اطلاعات تماس
  • 021367***** - 091996*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140301197879225346
در دسترس نیست

خرید عایق پشم سنگ

خرید عایق پشم سنگ

کد: 140301197879225346

، تهران , (اخبار رسمی): عایق های زیادی برای عایق بندی ساختمان ها وجود دارد که هر یک از آن ها کاربرد خاص خود را دارد. عایق «پشم سنگ» یا rock wool یکی از انواع عایق های ضد حریق است که از الیاف معدنی ساخته شده و به عنوان عایق صوت، حرارت و رطوبت کاربرد دارد.

خرید عایق پشم سنگ
خرید عاق پشم سنگ

در صورتی که برای شما عزیزان در زمینه خرید عایق پشم سنگ سوالاتی ایجاد شده است می توانید به وب سایت کارا انرژی ماندگار مراجعه کنید و با تماس به کارشناسان مجرب و متخصص این مجموعه به سوالات خود پاسخ دهید.

این عایق در دسته ی گروه عایق های حرارتی و صوتی است. ساختار اصلی آن از الیاف معدنی که ماده غیر ارگانیک و غیر فلزی از سنگ های آتشفشانی بازالت و دولومیت است ، تشکیل می گردد. این سنگ ها در دمای بالا ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ درجه سانتی گراد ذوب می شود. پس از آن با استفاده از روش های اختصاصی به الیاف های ظریف تبدیل خواهند شد که همان پشم سنگ است .

این عایق با شکل ها و ساختاری مختلف در ساختمان های مسکونی ، مجتمع پتروشیمی ، پالایشگاه نفت و گاز ، نیروگاه ها ، صنعت های سنگین و … به عنوان عایق حرارتی و صوتی کاربرد دارد.

یکی از خصوصیت های جالب توجه این عایق توانایی بالا و حفاظت از مواد لازم برای رشد گیاهان است. در نتیجه گزینه ی مناسبی برای کشاورزی است. در ادامه ی این مطلب قصد داریم به بررسی خصوصیات این عایق کاربردی و با کیفیت بپردازیم . با ما همراه باشید.

ویژگی های پشم سنگ

یکی از مهم ترین مسائلی که می توان به آن پرداخت مطابقت این عایق با استاندارد های ASTM است. علاوه بر آن نصب آسان، ساده، عملکرد و بازدهی بالا در برابر خورندگی، غیر سمی و سازگار با محیط زیست و… است که در ادامه ی این مطلب به بررسی یکایک آن ها خواهیم پرداخت.

ضریب رسانایی حرارتی

از جمله مهم ترین  خواص تمامی عایق ها، ضریب رسانایی حرارتی است. ضریب رسانایی این عایق نیز ۰.۰۴۰ وات بر متر درجه کلوین است. معمولا در ساختمان های مسکونی از این عایق درجهت کاهش مصرف انرژی استفاده می گردد. اگر بخواهیم مقاومت حرارتی یک دیوار با لایه Rock wool با ضخامت ۵ سانتی متر بررسی کنیم همانند دیواری است که قطر آن یک متر است. مشابه دیوار ساختمان های قدیمی که موجب گرم شدن ساختمان در زمستان و خنک بودن در تابستان می شود.

محدوده دمای کارکرد

جالب است بدانید که این عایق در برابر شعله ی مستقیم آتش تا ۴ ساعت مقاومت خواهد کرد. نقطه ذوبی که برای این عایق در نظر گرفته شده است ۱۳۰۰+ درجه سانتی گراد و توانایی کار مداوم تا دمای ۷۰۰+ درجه سانتی گراد را خواهد داشت. مقاومت بالا در برابر دما و آتش سبب شده است که این عایق با نام عایق ضد حریق شناخته شود.

نیروگاه ها، مجتمع های پتروشیمی، صنعت های سیمان، صنایع سنگین، پالایشگاه های نفت و گاز و… بدون عایق کاری اصولی و دقیق تجهیزات و محیط کار قادر به فعالیت نخواهند بود. از آن جایی که عایق Rock wool محدوده مقاومت در برابر دمای آن بسیار بالا است به عنوان یکی از منحصر به فرد ترین عایق در صنایع مطرح است.

عملکرد در برابر شعله مستقیم

همان طور که کمی پیش تر نیز ذکر شد یکی از مهم ترین ویژگی های عایق Rock wool مقاومت بسیار بالا در برابر آتش است.  جالب است بدانید که این عایق آتش گرفته نخواهد شد، مشتعل نمی شود. بنابراین به عنوان نوعی حفاظ در برابر آتش شناخته شده است.

همان طور که می دانید حین ساختن ساختمان ها از سازه های فلزی استفاده می شود که در زمان بروز آتش سوزی و حریق، در اثر جذب حرارت بالا نرم شده و تغییر شکل می دهد. در نتیجه موجب فرو ریختن ساختمان مورد نظر خواهد شد. برای جلوگیری از ایجاد این مشکل باید سازه های فلزی ساختمان مخصوصا ستون های فلزی را با استفاده از عایقی مخصوص پوشش دهی نمایید. در صورت که اگر ساختمانی تا ده ساعت درگیر حریق باشد هیچ مشکلی برای سازه ساختمان ایجاد نخواهد شد. جالب است بدانید در برخی از کشورها، ساختمان هایی که سازه های آن ها از عایق بندی با کیفیتی برخوردار است از تخفیف بیمه ای بالایی نیز بهره مند خواهند شد. یکی دیگر از مواردی که می توان به آن اشاره نمود ساختمان هایی است که روی سکو های نفتی وجود دارند تا پرسنل بتوانند در آن اسکان داشته باشند. این سازه ها نیز با استفاده از این عایق ضد حریق خواهند شد تا در صورت ایجاد حریق، تا زمان رسیدن نیرو ها امدادای، پرسنل درون ساختمان امنیت داشته باشند.

عملکرد در برابر خورندگی

در این عایق موادی مانند اکسید های سیلیسیم، آلومینیوم، آهن، کلسیم و منیزیم وجود دارد که این مواد باعث می شود PH پشم سنگ ۸ تا ۱۰ باشد. این PH بر اساس استاندارد ASTM C ۷۹۵ است که موجب عدم ایجاد خورندگی می شود.

خاصیت آنتی باکتریال

از آن جایی که این عایق استریل است، محیطی مناسب برای رشد آفت، قارچ، باکتری و حشرات موذی ناست و از آن جایی که ماده ی معدنی است در برابر انگل ها ایمن خواهد بود.

بهداشت و ایمنی

همان طور که می دانید برخی از عایق ها برای پوست مضر بوده و ممکن است برای شما عزیزان مشکلات پوستی ایجاد نماید. این عایق بر خلاف دیر عایق ها هیچ گونه آسیبی به پوست نخواهد نمی رساند و باعث سوزش آن نمی شود. علاوه بر آن در زمان وقوع آتش دود و ترکیبات مسموم از آن ایجاد نمی گردد.

سازگار بودن با محیط زیست

از میان تمامی عایق هایی که در دنیا ساخته شده و وجود دارد، پشم سنگ یکی از بی ضرر ترین آن ها است و با محیط زیست و تمامی مصالح ساختمانی و صنایع سازگار است. همچنین باعث از بین رفتن روکش کابل های برق و… نمی شود.

آب گریزی

پشم سنگ علیرغم توانایی آن در دفع آب و مقاومت در برابر جذب رطوبت، هنگام استفاده برای عایق کاری در مناطق در معرض دید مانند لوله ها یا تاسیسات بیرونی باید با یک ماده ضد رطوبت پوشش داده شود.

دوام

برخلاف فوم‌های پلیمری کم‌دوام که با گذشت زمان خراب می‌شوند و شکل و کیفیت خود را از دست می‌دهند، پشم سنگ بدون آسیب باقی می‌ماند و کارایی خود را به عنوان یک عایق حرارتی برای مدت طولانی حفظ می‌کند. این طول عمر به حفظ طولانی مدت یکپارچگی ساختمان کمک می کند.

ویژگی های صوتی

عایق پشم سنگ دو روش کاهش صدا را ارائه می دهد. کاهش انتقال صدا بین اجزای ساختاری و جذب صدا بر روی سطوح. محیط این ماده نقش مهمی در کاهش انرژی صوتی عبوری از دیوارها، کف ها، سقف ها و غیره، ناشی از لرزش هوا یا ضربه مکانیکی دارد.

خرید عایق پشم سنگ

پشم سنگ ساخته شده از مواد اولیه درجه یک سرمایه گذاری است که ارزش آن از قیمتش بالاتر است. شرکت کارا انرژی ، یکی از تامین کنندگان پیشرو محصولات عایق درجه یک، تضمین می کند که کلیه محصولات عایق پشم سنگ از مواد اولیه مرغوب ساخته شده و مطابق با استانداردهای وزارت مسکن و شهرسازی و ISO است. شما عزیزان می توانید این عایق را با بهترین کیفیت از مجموعه کارا انرژی ماندگار خریداری نمایید.

این مجموعه طی چندین سال سابقه و فعالیت در زمینه ی تولید و عرضه عایق و عایق بندی ساختمان توانسته است رضایت مصرف کننده های زیادی را جلب نماید. در صورتی که برای شما عزیزان در زمینه خرید عایق پشم سنگ سوالاتی ایجاد شده است می توانید به وب سایت کارا انرژی ماندگار مراجعه کنید و با تماس به کارشناسان مجرب و متخصص این مجموعه به تمامی سوالات خود پاسخ کامل و جامع دهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کارا

شرکت کارا انرژی ماندگار در زمینه تولید و فروش انواع عایق حرارتی، صوتی، رطوبتی و … از سال 1400 خدمات خود را عرضه و محصولات باکیفت خود را در سراسیر نفاط ایران به فروش می رساند. در حال حاضر نیز جمع کوچک کارا انرژی ماندگار به گروهی نوپا مبدل گردیده است. که به غیر از همکاران رسمی ،صدها نفر دیگر نیز در قالب مجریان مجاز شرکت و عوامل فروش در بیشتر استان های کشور با این شرکت همکاری می کنند.

اطلاعات تماس
  • 021367***** - 091996*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان