اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208107662023818
در دسترس نیست

جلوگیری از سرطان سینه

کد: 140208107662023818

، مشهد , (اخبار رسمی): اگر در مورد ابتلا به سرطان سینه نگران هستید، ممکن است از خود بپرسید که آیا اقداماتی برای کمک به پیشگیری از سرطان سینه وجود دارد یا خیر؟ برخی از عوامل خطر، مانند سابقه خانوادگی، قابل تغییر نیستند. با این حال، تغییراتی در سبک زندگی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش خطر ایجاد کنید.

جلوگیری از سرطان سینه
جلوگیری از سرطان سینه

سرطان سینه! فقط خواندن این کلمات می تواند بسیاری از زنان را نگران کند و البته طبیعی هم هست. تقریبا همه افراد کسی را می شناسند که به این بیماری مبتلا شده است.

جلوگیری از سرطان سینه

سرطان سینه! فقط خواندن این کلمات می تواند بسیاری از زنان را نگران کند و البته طبیعی هم هست. تقریبا همه افراد کسی را می شناسند که به این بیماری مبتلا شده است.

اما این روزها خبرهای خوب زیادی در مورد سرطان سینه وجود دارد. روز به روز روش های درمانی جدید و موثر کشف می شوند و ما بیش از هر زمان دیگری راه‌های پیشگیری از این بیماری را می‌دانیم. اگر در مورد ابتلا به سرطان سینه نگران هستید، ممکن است از خود بپرسید که آیا اقداماتی برای کمک به پیشگیری از سرطان سینه وجود دارد یا خیر؟ برخی از عوامل خطر، مانند سابقه خانوادگی، قابل تغییر نیستند. با این حال، تغییراتی در سبک زندگی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش خطر ایجاد کنید.

مراحل زیر می توانند به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک کند. همه این موارد برای هر خانمی صدق نمی کند، اما اکثر زنان اقداماتی را برای بهبود سلامت خود انجام می دهند و ایجاد حتی یک تغییر می تواند مزایایی داشته باشد.

برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه چه کنم؟

تحقیقات نشان می‌دهد که تغییر سبک زندگی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را حتی در زنانی که در معرض خطر بالا هستند، کاهش دهد. برای کاهش خطر:

وزن خود را کنترل کنید

اغلب گفته  می شود که حفظ وزن بدن در محدوده نرمال و متعادل برای برخی شاید آسان به نظر نرسد، اما حفظ وزن سالم یک هدف مهم برای همه است. اضافه وزن می تواند خطر ابتلا به بسیاری از سرطان ها از جمله سرطان سینه را بخصوص پس از یائسگی افزایش دهد.

اگر نیاز به کاهش وزن دارید، از پزشک خود در مورد اقدامات و روش های سالم برای انجام این کار سوال کنید. تعداد کالری هایی که در روز می خورید را کاهش دهید و به آرامی میزان ورزش را افزایش دهید.

از نظر بدنی فعال باشید

ورزش منظم یکی از بهترین روش ها برای سلامتی شماست. می تواند خلق و خو و انرژی را تقویت کند. می تواند به کنترل وزن کمک کند و همچنین خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های جدی از جمله سرطان سینه را کاهش دهد. سعی کنید حداقل 30 دقیقه در روز تحرک بدنی داشته باشید، اما هر مقدار فعالیت بدنی بهتر از هیچ است.

بیشتر بزرگسالان سالم باید حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت هوازی متوسط یا 75 دقیقه فعالیت هوازی شدید در هفته داشته باشند.

میوه و سبزیجات بخورید و مصرف الکل را محدود کنید

یک رژیم غذایی سالم می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک کند. سعی کنید میوه و سبزیجات زیادی مصرف کنید، از چربی های سالم مانند روغن زیتون سرخ کردنی بجای چربی های اشباع استفاده کنید و الکل را محدود کنید. در حالی که مصرف متوسط نوشیدنی های مفید فایده می تواند برای قلب افراد مسن مفید باشد، میزان کم این نوشیدنی ها می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد.

هرچه الکل بیشتری بنوشید، خطر ابتلا به سرطان سینه بیشتر می شود. توصیه کلی، بر اساس تحقیقات در مورد تاثیر الکل بر خطر سرطان سینه بر این است که حتی اگر نمی توانید مصرف الکل را کاملا قطع کنید آن را به میزان یک لیوان کوچک در شبانه روز کاهش دهید، زیرا حتی مقادیر کم هم خطر را افزایش می دهد.

از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید

پیروی از یک رژیم غذایی سالم ممکن است خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان ها و همچنین دیابت، بیماری قلبی و سکته را کاهش دهد. به عنوان مثال، زنانی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای همراه با روغن زیتون اصل و آجیل مخلوط پیروی می‌کنند خطر ابتلا به سرطان سینه در آنها کاهش پیدا می کند.

رژیم غذایی مدیترانه ای بیشتر بر روی غذاهای گیاهی مانند میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و آجیل تمرکز دارد. افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کنند، چربی های سالم مانند روغن زیتون را به جای کره ترجیح می دهند و به جای گوشت قرمز ماهی می خورند.

سیگار نکشید

علاوه بر سایر خطراتی که برای سلامتی دارد، سیگار باعث حداقل 15 سرطان مختلف از جمله سرطان سینه می شود. اگر سیگار می کشید، سعی کنید در اسرع وقت آن را ترک کنید. تقریباً هیچ وقت برای جلوگیری از ضرر های کشیدن سیگار دیر نیست.

شیردهی (در صورت امکان)

شیر دادن به کودکان در حدود یک سال یا بیشتر خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد. همچنین فواید زیادی برای سلامتی کودک دارد. هر چه مدت زمان شیردهی بیشتر باشد، اثر محافظتی آن بیشتر می شود.

از مصرف قرص های ضد بارداری بخصوص بعد از 35 سالگی یا اگر سیگار می کشید خودداری کنید

قرص های ضد بارداری هم مفید و هم مضر هستند. هر چه سن شما کمتر باشد خطرات آنها کمتر است. هنگامیکه  که زنان از قرص های ضد بارداری استفاده می کنند، خطر ابتلا به سرطان سینه در آنها کمی افزایش می یابد. این خطر پس از قطع مصرف قرص به سرعت از بین می رود. خطر سکته مغزی و حمله قلبی نیز در حین مصرف قرص افزایش می یابد به خصوص اگر خانمی سیگار می کشد. با این حال، استفاده طولانی مدت نیز می تواند مزایای مهمی داشته باشد، مانند کاهش خطر سرطان تخمدان، سرطان روده بزرگ و سرطان رحم.

در هر صورت استفاده از این قرص ها مزایایی هم دارد اما اگر در مورد سرطان سینه بسیار نگران هستید، اجتناب از قرص های ضد بارداری یکی از گزینه های پیش رو است.

از هورمون درمانی برای یائسگی خودداری کنید

هورمون درمانی در زمان یائسگی برای پیشگیری از بیماری های مزمن نباید طولانی مدت باشد. مطالعات نشان می‌دهد که هورمون درمانی تاثیر متفاوتی بر سلامتی دارد و خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را افزایش، و خطر برخی دیگر را کاهش می‌دهد. هر دو هورمون استروژن و پروژسترون خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهند.

اگر زنان هورمون درمانی یائسگی را انجام می دهند، باید در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود. بهترین فردی که می توانید با او در مورد خطرات و مزایای هورمون درمانی یائسگی صحبت کنید، پزشکتان است.

تاموکسیفن و رالوکسیفن برای زنان در معرض خطر

اگرچه معمولاً به عنوان یک "روش سالم" تصور نمی شود، اما مصرف داروهای تجویزی تاموکسیفن و رالوکسیفن می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنانی که در معرض خطر ابتلا بالا به این بیماری هستند کاهش دهد.  این داروها تایید شده توسط FDA برای پیشگیری از سرطان سینه هستند.

این داروهای قدرتمند می توانند عوارض جانبی داشته باشند، بنابراین برای همه مناسب نیستند.

تاریخچه خانوادگی خود را بررسی کنید

افراد دارای سابقه خانوادگی قوی سرطان سینه می توانند اقدامات ویژه ای را برای کاهش یا مدیریت خطر انجام دهند. اگر مادر یا خواهری دارید که به سرطان سینه یا تخمدان مبتلا شده است (به ویژه در سنین پایین) یا اگر چندین عضو خانواده (از جمله آقایان) دارید که به سرطان پروستات مبتلا شده اند، ممکن است در معرض خطر بالای سرطان سینه باشید.

جمع بندی

در این مقاله سعی بر این بود که بتوانیم شما را با انواع روش های پیشگیری از سرطان سینه آشنا کنیم. بعنوان نکته پایانی این نکته مورد توجه قرار می گیرد که سبک زندگی افراد و رژیم های غذایی که از آن پیروی می کنند تاثیر مهمی بر مبتلا شدن یا نشدن افراد به انواع بیماری ها از جمله سرطان سینه دارد. پیروی از یک رژیم غذایی سالم مانند رژیم غذایی مدیترانه ای و استفاده از روغن ها و چربی های طبیعی و سالم که فروشگاه آنلاین روغن بروج در دسترس است می تواند تاثیر بسزایی در حفظ سلامتی و عدم ابتلا به بیماری های همچون سرطان سینه شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بروج

نظر به اینکه هر شهروند ایرانی در راستای اشتغال زایی موثر و با دوام و مفید و سالم و البته درحد بضاعت خود مسئولیت دارد و با توجه به اینکه به توانمندی و انگیزه خود ایمان داشتیم لذا تصمیم گرفته ایم که کاری مشترک را شروع نماییم .پس از چند ماه کار شناسی و مطالعه ، ورود به عرصه تولید غذای سالم را به عنوان هدف خود انتخاب کردیم . بنا به دلایل متعددی نهایتا تاسیس و راه اندازی واحد صنعتی تولید روغنهای گیاهی به شیوه پرس سرد (منطبق بر استاندارد۱۳۹۲) را برای هدف برترخود برگزیدیم. در فروردین ماه ۱۳۹۰ مجوز تاسیس از سازمان محترم جهاد کشاورزی اخذ شد. پروانه ساخت واحد صنعتی در تیر ماه همان سال از شرکت شهرک های صنعتی اخذ گردید. در تیر ماه سال ۱۳۹۱ علی رغم مشکلات فراوان در فاز دوم شهرک صنعتی چناران با تلاش بی وقفه توانستیم پس از کمتر از یک سال ساخت واحد صنعتی را به پایان رسانیم. پس از آن مبادرت به احداث زیر ساخت های صنعتی نمودیم وهمزمان ماشین آلات خریداری و نصب و راه اندازی گردید متعاقبا پروانه بهره برداری صنعتی از سازمان جهاد کشاورزی و پروانه بهداشتی وپروانه ساخت اولین محصول (روغن کنجد بکر و خالص و طبیعی و بدون تصفیه ، تهیه شده به شیوه پرس سرد)از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یکی پس از دیگری اخذ گردید. مجموعه بروج با تلاش و انگیزه فراوان در تلاش است تا سلامتی را برای شما عزیزان به ارمغان آورد. شرکت بروج با سابقه غنی در حوزه تولید روغن های زیتون، کنجد و سرخ کردنی باکیفیت ترین محصولات را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. شما می توانید به صورت عمده و خرده محصولات فروشگاه بروج را تهیه کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان