اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207217628414784
در دسترس نیست

گیربکس شافت مستقیم چیست و چگونه کار می کند؟

گیربکس شافت مستقیم چگونه کار می کند؟

کد: 140207217628414784

، تهران , (اخبار رسمی): گیربکس شافت مستقیم در واقع به نوعی از گیربکس گفته می شود که دارای دو سیستم کلاچ می باشد. انتقال قدرت و گشتاور در گیربکس شافت مستقیم همواره صورت گرفته و با گرفتن یک کلاچ در واقع انتقال قدرت توسط کلاچ دیگر حفظ می شود.

گیربکس شافت مستقیم چگونه کار می کند؟
گیربکس شافت مستقیم

گیربکس شافت مستقیم به سبب داشتن دو کلاچ و انتقال قدرت بصورت دائمی در سیستم موتور های ماشین های مسابقه ای دارای کاربرد گسترده ای است.

گیربکس شافت مستقیم  که با نام DSG (Direct shaft gearbox) نیز معروف است در واقع یک گیربکس چند شافت، دو کلاچ الکتریکی می باشد که با کلاچ کاملا اتوماتیک و انتخاب دنده بصورت اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک تولید شده است. اولین گیربکس شافت مستقیم دو کلاچ برای خودرو های مسابقه ای پورش در دهه 1960 ابداع شده و مورد استفاده قرار گرفتند. به زبان ساده گیربکس شافت مستقیم دو گیربکس و کلاچ دستی جدا از هم که در داخل یک هوزینگ بصورت یک واحد عمل می کند را اتومات می کند. گیربکس شافت مستقیم قابلیت افزایش سرعت تعویض دنده ها و حذف کردن گشتاور انتقال که در گیربکس های خورشیدی اتفاق می افتد را دارد. مزایای استفاده از گیربکس شافت مستقیم بیش از هر چیز به سبب سرعت عمل بالای آن می باشد و از این رو در ماشین های مسابقه ای که زمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است به وفور استفاده میشود.

زمانیکه ماشین روشن میشود گیربکس فرد در دنده اول و گیربکس زوج در دنده دوم قرار دارد. کلاج با گیربکس فرد درگیر شده و ماشین در دنده 1 روشن میشود. زمانیکه نیاز به تعویض دنده می رسد گیربکس سیستم کلاچ را از گیربکس فرد به گیربکس زوج شیفت می دهد و برای افزایش مناسب سرعت بر روی دنده 2 قرار می دهد. گیربکس فرد که در این مرحله از سیستم انتقال قدرت خارج شده است بلافاصله دنده شماره 3 را بصورت انتخاب از قبل آماده قرار گیری در سیستم انتقال قدرت می کند. در تعویض بعدی دنده بار دیگر گیربکس فرد و این بار دنده شماره 3 درگیر می شود. سیستم کنترل کامپیوتری گیربکس شافت مستقیم بر حسب میزان شتاب زمان تقریبی تعویض کلاج در مرحله بعد را حدس زده و تناسب با آن گیربکس و دنده ای که در مرحله بعد درگیر خواهد شد انتخاب و آماده می سازد. تعویض دنده بصورت معکوس نیز در سیستم های گیربکس شافت مستقیم بطور مشابهی صورت می پذیرد. زمانیکه راننده دنده پایین تری را انتخاب می کند گیربکس شافت مستقیم نه تنها به تعویض و انتقال بر روی دنده و گیربکس مقابل می پردازد بلکه دور موتور را برای سرعت متناسب با دنده انتخاب شده کم می کند. بدین ترتیب با دنده معکوس موتور با ضربه در اتصال موجه نشده و در همین زمان تطابق دهی گیربکس دنده مناسب برای جایگزینی را به سرعت آماده می سازد. اغلب گیربکس های شافت مستقیم قابلیت پرش بر روی دنده ها یعنی کاهش دنده یکباره از دنده 6 به دنده 3 را بدون ایجاد ضربه به موتور دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تجهیزات صنعتی نانو

اطلاعات عمومی، فنی و مهندسی تجهیزات صنعتی شامل انواع سیم بکسل ها، زنجیر صنعتی، بلبرینگ و رولبرینگ و کلیه ابزار آلات صنعتی. معرفی شرکت های خدماتی در زمینه های مختلف صنعتی و ساختمانی، خدمات تاسیسات ساختمان، برق ساختمان، نو سازی و بازسازی ساختمان. معرفی قطعات صنعتی و مشخصات مکانیکی قطعات مورد استفاده در ماشین آلات و تجهیزات صنعتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید