اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140302067899825123
در دسترس نیست

کالری شمار آنلاین (BMR)

کد: 140302067899825123

، (اخبار رسمی): نرخ متابولیسم پایه یا BMR چیست و چگونه محاسبه میشود؟

کالری شمار آنلاین (BMR)
کالری شمار آنلاین (BMR)

این روزها خیلی از شما دوستان برعکس خیلی های دیگه مدام به سلامتی خودتون اهمیت میدین و مدام حالو روز بدن خودتون را چک می کنید. این کار خیلی عالیه چون برای هر چیزی که یک دفعه پیش بیاد حاضر و آماده هستید. در نتیجه از لحاظ سلامتی روی نوک قله ایستادید. به نظرم عالیه نه؟

این بسیار عالیه اما یک موردی که هست اینکه خیلی از شما رفقا نمیدونید چطور میزان سوخت و ساز بدن و میزان دریافتی کالری خودتون را محاسبه کنید. درنتیجه هر کسی به شما یک چیزی میگه. یکی میگه برو پیش دکتر، یک نفر دیگه میگه برو پیش متخصص تغذیه و نفرات دیگه همینطور تا آخر یک چیزی میگن! اما من میخوام یک راه حل سریع و دقیق را بهتون معرفی کنم. حالا اون چیه بنظرتون؟ بهتون میگم.

اون چیزی نیست جز کالری شمار آنلاین (BMR) که خیلی آسوده شما میتونید برید جلو و باهاش هر کالری را که خواستید یادداشت کنید. حالا چطوری هست؟ روش اون چه شکلیه؟

راستشو بخواید خیلی سادست. اون اندازه گیری و بررسی کالری دریافتی شما از طریق غذا را به صورت آنلاین محاسبه می کنه و در اختیارتون میزاره. البته خیلی از موارد که مربوط به نیاز بدن شماست را هم بر اساس فاکتورهای فردی شما مثل سن، جنس، وضعیت بدنی و میزان فعالیت روزانه تون محاسبه و در ختیارتون میزاره. این کالری شمار آنلاین خیلی با حاله نه؟

خوب اینجا بهتره یکم چند تا از فرمول های کالری شمار آنلاین (BMR) را بررسی کنیم تا به نتایج خوبی برسیم. یعنی بررسی جزئیات و تفکر راجب اون ها میتونه همیشه راهگشای خوبی برای ما باشه. خوب فرمول اول چیه؟ 

فرمول اول، فرمول میلفن سنت جور هست که در سال 1990 میلادی ارائه شد و میتونم بگم که فرمول کالری شمار بسیار دقیق نسبت به فرمول های پیشین است. برای استفاده ازش میتونید فیلد های اون را پر کنید و بعد از اون هم میزان کالری دریافتی خودتون را محاسبه کنید. خوب فرمول بعدی کالری شمار آنلاین (BMR) چیه؟ بریم تا بگم.

فرمول بعدی فرمول هریس بندیکت هست که شیوه و روش محبوبی از کالری شماره که برای ورزشکارا بخصوص اینایی که پرورش اندام کار می کنند. این فرمول جذاب و محبوب سال 1984 میلادی یک اصلاحیه گرفته اما مثل اینکه دقت اون از فرمول قبلی یک مقدار کمتره. اما برای ورزشکارای با حال هم هنوز داره استفاده میشه و شما اگه ورزشکار هستید که میدونم هستید، میتونید برید و سریع با پر کردن فیلدهای اون همچی را به نفع خودتون تموم کنید.

اما فرمول آخر کالری شمار چیه؟ یعنی کالری شمار آنلاین (BMR)؟ فرمول بعدی فرمولی به نام کچ مک آردل که کالری استراحت روزانه را برای شما رفقا در نظر و محاسبه میکنه. راستشو بخواید این فرمول کالری شمار، دقیق ترین فرمولی که ارائه شده! اما فقط یک نکته وجود داره اونم اینکه که اگه از لحاظ بدنی لاغر اندام باشید این فرمول برای شما خیلی بهتر و دقیق تر میتونه عمل کنه. جالبه نه؟ پس اون رفقایی که لاغر هستند میتونند خیلی سریع برند سراغ این فرمول و تمام کالری های مورد نیاز خودشون را محاسبه کنند. این کالری شمار آنلاین (BMR) خیلی با حال بود نمیدونستیما نه؟ برید سراغ این فرمول ها تا دیر نشده!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

عصر سلامتی

عصر سلامتی آخرین اخبار و مطالب حوزه بهداشت و درمان را به اطلاع مخاطبین خود می رساند. ابزار هایی نیز برای کمک به مخاطبین به منظور آگاهی از وضعیت بهداشت و درمان آنها آماده شده است و همه می توانند به صورت رایگان از آنها استفاده کنن.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | سلامت و زیبایی