اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208177674022546
در دسترس نیست

وام دانشجویی وزارت بهداشت

کد: 140208177674022546

، (اخبار رسمی): صندوق رفاه وام دانشجویی وزارت بهداشت در سال 1352 به منظور ایجاد تسهیلات در روند تحصیلی دانشجویان تاسیس شد. این سازمان در ابتدا تحت نظر وزارت فرهنگ و آموزش عالی فعالیت می‌کرد، اما در سال 1366 فعالیت صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به طور کامل از صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم جدا شد.

وام دانشجویی وزارت بهداشت
وام دانشجویی وزارت بهداشت

صندوق رفاه وام دانشجویی وزارت بهداشت در سال 1352 به منظور ایجاد تسهیلات در روند تحصیلی دانشجویان تاسیس شد. این سازمان در ابتدا تحت نظر وزارت فرهنگ و آموزش عالی فعالیت می‌کرد، اما در سال 1366 فعالیت صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به طور کامل از صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم جدا شد.

پس از تصویب اساسنامه صندوق رفاه دانشجویان در سال 1371 توسط مجلس شورای اسلامـی، صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به عنوان یکی از سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حال خدمت‌رسانی به دانشجویان عزیز است. یکی از مهم‌ترین تسهیلات این سازمان اعطای وام دانشجویی وزارت بهداشت می‌باشد.

دانشجویان عزیزی که در گروه پزشکی و پیراپزشکی مشغول به تحصیل هستند، می‌توانند از تسهیلاتی که وزارت بهداشت با همکاری صندوق رفاه دانشجویان در نظر گرفته، بهره‌مند شوند. دانشجویان علوم پزشکی می‌توانند برای ثبت نام وام دانشجویی وزارت بهداشت در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با مراجعه به پایگاه اینترنتی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به نشانی www.srd.ir روند ثبت نام را آغاز کنند.

زمان ثبت نام وام دانشجویی وزارت بهداشت

دانشجویانی که مایلند از تسهیلات دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه وام دانشجویی استفاده کنند، می‌بایست ابتدا نوع وام مورد نظر خود را انتخاب کنند، سپس با مراجعه به سایت صندوق رفاه دانشجویی، تکمیل کردن فرم و آماده‌سازی مدارک وام مورد نظر خود را ثبت نام نمایند. لازم به ذکر است که زمان ثبت نام وام دانشجویی وزارت بهداشت نسبت به نوع وام متفاوت می‌باشد. در جدول زیر مهلت ثبت نام انواع مختلف وام دانشجویی وزارت بهداشت ذکر شده است.

نوع واممهلت ثبت نام
وام تحصیلیتا 30 دی ماه ۱۴۰۲
وام ضروری – وام ودیعه مسکنتا 15 دی ماه ۱۴۰۲
وام ازدواج – وام فرزندآوری – وام شهریهتا 5 اسفند ۱۴۰۲

شرایط وام تحصیلی وزارت بهداشت

یکی از وام‌های دانشجویی وزارت بهداشت، وام تحصیلی است. این وام به منظور تسهیل روند تحصیلی دانشجویانی که احتیاج به کمک مالی در زمان تحصیل دارند ایجاد شده است. تسهیلات این وام به صورت ماهیانه و در طول همان ترمی که متقاضی ثبت نام کرده پرداخت خواهد شد. مبلغ وام دانشجویی تحصیلی وزارت بهداشت نسبت به جرد یا متاهل بودن متقاضی متفاوت است.

تعداد دفعاتی که هر متقاضی می‌تواند این وام را دریافت کند برای مقاطع کاردانی، کارشناسی و ارشد ناپیوسته در 4 ترم، کارشناسی پیوسته در 8 ترم و دکتری حرفه‌ای در 14 ترم تحصیلی است. شرایط پرداخت وام تحصیلِ دانشجویان وزارت بهداشت به شرح زیر می‌باشد.

🔷 مبلغ وام تحصیلی برای دانشجویان ممتاز و نمونه تا 3 برابر مقدار مصوب در نظر گرفته شده است

🔷 باید یک ترم از شروع تحصیل متقاضی گذشته باشد

🔷 متقاضی باید در پورتال دانشجویی وزارت بهداشت ثبت نام کند

🔷 اعطای سند تعهد محضری به اداره رفاه دانشجویی (از قسمت فرم‌ها در سایت اداره رفاه دانشجویی)

🔷 اهدای شماره حساب بانک تجارت شعبه دانشگاه شهید بهشتی (برای دریافت فرم افتتاح حساب به اداره رفاه مراجعه شود)

🔷 تحویل فتوکپی صفحه دوم شناسنامه برای متقاضیان متاهل الزامی است

🔷 این وام به متقاضیان مقطع دکتری، شهریه پرداز ،انتقالی و مهمان پرداخت نمی‌شود

نحوه بازپرداخت وام تحصیلی دانشجویی وزارت بهداشت شش ماه پس از پایان تحصیل به صورت اقساط 48 ماهه است. این وام بدون بهره نیست و 4 درصد بهره بازپرداخت دارد. در صورت پذیرش دانشجو در مقاطع بالاتر، بازپرداخت وام به بعد از فارغ‌التحصیلی از مقطع جدید موکول خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش