اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140301257886219216
در دسترس نیست

معرفی کامل پرینتر کارت PVC

کد: 140301257886219216

، تهران , (اخبار رسمی): پرینتر کارت PVC دستگاهی برای چاپ و شخصی‌سازی کارت‌های پی وی سی است. این چاپگر جهت چاپ کارت PVC در انواع گوناگون، از جمله کارت شناسایی، کارت بانکی، کارت اعتباری، کارت دانش آموزی، کارت‌ عضویت و … در فروشگاه‌ها و مراکز تجاری، خدماتی و درمانی، بانک‌ها، پست بانک‌ها و دفاتر پیشخوان استفاده می‌شود.

معرفی کامل پرینتر کارت PVC
معرفی کامل پرینتر کارت PVC

پرینتر چاپ کارت PVC چیست؟

پرینتر کارت PVC دستگاهی برای چاپ و شخصی‌سازی کارت‌های پی وی سی است. این چاپگر که به دستگاه صدور آنی کارت نیز معروف است، جهت چاپ کارت PVC در انواع گوناگون، از جمله کارت شناسایی، کارت بانکی، کارت اعتباری، کارت دانش آموزی، کارت‌ عضویت و … در فروشگاه‌ها و مراکز تجاری، خدماتی و درمانی، بانک‌ها، پست بانک‌ها و دفاتر پیشخوان استفاده می‌شود. چاپگرهای کارت توسط درایورهای خاص خود کنترل می‌شوند و ویژگی‌های سخت‌افزاری که دارند، آن‌ها را از پرینترهای سنتی‌تر متمایز می‌سازد. برای مثال پرینتر های چاپ کارت مختلف می‌توانند ضخامت و ابعاد متفاوت کارت را بپذیرند و روی آن‌ها چاپ کنند.

مزایای دستگاه چاپ کارت پی وی سی

کارت پرینتر PVC از جمله دستگاه‌های پرکاربردی است که در حوزه‌های گوناگون مانند چاپ کارت تخفیف، چاپ کارت بانکی، چاپ کارت بهداشت کاربرد دارد. شرکت‌ها و سازمان‌ها معمولا برای چاپ کارت های پی وی سی بین دو راهی خرید دستگاه یا برون سپاری چاپ کارت گیر می‌کنند. برای انتخاب بهترین راه برخی از مزایای خرید پرینتر کارت PVC را بیان می‌کنیم:

  • هزینه کمتر: اگر تیراژ چاپ شما زیاد و پیوسته است، با خرید چاپگر کارت می‌توانید، هزینه چاپ خود را کاهش دهید.
  • امنیت بالاتر: زمانی که دستگاه چاپ برای خودتان است، امنیت شما بالاتر می‌رود. زیرا شما توانایی شخصی‌سازی و کدگذاری کارت‌ها هوشمند نظیر کارت مگنت و کارت مایفر را دارید.
  • چاپ سریع‌تر: از مهمترین مزایای این دستگاه می‌توان به صدور آنی کارت در بانک‌ها برای ارباب رجوع اشاره کرد. زمانی که پرینتر کارت دارید، می‌توانید همزمان با مراجعه مشتری به محل، کارت‌ها را چاپ ‌کنید و نیازی به سفارش چاپ ندارید. با این کار در زمان نیز صرفه‌جویی می‌شود.

تفاوت پرینتر کارت های پی وی سی

  • تکنیک چاپ:

برخی از پرینتر‌ها با تکنولوژی چاپ مستقیم کار می‌کنند؛ یعنی به این صورت که هد چاپگر مستقیما با کارت در تماس است و اطلاعات از طریق حرارت به کارت منتقل می‌شود. در این روش به دلیل اینکه به هد دستگاه آسیب وارد نشود، کارت‌های چاپ شده دارای یک حاشیه سفید هستند. اگر تمام آنچه شما نیاز دارید چاپ یک کارت شناسایی یا پرسنلی ساده، همراه با یک سری اطلاعات پرسنلی و عکس است می‌توانید از دستگا‌های با تکنیک مستقیم استفاده نمایید. دستگا‌هایی که در سایز‌های کوچک دربازار موجود هستند و اصولا به صورت تک رو چاپ انجام می‌دهند. برخی دیگر از تکنولوژی چاپ غیر مستقیم استفاده می‌کنند. یعنی هد دستگاه مستقیما با کارت در تماس نیست و اطلاعات از طریق حرارت ابتدا به فیلم و از فیلم به کارت منتقل می‌شود. در این حالت برای آسیب نرسیدن به هد پرینتر از فیلم استفاده می‌شود. اما در صورتی که کارت‌های شما جهت حضور و غیاب و یا تردد به کار می‌رود، بهترین انتخاب، پرینتری با تکنیک غیر مستقیم است.

  • نوع چاپ(تکرو و دورور):

تفاوت دیگر در نوع چاپ یعنی چاپ تک رو و دورو است. برخی از دستگاه‌ها تنها می‌توانند روی یک سمت از کارت فرایند چاپ را انجام دهند و برخی دیگر قادر هستند به صورت همزمان در هر دو طرف کارت، فرایند چاپ را انجام دهند.

  • کیفیت چاپ:

معمولا کیفیت چاپ در همه پرینتر کارت‌هایی که از یک فناوری استفاده می‌کنند یکسان است. چاپگرهای انتقال حرارتی (تکنولوژی غیر مستقیم) کیفیت بهتری را ارائه می‌دهند. اغلب کارت پرینترها از رزولوشن 300 DPI برخوردار هستند.

  • سرعت چاپ:

یکی از عوامل مهم در انتخاب پرینتر کارت پی وی سی برای اکثر افراد سرعت چاپ آن است. تعداد کارت‌هایی را که یک چاپگر می‌تواند در واحد زمان چاپ کند، همواره مورد نظر سازمان‌ها و ادارات بزرگ است. اگر روزانه صد‌ها یا حتی هزاران کارت را چاپ می‌کنید، برای به حداکثر رساندن بازده چاپ خود، به چاپگری با سرعت چاپ بالا نیاز دارید.

  • مواد مصرفی:

مواد مصرفی تمام پرینترکارت ها، ریبون است. اما هر چاپگر کارت با توجه به ویژگی‌هایی که دارد از ریبون‌های مختلفی استفاده می‌کند. برای مثال برای چاپ تک رنگ مشکی از ریبون مشکی استفاده می‌شود و برای چاپ رنگی، ریبون رنگی به کار می‌رود. در صورتی که دستگاه قابلیت چاپ لمینت داشته باشد می‌تواند از ریبون لمینت استفاده کند. همچنین چاپگرهای غیر مستقیم برای چاپ علاوه بر ریبون از فیلم پرینتر نیز استفاده می‌کنند.

  • سازگاری با دستگاه‌ها:

از دیگر نکاتی که باعث تمیز پرینتر‌ها با یکدیگر می‌شود و در هنگام خرید کارت پرینتر باید مورد توجه قرار گیرد، سازگاری آن با سیستم شماست. در نظر داشته باشید چاپگری که خریداری می‌کنید باید با نسخه فعلی ویندوز شما سازگار باشد. همچنین بررسی کنید که چاپگر کارت از فناوری اترنت یا USB برای اتصال به شبکه محلی شما استفاده می‌کند یا خیر.

  • امنیت و قابلیت رمزگذاری:

اگر به چاپ کارت‌هایی با قابلیت ذخیره اطلاعات نیاز دارید، باید پرینتر کارت‌هایی را انتخاب نمایید که به شما امکان رمزگذاری نوار‌های مغناطیسی، تراشه‌های RFID و تراشه‌های smart chip را می‌دهند. می‌توانید چاپگر‌هایی را بخرید که قادر به بازنویسی داده‌های موجود در کارت باشد و به شما امکان بروزرسانی اطلاعات را بدهد. همچنین بهتر است برخی از گزینه‌های امنیتی مانند چاپ لمینیت هولوگرافی و چاپ میکرو را نیز بررسی کنید.

  • نرم افزار چاپ کارت:

تفاوت دیگر این پرینترها در نرم افزاری است که برای چاپ مورد استفاده قرار می‌دهند. برخی از پرینتر کارت ها وابسته به دسکتاپ و برخی دیگر وابسته به وب هستند. برای شرکت‌های بزرگ چاپگر کارت pvc وابسته به دسکتاب بهتر و مناسب‌تر است.

قیمت پرینتر کارت

قیمت دستگاه چاپ کارت PVC نسبت به پرینترهای معمولی بیشتر است. علت گران بودن آن‌ها این است که پرینترهای چاپ کارت بسیار پیشرفته‌تر و تخصصی‌تر هستند. به عبارتی فناوری مورد استفاده در چاپگرهای ی وی سی برای چاپ روی کارت بسیار متفاوت از فناوری چاپگرهای ساده برای چاپ روی کاغذ است. پرینتر‌‌های کارت نسبت به پرینتر‌های کاغذ قیمت بالاتری دارند. قیمت پرینتر‌های چاپ کارت به کیفیت، سرعت، یک طرفه یا دو طرفه بودن پرینتر، برند، نوع تکنولوژی (مستقیم, غیر مستقیم, جوهر افشان) و … بستگی دارد. قیمت حدودی این پرینتر ها از 10 میلیون تا 200 میلیون متغیر است. با این وجود با شناخت کامل این پرینترها و بررسی نیازهایتان می‌توانید ارزان ترین پرینتر کارت PVC را پیدا کنید.

خرید پرینتر کارت PVC

خرید پرینتر صدور کارت مناسب از میان این طیف وسیع دستگاه‌ چاپ کارت با وجود تنوع ویژگی‌ها و قابلیت‌ها، نیازمند شناسایی دقیق نیازهای کاربر است. برای انتخاب کارت پرینتر متناسب با نیازتان، باید مواردی را در نظر داشته باشید:

  • تیراژ کارت PVC مورد نیاز شما در سال چند عدد است؟

دانستن تعداد تقریبی کارت هایی که برای چاپ نیاز دارید، چه به صورت روزانه، چه هفتگی یا سالانه، واقعا مهم است. در اینجا نکات اصلی است که باید هنگام بررسی حجم چاپ کارت در نظر بگیرید.

  • سرعت چاپ دستگاه در ساعت چقدر است؟

سرعت چاپ تمام چاپگرهای کارت PVC که در کارت پرداز به فروش می‌رسد، به طور دقیق آزمایش شده‌اند. شما می‌توانید در بخش بررسی کامل صفحات محصول چاپگر این آمار را جداگانه مشاهده کنید. بسته به مشخصات پرینترها، کارت‌های تمام رنگی را می‌توان بین 12 تا 35 ثانیه چاپ کرد. بدیهی است که چاپ با حجم بالا به سرعت چاپ بالاتری نیاز دارد تا بتواند با تقاضای چاپ مطابقت داشته باشد.

  • ظرفیت مخازن ورودی و خروجی دستگاه چقدر است؟

برخی از چاپگرهایی که برای خروجی کم حجم طراحی شده‌اند، فاقد مخزن هستند، اما بسیاری از آن‌ها قیف ورودی و خروجی دارند. کارت‌های خام در قسمت مخزن ورودی دستگاه قرار می‌گیرد و پس از چاپ در مخزن خروجی جمع‌آوری می‌شوند. هرچه مخازن بزرگ‌تر باشند، می‌توانید بدون نیاز به بارگیری و خالی کردن کارت‌ها، زمان بیشتری را طی کنید.

  • بازدهی چاپ دستگاه‌ها چقدر است؟

این بستگی به نوع ریبون مورد استفاده شما دارد. هرچه ریبون مصرفی بزرگتر باشد، کمتر باید آن را تغییر دهید و در دراز مدت هزینه آن کمتر خواهد بود. بازدهی اکثر ریبون‌ها بین 250 تا 500 کارت است.

  • با توجه به مورد استفاده کارت، به چاپ یکرو یا دورو نیاز دارید؟

مرحله بعدی تصمیم‌گیری در مورد نیاز به پرینتر یک طرفه یا دو طرفه است. چاپگرهای یک طرفه برای چاپ روی سطح کارت طراحی شده اند و برای مشاغلی که به دنبال ارائه اقدامات امنیتی بصری مانند کارت شناسایی عکس‌دار هستند مناسبند. در اکثر چاپگرهای ما می‌توانید به کمک یک افزونه ماژول دو طرفه، دستگاه خود را به دروروزن ارتقا دهید.

  • پرینتر کارت با کامپیوتر شما سازگار است؟

بخشی از فرآیند خرید چاپگر کارت پی وی سی که اغلب نادیده گرفته می شود، اطمینان از سازگاری دستگاه با سیستم عامل رایانه شما است. اکثریت قریب به اتفاق چاپگرها و نرم‌افزارهای ارائه شده در این مرکز مبتنی بر ویندوز هستند.

  • آیا امنیت پرینتر برای شما مهم است؟

امنیت چاپگر این روزها به اندازه امنیت کارت مهم است. این بسیار مهم است که داده‌های شخصی چاپ شده روی کارت‌های شناسایی به دست افراد نادرست نیفتند. به همین دلیل، بسیاری از تولید کنندگان پرینتر کارت، چاپگرهایی را ارائه می‌دهند که داده‌ها را به محض چاپ از بین می‌برند.

  • آیا پرینتر مورد نظر شما قابلیت رمز گذاری کارت هوشمند را دارد؟

هر پرینتر دارای گزینه‌های رمزگذاری خاص خودش است. برخی از پرینترها قابلیت ارتقا و افزودن ماژول‌های رمزگذاری را به صورت جداگانه دارند.

  • مواد مصرفی قابل استفاده در چاپگر چیست و آیا به راحتی در بازار یافت می‌شود؟

مواد مصرفی پرینتر کارت پی وی سی به نوع تکنولوژی پرینتر بستگی دارد. چاپگرهای مسقیم دارای ریبون هستند. پرینتر های انتقال مجدد(غیرمستقیم) به فیلم و ریبون نیاز دارند. چاپگر های جوهر افشان نیز به کارتریج نیاز دارند.

پرفروش ترین چاپگر کارت PVC

انواع پرینتر چاپ کارت پی وی سی در گستره متنوع قابلیت‌ها و برندها تولید شده‌‌اند و به صورت گسترده در سطح دنیا برای اهداف گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • پرینتر کارت هایتی Hiti
  • پرینتر کارت زبرا Zebra
  • پرینتر کارت اولیس Evolis
  • پرینتر کارت مجیکارد Magicard
  • پرینتر کارت فارگو Fargo
  • پرینتر کارت پوینت من Pointman
  • پرینتر کارت هودو Hodoo
  • پرینتر کارت هیدی HEIDI
  • پرینتر کارت اسمارت Smart

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کارت پرداز

شرکت کارت پرداز تنها یک فروشگاه نیست! در این مجموعه فعالیت­‌های مختلفی پیرامون چاپ کارت PVC با بالاترین رتبه تخصصی انجام می­‌شود. فعالیت‌هایی مثل: چاپ کارت PVC در انواع مختلف؛ فروش انواع پرینتر چاپ کارت PVC همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص کارت پرینترها؛ فروش انواع پرینتر سوزنی همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص آن‌ها؛ فروش انواع پرینتر لیبل زن همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص آن‌ها؛ فروش انواع کارت خام پی وی سی (کارت مگنت ، کارت مایفر ، کارت RO)؛ فروش لوازم جانبی کارت PVC؛ طراحی انواع کارت پی وی سی؛ خرید و فروش چاپگر دست دوم چاپ کارت PVC؛ تعمیر و رفع مشکل پرینتر چاپ کارت PVC؛ آموزش تعمیرات پرینتر چاپ کارت PVC؛ آموزش نگهداری و روش کار با انواع پرینتر چاپ کارت PVC؛ جهت مشاوره چاپ کارت، خرید کارت خام و پرینتر کارت، تعمیر و راه اندازی پرینتر کارت، با متخصص‌ترین نیروها در خدمت شما هستیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی