اطلاعات تماس
  • 099352***** - 093396*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140209277730024029
در دسترس نیست

جک سقفی چیست؟

کد: 140209277730024029

، نجف آباد , (اخبار رسمی): آیا با کاربردها و اهمیت جک سقفی آشنایی دارید؟ جک سقفی یکی از ابزارهای پر کاربرد در ساختمان سازی است که وظیفه دارد بار سقف را تحمل کند. این جک ها انواع مختلفی دارد و با کیفیت های گوناگونی در بازار موجود هستند. بنابراین شناخت کاربردهای انواع مختلف این جک می تواند شما را در خرید بهترین مدل یاری دهد.

جک سقفی چیست؟
جک سقفی چیست؟

جک سقفی چیست؟ آیا با کاربردها و اهمیت جک سقفی آشنایی دارید؟ آیا انواع این جک ها را می شناسید؟ جک سقفی یکی از ابزار بسیار پر کاربرد در ساختمان سازی است که وظیفه دارد بار سقف را تحمل کند. این جک ها انواع مختلفی دارد و با جنس و کیفیت های گوناگونی در بازار موجود هستند. بنابراین شناخت کاربردهای انواع مختلف این جک می تواند شما را در خرید بهترین مدل یاری دهد.

اگر تمایل دارید درباره این ابزار کاربردی و مهم بیشتر بدانید و یک خرید ایده آل داشته باشید، خوب است در ادامه این مطلب از فروشگاه تجهیزات ساختمانی ناصری که به بررسی صفر تا صد جک سقفی می پردازد تا انتها همراه ما باشید.

معرفی جک سقفی

سقف یکی از بخش های ساختمان است که بار زیادی را تحمل می کند. به همین دلیل استفاده از جک های سقفی اهمیت می یابد. وظیفه جک سقفی تحمل بار سقف و افزایش میزان استقامت و پایداری آن است. فرقی نمی کند که سقف از چه نوعی باشد، طاق ضربی، یونولیت، تیرچه بلوک یا هر نوع دیگری که باشد برای تحمل بار به جک سقفی نیاز است.

اجزای جک سقفی

جک های ساختمانی به طور کلی از مادگی، نری و رزوه تشکیل شده است. بر روی قسمت نری ابزار سوراخ هایی با فواصل 10 سانتی متری تعبیه شده که از آن ها می توان برای تنظیم ارتفاع جک استفاده کرد. این بخش توسط پیچ و مهره به قسمت مادگی جک متصل می شود. بخش تحتانی جک یک لوله بدون درز، معمولا به قطر 6 سانتی متر و ضخامت 2 میلی متر است. به خاطر داشته باشید اگر از لوله های درز دار در ساخت جک استفاده شود این درز می تواند به عنوان مرکز تنش عمل می کند. همین امر در نهایت موجب شکستن جک و آسیب دیدن سقف و سازه خواهد شد. این ابعاد در تمامی مدل های جک ساختمانی یکسان می باشد. وزن جک ها بر اساس نوع آن متغیر است و ارتفاع آن بین 3.5 تا 5 متر می باشد.

با انواع جک سقفی آشنا شوید!

همان طور که در بخش پیشین اشاره شد، جک های ساختمانی انواع مختلفی دارند و هر کدام برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. در این بخش با انواع جک سقفی بیشتر آشنا خواهید شد.

جک سقفی بدون صلیب

این مدل، ساده ترین نوع جک های ساختمانی است و از آن بیشتر برای سقف های قالب بتنی استفاده می شود؛ زیرا بتن در ابتدا سیال است و باید تا زمان سفت شدن توسط قالب و جک کنترل شود.

جک سقفی صلیب ثابت

پر کاربردترین نوع جک سقفی، جک صلیب ثابت است که یک سری صلیب شکل دارد و به وسیله یک رزوه در قسمت میانی ارتفاع آن تنظیم می شود. پهن بودن سر این جک فضای بیشتری را پوشش می دهد و همین امر آن را به پر کاربردترین نوع جک ساختمانی تبدیل می سازد. از معایب این جک می توان به عدم امکان تحرک سر جک اشاره کرد.

جک سقفی U شکل عراقی

استفاده از این جک بیشتر در کشورهایی نظیر عراق، تاجیکستان، افغانستان و ایران رایج است. از این نوع جک بیشتر هنگام تحمل وزن سقف های بتنی استفاده می شود. این جک ها دارای قابلیت تنظیم ارتفاع می باشند که همین امر آن را بسیار پر کاربرد می سازد. از این جک ها در جایی استفاده می شود که یک تیرک قرار دارد.

جک سقفی T شکل

این جک ها سری T شکلی دارند و به دلیل قابلیت چرخش، در مقایسه با سایر جک ها بار کمتری را تحمل می کنند. به همین دلیل  این جک ها کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

جک سقفی شمعی (جک سقفی شاقول کننده)

این نوع جک شمع هایی دارد که جهت افزایش ضریب اطمینان و تحمل فشارهای جانبی مورد استفاده قرار می گیرد. این شمع ها به شکل قوطی یا جعبه ساخته می شود و به صورت دو بازو با ابعاد مختلف شکل گونیا مانندی دارند.

جک سقفی تلسکوپی

این جک سقفی قابلیت تنظیم ارتفاع دارد. همچنین در حالت مینیمم ارتفاع خود تا وزن 350 کیلوگرم و در ماکزیمم ارتفاع خود تا وزن 110 کیلوگرم را به راحتی تحمل می کند. به منظور افزایش استقامت و ثبات جک، سه پایه های مثلثی شکلی در کنار ابزار طراحی شده است که به عنوان تجهیزات جانبی قابل تهیه می باشد. این سه پایه ها از جنس آلومینیوم بوده و وزن کمی دارند که استفاده از آن را بسیار آسان می سازد.

کاربردهای جک سقفی

جک های سقفی کاربرد بسیاری در ساختمان سازی دارند و می توان از آنها برای مهار سقف و ستون ها در تمامی پروژه های عمرانی استفاده کرد. این جک ها قیمت های متفاوتی دارند که بر اساس نوع، جنس و کارکرد آنها متفاوت است. همانطور که گفته شد کاربرد اصلی جک های ساختمانی برای نگه داشتن بار سقف است بنابراین انتخاب جکی با کیفیت مناسب برای افزایش کیفیت ساختمان سازی بسیار مهم است هنگام خرید جک باید دقت کرده و نوعی را انتخاب کنید که بتواند میزان بار و فشار سقف ساختمان را به خوبی تحمل کند و دوام کافی و مورد قبولی داشته باشد.

اندازه جک سقفی

قطر جک معمولاً ۶ سانتی متر و ضخامت لوله های آن حدود ۲ میلی متر است. قسمت بالایی جک نیز ۵ سانتی متر قطر و 2.5 سانتی متر ضخامت دارد. از انواع جک های موجود در بازار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•        جک 3.5 متری با سر جدا

•        جک 4 متری با سر جدا

•        جک 3.5 متری با سر ثابت

•        جک 4 متری با سر ثابت

•        جک 5 متری

هر یک از این جک های سقفی کاربرد های گوناگونی دارند و در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. جک های ساختمانی مقاومت بالایی دارند و می توان برای سال ها از آن استفاده کرد.

مزایا و معایب جک سقفی

جک سقفی مانند هر ابزار دیگری دارای مزایا و معایب مختلفی است که توجه به این مزایا و معایب می تواند شما را برای خرید بهترین مدل جک ساختمانی راهنمایی کند. به همین دلیل در ادامه مطلب به بررسی دقیق این موارد خواهیم پرداخت.

از مزایای جک های سقفی می توان به سرعت اجرا و سهولت استفاده از آن اشاره کرد. استفاده از جک های سقفی موجب افزایش سرعت روند کار خواهد شد. وزن جک سبک است و قابلیت جابجایی آن را آسان می سازد. همچنین به دلیل قابلیت استفاده چندباره، ابزاری به صرفه و اقتصادی است.

البته امروزه استفاده از جک های پیش ساخته بسیار رایج شده است. این جک ها سبک هستند و قابلیت تغییر ارتفاع دارند. ماندگاری این جک ها نسبتا زیاد است و پوشش مناسبی دارند که آن ها را از زنگ زدگی و خوردگی محافظت می کنند.

از معایب جک های سقفی نیز می توان به بالا بودن ضریب لاغری و همچنین سخت بودن نصب مهاربند برای جک اشاره کرد. البته همانطور که اشاره شد مزایای جک های سقفی بسیار بیشتر از معایب آن هاست و این موجب افزایش استفاده از این جک ها در صنعت ساختمان سازی می شود.

معیارهای مهم برای انتخاب جک سقفی

جک های سقفی انواع گوناگونی دارند و هر مدل در جای خاصی کاربرد دارند. به همین دلیل هنگام انتخاب و خرید این محصول باید به معیارهای مختلفی توجه کرد تا بتوان جک سقفی مناسبی را خریداری نمود. از جمله مهم ترین پارامترها می توان به میزان باربری جک، کیفیت ساخت، جنس جک، وزن و اندازه جک، ضخامت لوله ها، مقاومت و کیفیت رزوه ها اشاره کرد. توجه به این پارامترها می تواند به شما کمک کند تا جک مناسبی را برای سازه خود انتخاب کنید. بنابراین بهتر است پیش از خرید تمامی این موارد را در نظر بگیرید.

تفاوت های جک سقفی فلزی و جک سقفی چوبی

جک های سقفی چوبی در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفتند، اما امروزه استفاده از جک های سقفی فلزی متداول تر شده است. هر کدام از این جک ها مزایا و معایبی دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد تا شما را با انواع جک بیشتر آشنا کنیم.

از جمله مزایای جک سقفی فلزی می توان به در دسترس بودن، عدم ایجاد اثرات منفی بر روی محیط زیست، مقاومت و دوام بالا، قابلیت استفاده مجدد و همچنین قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره نمود. در کنار این مزایا می توان از هزینه بالاتر نسبت به جک های سقفی چوبی، امکان ضریب لاغری و نصب سخت تر به نسبت جک های چوبی به عنوان معایب جک های سقفی فلزی نام برد.

جک های سقفی چوبی قیمت مناسبی دارند و وزن آن نسبت به جک های فلزی بسیار کمتر است. البته این جک ها تحمل بار کمتری دارند و دوام و پایداری آن ها نیز بسیار کمتر است. عدم وجود قابلیت تنظیم ارتفاع و ایجاد اثرات مخرب زیست محیطی از دیگر معایب جک های چوبی است. همچنین جک های چوبی مانند جک های فلزی قابلیت استفاده مجدد را ندارند.

قیمت جک سقفی

قیمت جک سقفی به موارد مختلفی بستگی دارد. از جمله این موارد می توان به جنس و کیفیت جک، قطر لوله ها و نوع متریال به کار رفته در جک و نوسانات بازار بستگی دارد. بنابراین می توانید پیش از خرید، اقدام به استعلام قیمت به روز جک سقفی نمایید.

خرید جک سقفی از فروشگاه تجهیزات ساختمانی ناصری

همانطور که در این مطلب به آن اشاره شد، جک های سقفی وظیفه دارند وزن و بار سقف را تحمل کنند و استقامت و پایداری سازه را افزایش دهند. این جک ها انواع مختلفی دارند و از جنس ها و متریال مختلفی ساخته می شوند که هرکدام را برای کاربردی خاص آماده می سازد. بنابراین لازم است تمامی نکات مربوط به جک های سقفی را بدانید تا بتوانید بهترین نوع جک را برای سازه انتخاب کنید. به همین دلیل در این مطلب تلاش کردیم صفر تا صد مطالب مربوط به جک های ساختمانی فلزی را با شما در میان بگذاریم تا نیازی به مطالعه مطالب دیگر و جستجو در سایر سایت ها نداشته باشید.

چنانچه پس از مطالعه این مطلب تمایل به خرید انواع جک ساختمانی دارید، بهتر است خرید خود را از یک فروشگاه معتبر انجام دهید. فروشگاه تجهیزات ساختمانی ناصری یکی از معتبرترین تولید کنندگاه جک سقفی در استان اصفهان است و در این زمینه سابقه ای چندین ساله دارد.

شما مشتریان گرامی می توانید پس از برقراری تماس با کارشناسان ما و دریافت مشاوره های لازم و انتخاب نوع مناسب جک سقفی منطبق با نیاز خود، قیمت به روز انواع جک را استعلام گرفته و سفارش خرید خود را ثبت نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تجهیزات ساختمانی ناصری

تجهیزات ساختمانی ناصری تولید کننده جک سقفی، قالب بتن، لوازم داربست و اتصالات قالب بندی با درجه کیفیت ممتاز

اطلاعات تماس
  • 099352***** - 093396*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان