اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140302017893319216
در دسترس نیست

کارت PVC چیست چه کاربردی دارد و نحوه چاپ آن به چه صورت است؟

کد: 140302017893319216

، تهران , (اخبار رسمی): این مطلب را به طور کامل مطالعه نمایید، زیرا قصد داریم صفر تا صد "چاپ کارت PVC" را یک بار برای همیشه به شما عزیزان آموزش دهیم.

کارت PVC چیست چه کاربردی دارد و نحوه چاپ آن به چه صورت است؟
کارت PVC چیست چه کاربردی دارد و نحوه چاپ آن به چه صورت است؟

کارت PVC از پلی وینیل کلراید ساخته می‌شود و جنس پلاستیک فشرده دارد. پی وی سی یک پلیمر با دوام و منطعف است و به سبب ویژگی‌هایی که دارد، از آن برای تولید  و چاپ کارت‌ PVC مانند کارت‌های شناسایی، بانکی، هدیه و ... استفاده شود. کارت پی وی سی یک انقلاب در صنعت چاپ کارت به حساب می‌آید؛ زیرا تا قبل از روی کار آمدن آن، چاپ کارت‌های مختلف بر روی کاغذ صورت می‎‌گرفت و معایب زیادی داشت. این جنس ۱۰۰ درصد قابل بازیافت است و پیدایش آن از قطع درختان زیادی جلوگیری کرده است.یک کارت پی وی سی استاندارد ابعاد مستطیلی شکل 8.5 در 5.3 سانتی‌متری، گوشه‌های گرد و ضخامت 760 میکرون دارد. کارت های پی وی سی در ابعاد CR-80 و در ضخامت های 500میکرون و 300 میکرون تولید می شوند و به صورت بسته بندی و برش خورده عرضه می شوند. اغلب در دوطرف کارت ها از لایه لمینت استفاده می شود و به راحتی به کمک پرینتر چاپ کارت پی وی سی قابل چاپ است. این کارت ها بر اساس اطلاعاتی که در آن ها ذخیره می شود با یکدیگر متفاوت هستند. گاهی نیز استفاده ایی که از این کارت ها می شود متفاوت است و فقط برای کارت تخفیف، کارت ویزیت و… مورد استفاده قرار می گیرد و برخی مواقع نیز شامل اطلاعات هویتی می شود و صرفا جهت احراز هویت مورد استفاده قرار می گیرد. کارت پی وی سی از سه تا پنج لایه تشکیل شده که با حرارت و فشار روی هم قرار می‌گیرند؛ لازم به ذکر است که کارت‌های شناسایی امنیتی یا هوشمند، تعداد بیشتری از لایه‌ها را شامل می‌شوند.
انواع مختلف کارت PVC
کارت‌های پی وی سی دارای انواع مختلف هستند که در قسمت‌های مختلفی کاربرد دارند. در این قسمت قصد داریم، در مورد انواع مختلف کارت PVC صحبت کنیم و در مورد آن‌ها به طور مختصر و مفید صحبت نماییم تا با آن‌ها به طور کامل آشنا شوید و در این مورد ابهامی نداشته باشید.

  • کارت خام PVC

این نوع کارت پی وی سی دارای چیپ شناسایی الکترونیکی نیست و در مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیازی به شناسایی الکترونیکی نباشد. کارت خام PVC دارای سه رنگ مشکی، طلایی و نقره‌ای است که شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خودتان یکی از این موارد را انتخاب کنید. ضخامت این نوع کارت پی وی سی هفتصد و شصت میکرون است. دو طرف این نوع کارت‌ PVC عاری از هرگونه چاپ است و شما می‌توانید به راحتی و با استفاده از دستگاه‌های چاپ و پرینتر کارت پی وی سی، طرح و چاپ مورد نظر کارت خودتان را بر روی آن چاپ کنید و از آن جهت رفع‌نیازهای خودتان استفاده نمایید. بر روی کارت خام پی وی سی می‌توانید از انواع مختلف روش‌های چاپ، مانند چاپ افست و اسکرچ استفاده کرد و از این جهت با محدودیت خاصی رو‌به‌رو نمی‌شوید.

  • کارت RFid

این نوع کارت پی وی سی دارای چیپ و آنتن است و جهت شناسایی الکترونیکی مناسب می‌باشد. این نوع کارت پی وی سی دارای دو نوع مختلف RO و UHF است.

  • کارت RO

این نوع کارت‌ها از نوع کارت‌های RFid غیر تماسی هستند که برای شناسایی توسط دستگاه کارتخوان یا ریدر کارت PVC نیازی تماس با آن‌ها ندارند و بدون تماس شناسایی می‌شوند. حافظه نوشتاری این کارت‌های PVC توسط سازنده آن‌ها تعیین می‌شود و غیرقابل تغییر است. همچنین این کارت‌ها دارای حافظه ده رقمی HEX است.

  • کارت  مغناطیسی

کارت مغناطیسی یکی دیگر از انواع مختلف کارت PVC می‌باشد. این نوع کارت پی وی سی در کنار خودش دارای نوار مغناطیسی است که کار ذخیره‌سازی اطلاعات مورد نیاز در کارت را برای شما به خوبی و درستی انجام می‌دهد. برای ذخیره اطلاعات موردنیاز در این نوع کارت PVC می‌توان از Encoder استفاده کرد و اطلاعات مختلف را در ترک‌های مختلف یک، دو و سه ذخیره‌سازی کرد و از محل آن‌ها اطمینان کامل داشت. همچنین لازم به ذکر است که این نوع از کارت پی وی سی از نوع کارت‌های تماسی است و برای خوانش اطلاعات آن نیاز به تماس کارت با دستگاه ریدر یا کارتخوان است.

  • کارت مایفر

کارت هوشمند مایفر یکی دیگر از انواع مختلف کارت پی وی سی می‌باشد. این نوع کارت پی وی سی بر روی خودش دارای یک تراشه است که ریزپردازنده‌های بر روی آن قرار گرفته‌اند. کارت PVC هوشمند از ضریب امنیتی بسیار بالایی برخوردار است، زیرا امکان رمزگذاری آن‌ها وجود دارد. همچنین لازم به ذکر است که این نوع کارت‌ها از نوع تماسی می‌باشند.  کارت پی وی سی هوشمند بر حسب نوع تراشه به کار رفته در رفته به دسته‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به معرفی و بررسی برخی آن‌ها می‌پردازیم.

1- کارت مایفر 1K

حافظه این نوع از کارت‌های هوشمند 1k می‌باشد و می‌توانند تا این مقدار از اطلاعات را به خوبی در خودشان ذخیره‌سازی کنند.

2- کارت مایفر 4K
همانطوری که از نام این نوع از کارت‌های مشخص است، دارای یک تراشه به ظرفیت حافظه 4K  هستند و به شما اجازه ذخیره‌سازی اطلاعات تا این مقدار را می‌دهند.

کارت ترکیبی 
کارت ترکیبی، کارتی است که از دو نوع مختلف تکنولوژی ساخت کارت در خودش استفاده می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا در مواقع مختلف، هر کدام از این تکنولوژی‌ها را به کار بگیرد و در جهت منافع خودتان استفاده نمایید.
مزایای چاپ روی کارت پی وی سی
بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای انجام تمامی کاربردهای فوق به سراغ کارت پی وی سی بروند. روز به روز بر استقبال بسیاری از سازمان ها و شرکت ها برای استفاده از این روش برای خدمات و مراحل احراز هویت و شناسایی با استفاده از این نوع کارت ها افزوده می شود. بدلایل زیر، کاربرد کارت PVC در حال افزایش است:
۱- دوام و ماندگاری آن ها بسیار بالا و با کاغذ و مقوا قابل مقایسه نیست.
۲- کیفیت چاپ بی نظیر به دلیل استفاده از دستگاه های بروز در صنعت چاپ کشور در این زمینه
۳- قابلیت بازیافت به میزان ۱۰۰%
۴- قابلیت ضد آب و رطوبت متاسب لیبل و بسته بندی کالاهایی که در معرض رطوبت قرار دارند.
۵- قابلیت انعطاف پذیری فوق العاده

یگی دیگر از قابلیت های فوق العاده ای که کارت های پی وی سی دارند که این کارت هارا از دیگر کارت ها مجزا می کند، قابلیت هوشمند سازی این نوع کارت هاست. در لایه های داخلی این کارت ها چیپ حافظه ایی وجود دارد که می توان اطلاعات مورد نیاز را در آن ذخیره کرد که برای دسترسی به این اطلاعات می توان از دستگاه کارتخوان استفاده کرد.
کاربرد کارت PVC
چاپ انواع کارت از قبیل:

  • چاپ کارت شناسایی
  • چاپ کارت پرسنلی
  • چاپ کارت تخفیف
  • چاپ کارت اعتباری
  • چاپ کارت هدیه
  • چاپ کارت بانکی
  • چاپ کارت دانشجویی
  • چاپ کارت دانش آموزی
  • چاپ کارت قرعه کشی
  • چاپ کارت عضویت
  • چاپ کارت شهربازی
  • چاپ کارت خبرنگاری
  • چاپ کارت تردد
  • چاپ کارت وفاداری
  • چاپ کارت گارانتی
  • چاپ کارت پارکینگ
  • چاپ کارت واکسن
  • چاپ کارت بهداشت
  • چاپ کارت ویزیت PVC
  • چاپ کارت ویزیت NFC
  • چاپ کارت باشگاه مشتریان
  • چاپ کارت حضور و غیاب

تکنیک های چاپ کارت PVC
چاپ کارت PVC با استفاده از چاپگرهای مخصوص انجام می‌شود. به این چاپگرها پرینتر کارت گفته می‌شود. چاپ کارت پی وی سی به دو صورت دیجیتال و افست انجام می‌شود.

  • چاپ کارت PVC به روش دیجیتال

تکنیک دیجیتال نوعی چاپ است که با استفاده از آن می‌توان کارت‌های پی وی سی را در تیراژ‌های پائین چاپ نمود. این روش از طریق کارت پرینت انجام می‌گیرد. کارت‌هایی که با این تکنیک چاپ می‌شوند دارای کیفیت مطلوبی هستند و با سرعت قابل توجهی به چاپ می‌رسند. به عبارتی این روش امکان چاپ کارت PVC فوری را پس از درخواست در تیراژ کم به کاربر می‌دهد. همچنین از طریق آن می‌توان اقدام به تغییر طرح و اطلاعات کارت نمود. لازم است بدانید که هزینه چاپ دیجیتال کارت PVC نسبت به روش‌های سنتی مانند چاپ افست بیشتر است. اما می‌توان این هزینه زیاد را با کمی صرفه‌جویی در تیراژ‌های پایین جبران نمود. این روش از طریق دستگاه‌های چاپ دیجیتال و به صورت مستقیم توسط کامپیوتر بر روی کارت‌های پی وی سی PVC انجام می‌گیرد. برای انجام عملیات چاپ می‌بایست پرینتر‌های چاپ کارت را به یک کامپیوتر متصل نمود. این کامپیوتر اطلاعاتی که باید روی کارت‌ها چاپ شوند نظیر تصاویر و متن و غیره را به چاپگر می‌فرستد تا آن‌ها را چاپ نماید. بیشترین کاربرد این روش مرحله شخصی‌سازی کارت‌های اعتباری است. بدین صورت که ابتدا چاپ اطلاعات ثابت با استفاده از دیگر روش‌های چاپ روی پی وی سی انجام شود و سپس رمزگذاری و شخصی‌سازی آن‌ها توسط پرینتر‌های رومیزی و با سرعت بالا صورت می‌گیرد. این نوع چاپ به دو صورت چاپ حرارتی مستقیم و چاپ حرارتی غیر مستقیم انجام می‌شود.

  • چاپ کارت PVC به روش افست

روش offset جزو جدیدترین و رایج‌ترین تکنیک‌ها در صنعت چاپ شناخته شده است که برای چاپ کارت PVC در تیراژهای نسبتا بالا بهترین انتخاب است. چاپ افست کارت PVC با دستگاه‌های بسیار پیشرفته در چاپخانه مخصوص کارت پی‌وی‌سی و به صورت غیر مستقیم انجام می‌گیرد و علاوه بر کیفیت بالایی که ارائه می‌دهد، از نظر قیمت نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه است. روش فوق نسبت به دیگر شیوه‌‌های چاپ کارت پی وی سی سرعت بیشتری دارد. در واقع با استفاده از این تکنیک می‌توان تعداد بیشتری کارت چاپ نمود. به عبارتی روش مذکور برای چاپ در تیراژ پایین مقرون به صرفه نیست. در این تکنیک ابتدا طرح مورد نظر برای چاپ بر روی صفحه‌ای فلزی به نام زینک منتقل می‌شود، سپس با مواد شیمیایی این صفحه را به گونه‌ای حساس می‌کنند که فقط نوشته‌ها و تصاویر آن، مرکب چاپ را به خود می‌گیرد، در مرحله بعد نیز زینک‌ها به چاپخانه ارسال می‌گردند. آن قسمت‌هایی از زینک که فاقد رنگ هستند، با استفاده از یک غلطک مرطوب می‌شوند و سپس بر روی آن مرکب‌زده می‌شود. از آنجایی که مرکب چرب شده است بر روی قسمت‌هایی که مرطوب است نمی‌نشیند و فقط روی قسمت‌های خشک مرکب قرار می‌گیرد. چاپ کارت پی وی سی به روش offset به دو صورت سینگل و لمینتی صورت می‌گیرد.

روش نگهداری درست از کارت PVC چاپ شده
با پایان مراحل چاپ کارت PVC و آماده شدن کارت‌ها ممکن است برای نگهداری از آن‌ها به برخی لوازم جانبی نیاز داشته باشید. با اینکه دوام و ماندگاری این کارت‌ها زیاد است، اما با این حال استفاده نامناسب از کارت و یا روش‌های اشتباه در نگهداری از آن‌ها می‌تواند منجر به آسیب دیدن کارت‌ها و کاهش طول عمر آن‌ها گردد. به همین دلیل، توصیه ما این است که برای نگهداری از کارت‌های خود یک مکان مشخص در نظر بگیرید و یا از جاکارتی مناسب استفاده کنید. همچنین اگر نیاز است که در طی روز بار‌ها از کارت خود استفاده نمایید بهتر است با استفاده از لوازمی مانند گیره کارت و یا بند گردن آویز کارتتان را در نزدیکی خود نگه دارید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چاپ کارت پی وی سی به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://cardpardaz.com/printing-pvc-card/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کارت پرداز

شرکت کارت پرداز تنها یک فروشگاه نیست! در این مجموعه فعالیت­‌های مختلفی پیرامون چاپ کارت PVC با بالاترین رتبه تخصصی انجام می­‌شود. فعالیت‌هایی مثل: چاپ کارت PVC در انواع مختلف؛ فروش انواع پرینتر چاپ کارت PVC همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص کارت پرینترها؛ فروش انواع پرینتر سوزنی همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص آن‌ها؛ فروش انواع پرینتر لیبل زن همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص آن‌ها؛ فروش انواع کارت خام پی وی سی (کارت مگنت ، کارت مایفر ، کارت RO)؛ فروش لوازم جانبی کارت PVC؛ طراحی انواع کارت پی وی سی؛ خرید و فروش چاپگر دست دوم چاپ کارت PVC؛ تعمیر و رفع مشکل پرینتر چاپ کارت PVC؛ آموزش تعمیرات پرینتر چاپ کارت PVC؛ آموزش نگهداری و روش کار با انواع پرینتر چاپ کارت PVC؛ جهت مشاوره چاپ کارت، خرید کارت خام و پرینتر کارت، تعمیر و راه اندازی پرینتر کارت، با متخصص‌ترین نیروها در خدمت شما هستیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی