اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139306291170042

بررسی سیر تحول صنعت خودرو در ایران و جهان

نخستین نشست تخصصی صنعت خودرو در ایدرو برگزار شد

کد: 139306291170042

https://goo.gl/SEU4qD

، تهران , (اخبار رسمی): نخستین نشست تخصصی صنعت خودرو با محور «بررسی سیر تحول صنعت خودرو در ایران و جهان» باحضور جمعی از اساتید دانشگاه و صاحب نظران این صنعت، مدیران و کارشناسان سازمان های دولتی و غیردولتی نظیر سازمان ملی استاندارد، سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و شرکت‌های بازرسی، با همت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد.

نخستین نشست تخصصی صنعت خودرو در ایدرو برگزار شد

آذرماه امسال، دومین کنفرانس بین‌المللی صنعت خودرو با حضور میهمانانی از صنعت خودرو سراسر دنیا برگزار خواهد شد و تا آن زمان برگزاری 3 جلسه تخصصی، برای استفاده از از نظرات مدعوین در برگزاری هرچه بهتر کنفرانس مورد نظر است.

 سیدرضا مفیدی مدیر صنایع حمل و نقل ایدرو و مسوول اجرایی برگزاری این نشست با اعلام این خبر افزود: برگزاری این نشست باهدف اصلاح دیدگاه ها و قضاوت ها نسبت به صنعت خودرو با حضور موافقان و منتقدان این صنعت و تحلیل و مباحثه و ارائه اطلاعات درست و واقعی به دولت و مردم و صاحب نظران صورت گرفت.
وی ادامه داد: در صنعت خودرو شاهد ارائه پیش داوری ها و نقدهای نادرست و ناقص هستیم که گاهی اوقات توسط برخی رسانه ها و افراد انجام می‌گیرد.
مسئوول اجرایی نخستین نشست تخصصی صنعت خودرو تصریح کرد: رویکرد برگزارکنندگان این سلسله نشست ها این است که اطلاعات درست و تخصصی به ذی نفعان صنعت خودرو و سرمایه‌گذاران این حوزه ارائه شود و وضعیت صنعت خودرو و راه های پیشرفت و تحول آن به درستی به اطلاع مردم برسد.
مفیدی با بیان این که نشست های مذکور به صورت ماهانه برگزار خواهد شد، گفت: از نمایندگان  مجلس شورای اسلامی به ویژه در کمیسیون‌های تخصصی و همچنین نهادهای نظارتی مانند سازمان استاندارد، سازمان بازرسی، سازمان محیط زیست، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، انجمن ها، نیروی انتظامی و اساتید 6 دانشگاه فعال و مرتبط با صنعت خودرو نیز دعوت به عمل آمده بود.
وی همچنین افزود: متاسفانه با وجود اینکه برخی از مسوولان سازمان های یادشده و یا اساتید دانشگاه‌ها در رسانه ها انتقاداتی را به صنعت خودرو وارد می کنند اما در جلسات تخصصی از این دست حاضر نمی‌شوند ولی امیدواریم در نشست های بعدی در سطوح بالا مشارکت داشته باشند.
مدیر صنایع حمل و نقل ایدرو در خصوص محتوای نشست اضافه کرد: همایش با ارائه گزارشی توسط انجمن خودروسازان در خصوص سیر تحول صنعت خودرو ایران و جهان آغاز شد و نماینده شرکت ساپکو نیز سیر تحول این صنعت در جهان را از ابتدا تا کنون ارائه داد که هر دو ارائه در پایگاه اینترنتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران www.idro.ir قرار داده شده است.
 مفیدی ابراز امیدواری کرد،  حاضران در نشست و بازدیدکنندگان از پایگاه اینترنتی ایدرو با ارسال نظرات و بازخوردهای سازنده خود، به نشانی پست الکترونیکی tolid@idro.org برگزارکنندگان را در برپایی جلسات بعدی به نحو شایسته‌تر یاری رسانند.
وی افزود: با توجه به نظراتی که مطرح شد، به نظر می رسد موضوع نشست بعدی «ارائه برنامه های 5 ساله و برنامه های افق 1404 صنعت خودرو» برای استحضار مدعوین و ذی نفعان باشد‌ تا در بررسی و تصحیح این برنامه ها از نظرات کارشناسی حاضران بهره ببریم.
مسوول اجرایی نخستین نشست تخصصی صنعت خودرو یادآور شد: آذرماه امسال، دومین کنفرانس بین‌المللی صنعت خودرو با حضور میهمانانی از صنعت خودرو سراسر دنیا برگزار خواهد شد و امیدواریم تا آن زمان با برگزاری 3 جلسه تخصصی، از نظرات مدعوین در برگزاری هرچه بهتر کنفرانس استفاده شود.
به گفته وی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از جانب وزارت صنعت، معدن و تجارت ماموریت دارد به عنوان طراح راهبردی صنعت خودرو، برنامه های بلندمدت برای این صنعت تدوین نماید که این امر انجام گرفته  و بزودی شاهد ابلاغ این برنامه ها و برای استفاده سرمایه گذاران و ذی نفعان خواهیم بود. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) یک سازمان توسعه‌ای بوده که به منظور گسترش و نوسازی صنایع کشور از راه بررسی های علمی و صنعتی و تهیه و تربیت کادر مدیریت و تاسیس شرکتهای صنعتی، معدنی و خدماتی و یا مشارکت در آنها و کمک و راهنمایی‌های فنی به واحدهای صنعتی و معدنی در سال 1346 تشکیل شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید