اطلاعات تماس
  • 031366*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140301027866319385
در دسترس نیست

نصب کفشک آسانسور

کد: 140301027866319385

، (اخبار رسمی): از مهم ترین قطعات آسانسور، کفشک است که در قسمت بالا و پایین کابین و وزنه تعادل آسانسور نصب می‌گردد. نقش این قطعه، کمک به حرکت نرم، کم صدا و روان کابین آسانسور است که با حرکت در امتداد ریل های راهنما، نقش هدایت کننده در آسانسور را ایفا می کند.

نصب کفشک آسانسور
نصب کفشک آسانسور

اصلی ترین نقش کفشک در آسانسور، هدایت و کمک به حرکت نرم کابین و وزنه تعادل است. همان گونه که اکثر شما می دانید، ریل‌ های آسانسور با طول ثابت و مشخصی ساخته می‌ شوند که شرکت های سازنده آسانسور برای استفاده از آن‌ ها در طول مورد نظر، ملزم به وصل کردن ریل‌ ها به یکدیگر هستند. لازم به ذکر است که در زمان عبور کابین آسانسور و وزنه تعادل از این تجهیزات، لرزش و تکان هایی تولید می‌شود که کفشک، این ارتعاشات را خنثی می‌ کند و باعث حرکت روان و یکنواخت کابین آسانسور می‌ گردد. در ادامه بحث نصب آسانسور به انواع کفشک و توضیح هر کدام می پردازیم.
   
انواع کفشک آسانسور
پیش از پرداختن به انواع و نصب کفشک آسانسور، توجه به این نکته ضروری است که یک کفشک با کیفیت، محصولی است که باعث کاهش آلودگی صوتی و به حداقل رساندن اصطکاک و سایش با ریل آسانسور در زمان حرکت کابین و وزنه تعادل شود. کفشک‌ ها را می‌ توان به سه دسته اصلی کفشک لغزشی، کفشک غلطکی و کفشک ثابت تقسیم کرد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم:
   
1.کفشک لغزشی
کفشک های لغزشی که استفاده از آن ها در سال های اخیر رایج شده است، برای سرعت های کم و متوسط و تا حدود ۱ متر بر ثانیه به کار گرفته می شود. در صورت استفاده از این کفشک ها، لازم است ریل های راهنما به صورت دائمی روغن کاری شوند تا اصطکاک و سایش کاهش یابد و شرایط لغزش بهتر شود. این روزها در زمان نصب آسانسور، استفاده از روغن کاری کننده های خودکار با روغن نیمه سنگین یا گریس رایج شده است.
   
2.کفشک ثابت (تخت)
 کفشک ثابت یا تخت برای سرعت های پایین تر از 1 متر بر ثانیه استفاده می شود. همان گونه که از اسم آن پیدا است، این قطعه طراحی ثابت دارد و بدون قابلیت تحرک و ارتجاع است. کفشک های ثابت اصولا برای کادر وزنه و کاراسلینـگ هیدرولیک ( نوع L ) به کار برده می شوند.
  
3.کفشک غلطکی (رولر)
نصب کفشک های غلطکی یا رولی برای آسانسورهایی که با سرعت زیاد حرکت می کنند، ضروری است. روان بودن حرکت کابین و صرفه جویی در مصرف انرژی به دلیل کاهش اصطکاک، استفاده از این کفشک ها را در هنگام نصب آسانسور هایی که با سرعت متوسط حرکت می کنند را نیز از نظر اقتصادی توجیه می کند.
 
کفشک رولر یا غلطکی دارای طراحی منحصر به فردی است که غلطک‌ ها بر روی بدنه فلزی محکمی قرار گرفته اند. در پشت هر یک از این غلطک‌ ها فنر‌های جلو برنده‌ ای قرار گرفته که موجب می‌ شوند غلطک ها به طور همیشگی به سه مقطع ریل چسبیده و حرکت کابین نرم و بدون لرزش شود. جنس این رولر‌ها از پلی اورتان است و غلطک‌ ها بر روی بلبرینگ‌ های روغن کاری شده حرکت می کنند. 
   
موارد ایمنی لازم پیش از نصب کفشک آسانسور

  • بررسی دقیق همه تجهیزات کابین و وزنه تعادل پیش از نصب کفشک آسانسور
  • دقت به بار اسمی آسانسور، سرعت عملکرد آسانسور و نوع ریل راهنما برای انتخاب نوع کفشک
  • انتخاب محصول دارای جنس بدنه مرغوب، استحکام کششی بالا، بادوام و سبک وزن

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 031366*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید