اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140304037954425996
در دسترس نیست

مناسبترین انواع بذر چمن برای تابستان

کد: 140304037954425996

، (اخبار رسمی): اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که علاقه به کاشت چمن دارید و می‌خواهید فضای مورد نظر خود را زیباتر کنید، می‌توانید از انواع بذر چمن استفاده کنید. بذر چمن مرغوب، دارای تنوع زیادی است و ما در ادامه مطلب قصد داریم مناسبترین انواع بذر چمن برای تابستان را به شما عزیزان معرفی کنیم.

مناسبترین انواع بذر چمن برای تابستان
مناسبترین انواع بذر چمن برای تابستان
مناسبترین انواع بذر چمن برای تابستان
مناسبترین انواع بذر چمن برای تابستان
مناسبترین انواع بذر چمن برای تابستان
مناسبترین انواع بذر چمن برای تابستان
مناسبترین انواع بذر چمن برای تابستان
مناسبترین انواع بذر چمن برای تابستان

بنابراین اگر خواهان کسب اطلاعات در این زمینه هستید، با ما باشید.

انواع بذر چمن مرغوب برای تابستان

با توجه به ایندکه بذرها دارای انواع مختلفی هستند، باید بگوییم که برخی از آن‌ها مخصوص فصل تابستان می‌باشند و به طور کلی مناسب مناطق گرمسیری هستند. دمای بهینه برای رشد چمن‌های مخصوص تابستان، بین ۲۶.۵ تا ۳۵ درجه سانتیگراد است. انواع بذر چمن مرغوب تابستان عبارتند از:

  • برموداگراس

یکی از انواع بذرهای چمن که شما می‌توانید آن را خریداری کنید، بذر چمن برموداگراس است. این نوع از بذر چمن که نام دیگر آن پنجه مرغی یا چمن آفریقایی است، مزیت‌های متعددی دارد. بذر برموداگراس دارای مقاومت بالایی نسبت به دمای بالا است و همینطور می‌تواند در مقابل آفات و بیماری، خشکی و همینطور شوری، از خود مقاومت نشان دهد. لازم به ذکر است که برخوردار بودن از پاخوری عالی نیز، جزء سایر مزیت‌های آن است. بذر چمن برموداگراس، بافت متراکمی دارد و به طور کلی باید گفت، بافت آن از ریز تا متوسط است و همینطور ریشه‌های عمیقی دارد.

به خاطر همین ویژگی، لازم نیست که شما مراقبت زیادی از آن داشته باشید. بذر چمن برموداگراس به دلیل رونده بودن خود، به بیماری کچلی دچار نمی‌شود. موضوع کاشت این چمن نیز، اهمیت زیادی دارد و شما برای کاشت آن، باید به زیر و رو کردن زمین بپردازید و سپس خاک رس را اضافه کنید. در مرحله بعدی به فشرده کردن خاک بپردازید و سپس بذر را در زمین بکارید. توجه کنید که در هر ۲۰ متر مربع، باید یک کیلو از بذر برموداگراس را بکارید. همینطور می‌توانید با استفاده از کودهای حیوانی پوسیده، روی بذرها را بپوشانید و روزی دو بار نیز، آن‌ها را آبیاری کنید. پس از این که بذرها جوانه زدند، باید آبیاری را روزی یک بار انجام دهید.

البته باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که این نوع بذر کمبود نور و دمای پایین را زیاد تحمل نمی‌کند. شما می‌توانید از این بذر، به صورت بذر پاشی یا رولی استفاده کنید و همینطور در نوع چمن اسپرت، می‌توان کمک زیادی از آن گرفت. نحوه کاشت این بذر نیز، به صورت چمن تکه‌ای، چمن قطعه‌ای و همینطور چمن نشائی است. در نهایت باید اضافه کنیم که عدم مقاومت به سایه و همینطور دمای پایین، جزء معایب آن است.

  • زویسیا

یکی دیگر از بذرهایی که برای مناطق گرمسیری مناسب است، بذر چمن زویسیا می‌باشد. این بذر زمانی که می‌روید، برگ‌های سفت دارد و همینطور بافت‌های آن ریز است. نحوه انتشار آن نیز، با ساقه‌های رونده و ساقه‌های زیرزمینی است. بذر زویسیا که نام دیگر آن چمن ژاپنی است، می‌تواند در مناطق گرمسیری برای زمین‌های بازی، سطح خوبی را به وجود آورد. این نوع بذر در مقابل خشکی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و در صورت به وجود آمدن آفات و بیماری‌ها، می‌تواند تحمل خوبی داشته باشد. از طرفی دیگر باید گفت که مقاومت این بذر به شوری، گرما، سایه و غیره نیز، جزء مزیت‌های آن به حساب می‌آید.

از جمله معایبی که می‌توان برای چمن ژاپنی نام برد، این است که این بذر تکثیر کندی دارد و مخصوصاً اگر رقم‌های قدیمی آن را بکارید، این تکثیر می‌تواند کندتر شود. شیوه‌های کاشت این نوع چمن نیز، به شکل تکه‌ای، نشائی و قطعه‌ای است.

  • باهیاگراس

بذر باهیاگراس یک گیاه علفی بوده که دارای مقاومت خوبی در برابر شرایط مختلف است. این گیاه چند ساله ریشه‌های عمیقی دارد و برای خاک‌های نرم و خاک‌هایی که پایدار نیستند، مناسب است. شما می‌توانید از این نوع بذر، برای زمین‌های ورزشی بزرگ استفاده کنید. یکی از ایراداتی که می‌توان برای بذر چمن باهیاگراس ذکر کرد، این است که این نوع بذر به صورت متراکم تشکیل نمی‌شود و شما باید به دفعات زیادی آن را چمن زنی کنید.

  • چمن سنتی پدگراس

چمن دیگری که قصد معرفی آن را به شما داریم، چمن سنتی پدگراس است که این چمن ظاهر بسیار زیبایی دارد و رنگ آن سبز روشن است. از لحاظ بافت، باید گفت که بافت چمن سنتی پدگراس، بین متوسط تا ریز است و این چمن از قدرت رشد بالایی برخوردار است. رشد بالای آن، باعث می‌شود که علف‌های هرز نتوانند بر آن نفوذ داشته باشند. این نوع بذر نیز مانند بذرهای چمن دیگر، نیازی به مراقبت زیاد ندارد و می‌تواند با شرایط مختلف خود را وفق دهد. این نوع بذر از لحاظ پاخوری، در حد خوبی نیست و نسبت به سرما از خود حساسیت نشان می‌دهد. در صورت برخورد سرما به این بذر، ساقه‌های آن قهوه‌ای می‌شوند. در نهایت باید گفت که بذر چمن سنتی پدگراس، آبیاری زیادی می‌خواهد و در مقابل خشکی نیز، مقاومت خوبی از خود نشان نمی‌دهد.

  • چمن دایکوندرا

در آخر قصد داریم بذر چمن دایکوندرا را به عنوان یک بذر چمن مرغوب به شما عزیزان معرفی کنیم. این نوع بذر دارای ریشه سطحی است و گل‌های کوچکی که از آن می‌رویند، قطر ۳ میلیمتری دارند. از طرفی دیگر باید گفت که گلبرگ‌های این چمن از لحاظ رنگ، به صورت سبز متمایل به زرد هستند. برای کاشت این بذر، باید در هر متر مربع از زمین، ۱۰ گرم بذر بکارید. همینطور باید قبل از کاشت، تمام سنگ و کلوخه‌ها، زباله‌ها، علف‌های هرز و همینطور ریشه‌های گیاهان را از خاک جدا کنید، لازم به ذکر است که زهکشی خاک نیز برای کاشت این چمن، اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید خاک‌های رسی یا خاک‌های سنگین را از طریق افزودن یک لایه ۱۰ سانتی‌متری از شن و ماسه یا کمپوست، اصلاح نمایید.

بذر چمن دایکوندرا، چمنی رونده به بار می‌آورد و می‌تواند با برگ‌های کوچک، سبز و پهن خود‌، تمام زمین مورد نظر را در بر گیرد. این چمن جزء چمن‌های متراکم به حساب نمی‌آید؛ اما باید گفت که ظاهر زیبایی دارد و معمولاً نیازی به چمن زن ندارد. بذر چمن دایکوندرا در مقابل سرما کمی حساسیت از خود نشان می‌دهد و همینطور از لحاظ ظاهری، در فصل زمستان تغییراتی می‌کند. اگر این بذر به صورت منظم آبیاری شود، ریشه آن تحریک می‌شود و در نهایت آبیاری منظم، باعث قوی شدن ریشه آن می‌گردد. البته باید توجه داشته باشید که قوی شدن ریشه آن، به این معنی نیست که بتواند برای رفت و آمدهای زیاد و بازی‌های سنگین مناسب باشد.

خرید بذر برای تابستان

زمانی که شما عزیزان اقدام به خرید بذر می‌کنید باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید فاکتورها عبارتند از:

  • مرغوبیت

یکی از فاکتورهای مهم برای خرید مناسب‌ترین انواع بذر چمن برای تابستان، مرغوبیت بذرها است و شما باید بذرها را با کیفیت بالایی خریداری کنید.

  • مرکز معتبر

خرید شما باید از یک مرکز معتبر باشد و مجموعه دشت سبز، می‌تواند بهترین بذرها را در اختیارتان قرار دهد.

  • منطقه کشت

شما عزیزان برای خرید بذرهای مورد نیاز خود، باید منطقه کشت و شرایط آن را نیز، در نظر داشته باشید.

  • نوع بذر

با توجه به این که بذرهای مناسب تابستان دارای انواع مختلفی هستند، باید شرایط هر کدام را بسنجید و یک نوع بذر مناسب را انتخاب کنید.

شما عزیزان از طریق ارتباط با کارشناسان فروش دشت سبز، می‌توانید راهنمایی‌های لازم را در زمینه خرید بذر، دریافت کنید.

سخن پایانی

ما به معرفی و توضیح انواع بذر چمن مرغوب پرداختیم. هر کدام از بذرهایی را که در این مقاله به شما عزیزان معرفی کردیم، دارای شرایط مخصوص به خود هستند که شما باید آن‌ها را در نظر بگیرید. بذرها دارای یکسری مزایا و معایب هستند که کشاورزان با سنجیدن هر کدام از مزایا و معایب آن‌ها، می‌توانند اقدام به کاشت بذر چمن بکنند و با رعایت شرایط کاشت بذر، بهترین عملکرد را دریافت کنند. هر کدام از چمن‌ها زیبایی خاص خود را دارند که شما می‌توانید با کاشتن آن‌ها، جذابیت فضای مورد نظر خود را بیشتر کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی