اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140303037922914784
در دسترس نیست

رولبرینگ استوانه ای

کاربرد رولبرینگ‌ های استوانه ‌ای و ویژگی های آن‌ ها

کد: 140303037922914784

، تهران , (اخبار رسمی): رولبرینگ استوانه ای با بکارگیری ساچمه های استوانه ای شکل و سوزنی شکل (نیدل برینگ) تولید می شود. نوع تماس ساچمه بر روی رینگ در ساختار رولبرینگ استوانه ای خطی بوده که قابلیت تعلیق سطح بالایی از تنش های فشاری را میسر می سازد. رولبرینگ استوانه ای هم بصورت کف گرد و هم بصورت شعاعی تولید می شود.

کاربرد رولبرینگ‌ های استوانه ‌ای و ویژگی های آن‌ ها
رولبرینگ استوانه ای

رولبرینگ استوانه ای بصورت شعاعی دارای بیشترین قابلیت تعلیق بار بوده و در قسمت چرخ ماشین های سنگین راهسازی مانند لودر و بیل مکانیکی مورد استفاد قرار می گیرد.

یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین رولبرینگ‌هایی که در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد، رولبرینگ‌های استوانه‌ای است که توانایی تحمل بالای نیروی شعاعی را دارند. این رولبرینگ‌ها به طور کلی به دو دسته شناور و غیر شناور طبقه‌بندی می‌شوند. طرح‌های مختلفی برای تولید رولبرینگ وجود دارد که این طرح‌ها برای رولبرینگ‌های شناور N، NU و برای رولبرینگ‌های غیر شناور NJ است.

در رولبرینگ‌های شناور طرح NU رینگ خارجی دارای دو لبه است و رینگ داخلی بدون لبه طراحی می‌شود و در طرح رولبرینگ‌های غیر شناور NJ، رولبرینگ تنها یک لبه دارد. لازم به ذکر است که رولبرینگ‌های شناور می‌توانند بار محوری در دو جهت را تحمل کنند اما رولبرینگ‌های غیر شناور برای تحمل بار محوری تنها در یک جهت طراحی شده‌اند.

این نوع از رولبرینگ‌ها به عنوان ساده‌ترین نوع بلبرینگ شناخته می‌شوند که تحمل بار شعاعی زیادی را دارند. البته لازم به ذکر است که رولبرینگ‌های استوانه‌ای می‌توانند مقدار بسیار کم و جزئی از بار محوری را نیز تحمل کنند. این رولبرینگ از نظر کارکرد شباهت بسیار زیادی به بلبرینگ شیار عمیق دارد با این تفاوت که می‌تواند بار شعاع بیشتری را متحمل باشد.

با پیشرفت صنعت برای طراحی رولبرینگ‌های استوانه‌ای برای تحمل بار بیشتر اقداماتی انجام شده است. به عنوان مثال در این رولبرینگ‌ها شعاع رولر افزایش پیدا کرده که این موضوع سبب افزایش تحمل بار رولبرینگ‌های استوانه‌ای شده است. لازم به ذکر است این رولبرینگ‌ها را با پسوند E مشخص می‌کنند. به منظور کم کردن تنش و افزایش طول عمر رولبرینگ، رولر‌ها را به صورت سطحی لگاریتمی تولید خواهند کرد.

همچنین طرح و شکل اصلی رولر‌ها و همچنین شیار‌ها در این نوع از رولبرینگ‌ها به صورت استوانه است. برای افزایش بیشتر روانکاری بیرینگ و همچنین به منظور بالا بردن ضخامت لایه روغن، در زمان ساخت سطح داخلی لبه‌های رینگ را به سمت بیرون و به صورت شیب دار می‌سازند. از رولبرینگ‌های استوانه‌ای در تجهیزات انتقال نیرو و همچنین ویبراتور‌ها استفاده می‌شود. همچنین در درگیر کردن ماشین‌های ابزار و شفت‌های دستگاه برش از این رولبرینگ کمک می‌گیرند.

رولبرینگ های سوزنی در حقیقت عملکردی مشابه رولبرینگ‌های استوانه‌ای دارند اما تنها وجه تفاوت آن‌ها در رولر‌های بلند و قطر کم آن‌ها است. این رولر‌های بلند با قطر کم باعث می‌شود تا تحمل بار شعاعی افزایش پیدا کند. لازم به ذکر است نسبت قطر به طول رولر‌های سوزنی بین ۱ و دو و نیم و یک تا ده متغیر خواهد بود. از رولبرینگ‌های سوزنی با توجه به نوع کاربرد استفاده می‌شود و مزیت آن‌ها استفاده در فضا‌های کم است. از این رولبرینگ‌ها به صورت حلقه آب‌بندی یک طرفه و دوطرفه در بازار وجود دارد. این رولبرینگ‌ها فقط می‌توانند بار‌های شعاعی را تحمل کنند و در صورتی که بار محوری و بار شعاعی وجود داشته باشد از رولبرینگ‌های سوزنی مرکب کمک می‌گیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تجهیزات صنعتی نانو

اطلاعات عمومی، فنی و مهندسی تجهیزات صنعتی شامل انواع سیم بکسل ها، زنجیر صنعتی، بلبرینگ و رولبرینگ و کلیه ابزار آلات صنعتی. معرفی شرکت های خدماتی در زمینه های مختلف صنعتی و ساختمانی، خدمات تاسیسات ساختمان، برق ساختمان، نو سازی و بازسازی ساختمان. معرفی قطعات صنعتی و مشخصات مکانیکی قطعات مورد استفاده در ماشین آلات و تجهیزات صنعتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید