اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205167424121985
در دسترس نیست

چطور افراد برونگرا و درونگرا را خوشحال کنیم؟

کد: 140205167424121985

، (اخبار رسمی): همه ما خصلت‌هایی دارم که ما را به یک فرد درونگرا یا برونگرا تبدیل می‌کند. با شناخت هر چه بیشتر این ویژگی‌ها، می‌توانیم خودمان و اطرافیانمان را بهتر درک کنیم و رابطه بهتری داشته باشیم. نوع شادی، تفریحات و تخلیه انرژی در افراد برونگرا و درونگرا کاملا متفاوت است.

چطور افراد برونگرا و درونگرا را خوشحال کنیم؟
چطور افراد برونگرا و درونگرا را خوشحال کنیم؟
چطور افراد برونگرا و درونگرا را خوشحال کنیم؟
چطور افراد برونگرا و درونگرا را خوشحال کنیم؟
چطور افراد برونگرا و درونگرا را خوشحال کنیم؟
چطور افراد برونگرا و درونگرا را خوشحال کنیم؟

در این مقاله، با روش‌هایی برای خوشحالی افراد برونگرا و درونگرا آشنا می‌شوید که می‌توانید با استفاده از آنها، خود و اطرفیانتان را خوشحال کنید. ممکن است قصد دادن هدیه به کارکنان شرکت خود را داشته باشید و ندانید با توجه به روحیات هر شخص چه نوع هدیه سازمانی به آنها بدهید.

ویژگی‌های افراد برونگرا و درونگرا

همان‌طور که می‌دانید، برونگرایی و درونگرایی، دو ویژگی و در واقع سبک زندگی برای افراد است. هر یک از این صفات در افراد، نقاط قوت و ضعف مختص به خودش را دارد. با وجود تفاوت‌های زیاد در افراد برونگرا و درونگرا، خوشحالی و تفریح آنها نیز به شکل متفاوتی انجام می‌شود. کسب صفات برونگرا و درونگرا، به دو عامل وراثت و اکتساب بستگی دارد. عامل وراثت از پدر و مادر یا دیگر افراد خانواده به فرزند و عامل اکتسابی، از تاثیر محیط بر روی فرزند است.

برونگرایی

معمولا افراد برونگرا را به افرادی شاد، اجتماعی، خونگرم و خوش صحبت می‌شناسند. این افراد انرژی طول روز خود را از حضور در یک محیط دوستانه و نسبتا شلوغ به دست می‌آورند. زمانی که مجبور باشند، روز خود را به تنهایی و در محیطی آرام و بدون جنب و جوش بگذرانند، احساس افسردگی و کسالت می‌کنند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که برونگراها بیشتر از درونگرا محبوب هستند و کاربرد زیادی در محیط‌های کاری و حتی خانوادگی دارند ولی این یک باور غلط است. چرا که هر یک از افراد برونگرا و درونگرا، ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و در جایگاه خودشان پیشرفت می‌کنند.

درونگرایی

معمولا افراد درونگرا را به افرادی کم حرف، تنها، گوشه گیر و آرام می‌شناسند. این افراد دقیقا برعکس افراد برونگرا، انرژی طول روز خود را از تنهایی و حضور در یک محیط آرام به دست می‌آورند. اگر مدت زمان طولانی در یک محیط شلوغ یا جمع‌های دوستانه و خانوادگی قرار بگیرند، سریعا خسته و بی حوصله می‌شوند. آنها ترجیح می‌دهند که در جمع‌ها شنونده باشند و کمتر صحبت کنند. در محیط‌های کاری نیز افراد بسیار متمرکز و دقیق‌تری نسبت به افراد برونگرا هستند. شغل‌های متناسب برای افراد درونگرا، شغل‌هایی است که با ذهن و تمرکز سر و کار دارد. بلعکس، شغل‌های عملی و پر جنب و جوش، مناسب افراد برونگرا است.

تفریحات و خوشحالی افراد برونگرا

اگر یک فرد برونگرا در اطراف خود دارید و می‌خواهید آن را خوشحال کنید، اصلا نگران نباشید. افراد برونگرا به سرعت خوشحال می‌شوند و شما نیاز به تلاش زیادی برای خوشحالی آنها ندارید. به کمک روش‌های زیر می‌توانید یک فرد برونگرا را به راحتی خوشحال کنید.

  • از آنجایی افراد برونگرا علاقه زیادی به حضور در جمع‌ها دارند، می‌توانید آنها را به یک سفر دوستانه یا خانوادگی دعوت کنید. دقت کنید که هر چه تعداد همسفرها بیشتر باشد، آنها بیشتر خوشحال می‌شوند.
  • اگر شرایط مناسب برای برنامه ریزی یک سفر دسته جمعی مهیا نیست، می‌توانید دوست برونگرا خود را به یک دورهمی یا مهمانی دوستانه و خانوادگی دعوت کنید. مهم نیست که برنامه مهمانی شما در خانه یا یک کافه باشد؛ همین که یک جمع دوستانه در کنار دوست برونگرا شما قرار بگیرند، او خوشحال می‌شود.
  • شاید تصور کنید که تنها با خرید کادو یا دعوت به دورهمی و سفر می‌توانید دوست برونگرا خود را خوشحال کنید. ولی اینطور نیست، شما با هم صحبتی، مشورت و درخواست کمک از دوست برونگرا خود نیز می‌توانید او را خوشحال کنید. برونگراها علاقه زیادی به هم صحبتی با دیگران دارند. پس، در هنگام مشکلات و چالش‌های خود، از او کمک بگیرید. ذهن آنها پر از ایده‌ها و راهکارهای خلاقانه‌ای است.
  •  او را به یک کار گروهی دعوت کنید. چالش‌ها و کارهای گروهی پیچیده، گزینه بسیار خوبی برای خوشحالی افراد برونگرا است. آنها علاقه زیادی به کارهای گروهی و حضور در محیط‌های کاری شلوغ و پرانرژی دارند.

تفریحات و خوشحالی افراد درونگرا

در نگاه اول، شاید تصور کنید که خوشحالی افراد درونگرا کار سختی است. ولی باید بگوییم که افراد درونگرا با کوچک‌ترین قدم و حرکت از سمت دوست یا اطرافیان خود خوشحال می‌شوند. پس، زیادی به خود سخت نگیرید و از روش‌ها و کارهای زیر برای خوشحالی دوست برونگرا خود استفاده کنید.

  • همان‌طور که متوجه شدید، افراد درونگرا علاقه زیادی به تنهایی و حضور در محیط‌های آرام دارند. پس، دوست درونگرا خود را به یک قرار دو الی سه نفره دعوت کنید. یک کافه یا محیط نسبتا خلوت و آرام را هم برای این قرار انتخاب کنید.
  • به او پیام دهید و از حال و احوالش خبر بگیرید. شاید این کوچک‌ترین کاری باشد که می‌توانید برای یک دوست انجام دهید ولی همین کار کوچک، تاثیر زیادی دارد. تا حد امکان با او تماس نگیرید. درونگراها نسبت به تماس‌های تلفنی معذب هستند.
  • درونگراها، افراد بسیار کنجکاو و متفکری هستند. به آنها کتاب مورد علاقه خودتان را هدیه دهید تا بتوانند نسبت به شما و ویژگی‌هایتان کنجکاوی کنند. البته که مطالعه یکی از تفریحات موردعلاقه افراد درونگرا است.
  • دوست دورنگرا خود را به یک مکالمه عمیق و مهم دعوت کنید. معمولا این افراد از مکالمات سطحی و روزمره خوششان نمی‌آیند و در این مکالمات شرکت نمی‌کنند. پس، با آنها درباره موضوعات عمیق‌تری صحبت کنید تا آنها هم بتوانند حرف بزنند و در مکالمات شما شرکت کنند.
  • برای دوست درونگرا خود، هدیه بخرید. سعی کنید که یک هدیه کوچک ولی مطابق با سلیقه او را انتخاب کنید. آنها به جزئیات علاقه دارند و همین که ببینند شما نیز به جزئیات و علایق آنها اهمیت می‌دهید، خوشحال می‌شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت