اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208107662922546
در دسترس نیست

هزینه خوابگاه دانشجویی

کد: 140208107662922546

، (اخبار رسمی): هزینه خوابگاه دانشجویی با توجه به نوع خوابگاه، امکانات آن و سایر موارد متفاوت است. معمولاً خوابگاه‌های دانشجویی مختلف سراسری (روزانه و شبانه)، غیر انتفاعی، متأهلین و غیره در سراسر کشور وجود دارند. دانشجویان بر اساس شرایط خود می‌توانند یکی از آن‌ها رزرو کنند.

هزینه خوابگاه دانشجویی
هزینه خوابگاه دانشجویی

هزینه خوابگاه دانشجویی با توجه به نوع خوابگاه، امکانات آن و سایر موارد متفاوت است. معمولاً خوابگاه‌های دانشجویی مختلف سراسری (روزانه و شبانه)، غیر انتفاعی، متأهلین و غیره در سراسر کشور وجود دارند. دانشجویان بر اساس شرایط خود می‌توانند یکی از آن‌ها رزرو کنند. خوابگاه دانشجویی را افرادی می‌گیرند که برای تحصیل از شهرستان‌های دیگر می‌آیند. به همین دلیل برای آن‌ها بسیار مهم است تا تفاوت میان هزینه خوابگاه در تهران، هزینه خوابگاه دانشگاه سراسری، هزینه خوابگاه دانشگاه غیر انتفاعی و غیره را بدانند تا انتخاب درست‌تری داشته باشند.

هزینه خوابگاه دانشجویی سراسری سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳

در حال حاضر دانشجویانی که در دانشگاه‌های سراسری کشور قبول شده‌اند باید برای استفاده از خوابگاه‌های سراسری نوبت روزانه و شبانه طبق آخرین اطلاعات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم هزینه‌های زیر را پرداخت کنند. هزینه خوابگاه دانشگاه سراسری روزانه و شبانه برای دانشجویان مجرد و متأهل به شکل زیر است:

نوع دورهنوع سکونتسطح ۱ و ۲سطح ۳سطح ۴
دوره روزانه مجردی
(نرخ ماهانه / هزار تومان)
۱ و ۲ نفر۱۶۳۱۵۰۱۳۴
۳ و ۴ نفر۱۳۰۱۲۰۱۰۷
۵ و ۶ نفر۱۱۴۱۰۵۹۳
۷ و ۸ نفر۹۷۹۰۸۰
۹ نفر و بیشتر۸۱۷۵۶۷
نوبت دوم مجردی
(نرخ ماهانه / هزار تومان)
۱ و ۳ نفر۲۴۴۲۲۵۲۰۱
۳ و ۴ نفر۱۹۵۱۸۰۱۶۰
۵ و ۶ نفر۱۷۱۱۵۸۱۴۰
۷ و ۸ نفر۱۴۶۱۳۵۱۲۰
۹ نفر و بیشتر۱۲۲۱۱۲۱۰۰
دوره روزانه متاهلی
(نرخ ماهانه / هزار تومان)
مستقل۳۲۶۳۰۱۲۶۸
مشترک۲۲۸۳۱۱۱۸۷
دوره شبانه متاهلی
(نرخ ماهانه / هزار تومان)
مستقل۴۸۹۴۵۲۴۰۲
مشترک۳۴۲۳۱۶۲۸۱
هزینه خوابگاه دانشجویی برای دانشگاه‌ های آزاد 1402

دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه‌های شهریه پرداز کشور است که هزینه تمام امکانات آموزشی، رفاهی و غیره خود را از دانشجویان دریافت می‌کند. دانشجویان برای استفاده از امکانات خوابگاهی خود باید هزینه آن را به عنوان هزینه اسکان در خوابگاه دانشجویی پرداخت کنند.

دانشگاه‌های آزاد تعهدی بر تأمین خوابگاه‌های دانشجویی ندارد؛ بنابراین دانشجویان باید جهت تأمین خوابگاه خود اقدام کنند؛ اما در برخی از دانشگاه‌های آزاد کشور مانند واحدهای آبادان، اهواز، ایلام، آباده، یزد، نجف آباد، بافق، رودهن، بندرعباس و غیره برای دانشجویان خود خوابگاه آزاد تأمین می‌کنند. به طوری که در صورت نیاز می‌توانید از امکانات خوابگاهی آن‌ها استفاده کنید.

هزینه خوابگاه دانشگاه غیرانتفاعی 1402

دانشگاه غیرانتفاعی نیز مانند سایر دانشگاه‌های کشور برای تأمین امکانات خوابگاهی دانشجویان خود تا حد‌الامکان تلاش می‌کند. هر چند که این دانشگاه تعهدی بر تأمین خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان خود ندارد؛ اما برای افزایش رفاه حال آن‌ها و ایجاد امنیت در محیط درس و دانشگاه این نیاز دانشجویان را تأمین می‌کند.

هزینه خوابگاه دانشگاه غیرانتفاعی نیز مانند سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز آزاد، بین‌المللی و غیره به امکانات آن بستگی دارد. به طوری که قیمت آن بین 300 هزار تومان تا 600 هزار تومان برای هر ترم تحصیلی متغیر است. هر چه تعداد نفرات اتاق بیشتر باشد هزینه خوابگاه دانشگاه غیرانتفاعی کمتر است. هم چنین دانشجویانی که به صورت نیمه وقت در خوابگاه‌ها اسکان دارند هزینه کمتری را نسبت به دانشجویانی که به صورت دائم در خوابگاه زندگی می‌کنند پرداخت خواهند کرد.

خوابگاه‌های دانشجویی متأهلین با خوابگاه‌های دانشجویی مجردین فرق دارد. به همین دلیل در آن‌ها هزینه بیشتری را از دانشجویان دریافت می‌کنند.

هزینه خوابگاه دانشجویی در تهران و شهرستان‌ ها در 1402

اگر شما جزو دانشجویانی هستید که در دانشگاه‌های روزانه و شبانه موجود در تهران قبول شدید، نرخ هزینه خوابگاه شما به قیمت نرخ قیمت خوابگاه دانشگاه سراسری محاسبه خواهد شد؛ اما اگر آن دسته از دانشجویانی هستید که در دانشگاه‌های به غیر از دانشگاه روزانه و شبانه دانشگاه‌های تهران قبول شدید باید در ابتدا با مسئولین دانشگاه خود در مورد امکانات خوابگاه صحبت کنید.

در صورتی که اگر آن‌ها برای دانشجویان خود خوابگاه دانشجویی اختصاص داده باشند می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ اما در صورتی که هیچ گونه خدمات خوابگاهی برای دانشجویان خود اختصاص نداده باشند در این صورت باید با دوستان خود خوابگاه دانشجویی اجاره کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش