وقتی تصمیم به تهیه محتوا گرفتید ، در مورد محصول و خدمتی که در نظر دارید توضیح دهید، به اندازه کافی تحقیق و تفکر کنید و با اندیشه مثبت تلاش کنید که حس خوبی به مخاطب و کاربر القا نمایید. مطلب را بنحوی بنویسید که خواننده تا انتها انرا مطالعه کند و به هدف خود از مراجعه به وب سایت شما برسد.

۲- از تگ های H1 تا H6  در تیتر اصلی و تیترهای  فرعی استفاده کنید

استفاده از تگ های عناوین H1 تا H6 در تیترهای نوشته ها هنگام تهیه محتوا باعث می شود که هم کاربر هنگام مطالعه احساس راحت تری داشته باشد و هم موتورهای جستجو بهتر آنها را بررسی و به اصطلاح CROWL  کنند. در هر نوشته فقط یک بار از تگ H1 استفاده کنید و انهم در عنوان اصلی مقاله و در ادامه هرچه به تناسب از H2 تا H6 استفاده نمایید در واقع کیفیت شکلی متن شما یهتر می شود.

۳- پاراگراف ها ی طولانی ننویسید

پاراگراف های طولانی هم کاربر را خسته می کنند و هم رساندن مفهوم را سخت تر. همچنین افزونه های بهینه سازی سایت شبیه رنک مث (  Rank Math ) از پاراگراف های طولانی خطا می گیرند، چرا که رتبه سئوی شما را کاهش می دهند. بر اساس تجربه ای که وجود دارد طول مناسب هر پاراگراف حول و حوش حدود ۱۰۰ کلمه است.

۴- حجم مقاله خود را از نظر تعداد کلمات بهینه کنید

برای تعداد کلمات یا  یک حجم مقاله نظرات مختلفی وجود دارد ولی انچه بدیهی است این است که کل مقاله نباید از ۶۰۰ کلمه کمتر باشد ، اگر شما از افزونه بهینه ساز Rank Math  استفاده میکنید ، هنگام تهیه محتوا خواهید دید که برای تعداد زیر ۶۰۰ کلمه از شما خطا می گیرد. رنک مث اعلام می کند که طول مقاله باید از ۶۰۰ تا ۲۵۰۰ کلمه باشد.

۵- یک یا چند کلمه کلیدی عالی را انتخاب کنید و از آن به خوبی استفاده نمایید

مدیریت کلمات کلیدی در تولید محتوا هرگز فراموش نشود ، برای این بخش به مقاله “کلمه کلیدی چیست و چگونه بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنیم؟” مراجعه بفرمایید.

۶- توضیحات متا را به مقالات خود اضافه کنید | Meta Description

توضیحات متا در واقع چکیده‌ای از محتوای شما را ارائه میدهد. این توضیحات اطلاعات مختصری درباره موضوع محتوا و نیز ارتباط محتوا با  انچه کاربران جستجو کرده اند را بدست می دهد. محتویات توضیحات متا در نتایج جستجوی گوگل قابل رویت است. زمانیکه مقاله شما در میان صفحات بسیار دیگری در گوگل به کاربران اینترنت نشان داده میشود، تنها توضیحات متا و عنوان صفحه قابل رویت است و همین دو عامل است که به کاربران در انتخاب بهترین نتیجه کمک میکند.

۷- متن جایگزین مناسب را به تصاویر خود اضافه کنید | alt text

توضیحات متنی  تصاویر موجب می شود که ربات های پردازش تصویر به محتوای تصویر پی ببرند.

در صورت بارگذاری نشدن عکس به هر دلیل ، متن جایگزین به کاربران نمایش داده شده و هدف از وجود عکس را تا حدودی براورده می سازد.

متن جایگزین تصویر به خزنده های موتورهای جستجو کمک  می کند تا بتوانند آن ها را بهتر ایندکس کنند.

۸- از پیوند داخلی و خارجی استفاده کنید

لینک سازی هنگام تولید محتوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای مطالعه بیشتر در این زمینه به مقاله های ” لینک سازی داخلی در سئو ، آموزش و انواع آن” و ” لینک خارجی چیست و چگونه از آن به درستی استفاده کنیم؟” مراجعه بفرمایید.

۹- برای اثربخشی از ابزارها و افزونه های سئو استفاده کنید

بهترین افزونه ای که در اینجا پیشنهاد می شود ، پلاگین Rank Math  است که در بیشتر موارد بالا در مسیر تولید محتوا شما را راهنمایی کرده و ضمن دادن اخطار در مواقع لازم ، راه حل مناسب را نیز ارائه می دهد.

۱۰- محتوای خود را با دوستان قابل اشتراک گذاری کنید

حتی اگر یک مقاله به خوبی و با کیفیت مناسب نوشته شده باشد، ولی  به طور گسترده دیده و خوانده نشود ، عملا یک محتوای موفق و کار آمدی نیست. یکی از بهترین روش ها برای گسترش محتوا به اشتراک نهادن مطلب با دوستان و آشنایان است.

به افراد دیگر این اجازه را بدهید تا تصاویر، فیلم ها و انواع دیگر محتوای تولید شده توسط شما را به اشتراک بگذارند. هر گونه محتوایی که قابلیت به اشتراک گذاری را داشته باشد مخاطبین بیشتری خواهد داشت و هر چه مخاطب بیشتری پیدا کند، موفقیت شما بیشتر خواهد بود.

محتوای سئو چیست؟

برای درک بهتر مفهوم محتوای سئو، نخست به اجزای سازنده آن اشاره می کنیم:

الف – منظور ما از “محتوا” هر گونه اطلاعاتی است که در وب وجود دارد و می تواند در وب مورد استفاده قرار گیرد. در مورد انواع مختلف محتوا پیش از این گفته شد.

ب – سئو به بهینه سازی موتورهای جستجو یا فرآیند بهینه سازی وب سایت اشاره دارد تا افراد بتوانند به راحتی آن را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل پیدا کنند.

بنابراین و با کنار هم قرار دادن این دو بخش، می توان گفت که محتوای سئو هر محتوایی است که با هدف جذب ترافیک موتورهای جستجو ایجاد می شود.

گرچه واژه های مورد نیاز این بحث در نوشته های جداگانه بررسی شده اند ، ولی برای رساتر شدن مطلب اشاره کوتاهی به بعضی از آنها می کنیم.

تحقیق کلمات کلیدی:

اگر می خواهید از طریق جستجو ترافیک ایجاد کنید، بهتر است قبل از شروع به نوشتن و تولید محتوا، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. به این ترتیب، می‌توانید روی آن دسته از کلمات کلیدی تمرکز کنید که حجم جستجوی مشخصی برای آنها از قبل وجود دارد. به عبارت دیگر، درباره موضوعاتی بنویسید که مردم در حال جستجو برای اطلاعات در آن موارد هستند.

بهینه سازی کلمات کلیدی:

در فرایند تولید محتوا باید بدانید کجا و چگونه از کلمات کلیدی برای حداکثر قابلیت جستجو استفاده کنید. بهینه سازی کلمات کلیدی با در نظر گرفتن عبارات و عواملی تحقق پیدا می کند. بخشی از این عوامل عبارتند از: میزان تکرار ، وزن ، محل فرارگیری ، تناسب و ارتباط  کلمات کلیدی که در تعدادی از آنها افزونه رنک مث به شما کمک می کند.

سازماندهی محتوا:

محتوای سایت شما باید به روشی منطقی سازماندهی شود و به اصطلاح پس از تولید محتوا و رعایت موارد فوق ، نهایتا به آن سروسامان بدهید. این امر نه تنها برای سئو خوب است، بلکه به بازدیدکنندگان سایت شما کمک می کند تا محتواهای مرتبط دیگر را به راحتی پیدا کنند و ماندگاری آنها در سایت شما بیشتر بشود. (هرچه بیشتر در سایت شما بمانند، بهتر است)

ارتقای محتوا:

با به اشتراک گذاشتن آن در شبکه های اجتماعی و ایجاد لینک هایی به محتوای خود (چه در داخل و چه از سایت های خارجی) قابلیت مشاهده محتوای جدیدی را که ایجاد می کنید افزایش دهید.

بطور کلی هدف از سئو این است که سعی کنید وب سایت شما در ۳ نتیجه برتر صفحات نتایج جستجو ظاهر شود. با انجام این کار برای کلمات کلیدی و سوالات با حجم جستجوی خوب، می توانید ترافیک وب سایت خود را به شدت افزایش دهید.

استراتژی تولید محتوای سئو چیست و چگونه می توان آن را ایجاد کرد

محتوای سئو به محتواهایی گفته می شود می شود که با هدف رتبه بندی در موتورهای جستجو مانند گوگل تهیه می شوند.

اساسا بدون تولید محتوا مناسب ، نمی توانید عملکرد سئوی خود را بهبود ببخشید.

استراتژی محتوای سئو طرحی است که نحوه تولید مختوا و بهینه سازی آن را برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو نشان می دهد.

به عبارت دیگر، چگونگی برنامه ریزی شما برای اینکه که افراد بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید ، همان استراتژی شماست.

داشتن یک استراتژی قوی برای تولید محتوای سئو ، تمرکز شما بر آنچه می دانید مردم در جستجوی آن هستند را تضمین می کند .

ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای سئو موثر می تواند مشتریان جدید را تشویق کند تا به دنبال برند شما باشند، کسب و کار شما را در میان رقابت شدید برجسته کند و نرخ تبدیل شما را افزایش دهد. اگر می خواهید به لطف عملکرد سئوی خود از مزایای بالا رفتن رتبه گوگل بهره مند شوید، باید با استراتژی تولید محتوای سئو و نحوه ایجاد موارد مناسب آشنا باشید. بخشی از آنچه باید بدانید در این نوشتار بیان شده است.

اجزای اصلی استراتژی تولید محتوای سئو عبارتند از:

  • رتبه بندی
  • محتوای با کیفیت بالا و مرتبط
  • معیارها

معیارهایی که با استراتژی تولید محتوای سئو شما همخوانی دارند عبارتند از: حجم ترافیک، نرخ پرش، تعامل اجتماعی، نرخ کلیک، زمان ماندگاری و بدیهی است که رتبه بندی.

کلام آخر

با آنچه در این مقاله خواندیم، می توان گفت شاه کلید داشتن و نگهداری یک وب سایت، بویژه سایتی با رتبه خوب تولید محتوا می باشد و در واقع زنده و پویا بودن هر سایتی به داشتن محتواهای مناسب ، مرتبط و البته منظم است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نت رود

این سایت در زمینه گسترش کسب و کار در اینترنت از طریق طراحی وب سایت و نیز آموزش طراحی سایت فعالیت می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی