اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394083049664732

روش نوین بهره برداری مالی در تلگرام

کد: 1394083049664732

http://j.mp/1NVFLt2

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه انبوه کانال‌های مختلف با موضوعاتی متفاوت توسط کاربران در تلگرام ایجاد شده، اما یک نکته مهم در این بین فراموش شده و آن استفاده و بهره‌برداری مالی از این فرصت به عنوان یک روش نوین social network marketing است. تاکنون مدیران کانال‌ها تنها به دنبال جذب مخاطب بوده‌اند، اما متخصصان علم بازاریابی و تبلیغات، چراغ راه و حرکت بعدی را به آنها نشان نداده‌اند؛ حرکتی که مانع فرسایش انرژی مدیران کانال‌ها از به‌روزرسانی مداوم می‌شود و آن کسب درآمد و سودآوری است.

کسب درآمد از تلگرام – برای اولین بار توسط بازدیدفا

تبلیغات در کانال‌ها اولین راهکاری است که به ذهن همه می‌رسد، اما نحوه تبلیغات در کانال‌های تلگرام است که اهمیت دارد؛ تبلیغاتی که اول از همه مرتبط با موضوع و زمینه کانال باشد تا مخاطبان را پس نزند

به گزارش روابط عمومی وب‌سایت مرجع بازدیدفا، این مجموعه به بررسی رفتار کاربران به‌خصوص مدیران کانال‌های تلگرام در استفاده از این مهم به عنوان یک روش نوین از بازاریابی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پرداخته است.

 

بررسی سیر کلی رفتار کاربران ایرانی در تلگرام

 

رشد فزاینده کانال‌های تلگرام

با اوج‌گیری شکل‌گیری کانال‌های تلگرام در کشور، همه افرادی که علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه بوده‌اند، اقدام به ایجاد کانال‌های تلگرام کرده‌اند، آن هم در موضوعات مختلف و دسته‌بندی‌های متنوع از کانال‌های رسمی دولتی در تلگرام تا کانال‌های تلگرامی خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها و حتی کانال‌های بازیگران، هنرمندان و خواننده‌ها و در نهایت کانال‌های تفریحی و سرگرمی و ...

 

موج تبادل و جذب مخاطب

پس از ایجاد کانال‌های فراوان، این بار افرادی که میل به ایجاد کانال تلگرام در آنها رفع شده بود و حال خود را در قامت مدیران و به‌اصطلاح ادمین‌های کانال تلگرامی می‌دیدند، نیاز جدیدتر و بیشتری را احساس می‌کردند که آن جذب مخاطب و افزایش میزان کاربران کانال تلگرام خود بود.

هوش اجتماعی ایرانیان در این زمینه قابل‌ستایش است، چراکه مدیران کانال‌ها طی یک حرکت خودجوش و بدون الگوبرداری از مدل قبلی و خاصی در زمینه تبلیغات مجازی شروع به تبادل تبلیغات مابین کانال‌های خود و دیگر کانال‌ها کرده‌اند و همانطور که مشاهده می‌شود، در فاز دوم موج جدیدی از تبادل و تبلیغات مابین کانال‌ها در جهت افزایش مخاطب کانال‌های تلگرام صورت پذیرفته است؛ موجی که همچنان ادامه دارد و در زمینه افزایش مخاطب نمره قبولی گرفته است.

 

دستیابی به مخاطبان حداکثری و فرسایش انرژی مدیران کانال‌ها

موضوع جدیدی که در مرحله سوم رفتارشناسی کاربران با آن روبه‌رو هستیم، مربوط به مدیران کانال‌ها است؛ مدیرانی که تمایل داشته‌اند کانالی به راه بیندازند، که دی پی آن تلاش و کوشش بسیاری اعم از به‌روزرسانی مداوم، تبلیغات و ... به کار گرفته‌اند تا کانال خود را پرمخاطب کنند و حال با یک کانال پرمخاطب با توجه به چشم‌اندز اولیه‌شان و چه‌بسا بیشتر مواجهند.

مدیران این کانال‌ها در این مرحله صرفا سطح کیفی کانال‌های خود را حفظ کرده و با این موضوع مواجه می‌شوند که در نهایت این کانال‌ها چه سودی به من می‌رساند؟ آیا حاصل این کار صرفا جذب مخاطب است؟ درست است که داشتن مخاطبان بالا فرصت مغتنمی است، اما فرصت برای چه چیزی؟ و دور از واقعیت نیست که اگر این کانال‌ها خود را به درآمدزایی نرسانند (البته بالطبع در ازای خدمت‌رسانی مفید)، در این صورت فرسایش انرژی در مدیران کانال‌های تلگرامی رخ داده و پس از مدتی از کیفیت کانال‌ها کاسته می‌شود.

 

راهکار چیست؟

متخصصان رفتارشناسی مخاطب و همچنین برگزارکنندگان و کارشناسان کمپین‌های دیجیتال و به صورت دقیق‌تر «social network marketing»  بهترین افراد برای تجویز راهکار مناسب این پیش‌بینی هستند.

بالطبع تبلیغات در کانال‌ها اولین راهکاری است که به ذهن همه می‌رسد، اما نحوه تبلیغات در کانال‌های تلگرام است که اهمیت دارد؛ تبلیغاتی که اول از همه مرتبط با موضوع و زمینه کانال باشد تا مخاطبان را پس نزند. در ثانی تعداد تبلیغات طوری نباشد که باعث ریزش کاربران شود. ثالثا تبلیغاتی باشد که ارزش افزوده برای کاربر داشته باشد و به نحوی واژه اطلاع‌رسانی برای کاربر جای تبلیغات در کانال را پر کند.

 

چشم‌انداز این راهکار سودآور به کجا ختم خواهد شد؟

سروش نادری، مدیر برندینگ بازدیدفا در پاسخ به این سوال، دیدگاه خود را اینطور بیان می‌کند که در فاز بعدی، همه صنوفی که تولید محصول و خدمت دارند می‌توانند تبلیغ کالا، محصول، خدمت، وب‌سایت و ... را در کانال‌های تلگرامی مرتبط با سهم بازار خود منتشر کنند؛ تبلیغاتی که می‌تواند در قالب رپرتاژهای خبری و اطلاع‌رسانی‌های علمی و دانستنی تلقی شود و از آنجا که ضریب نفوذ این روش تبلیغاتی در حال حاضر به نسبت سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ بیشتر تخمین زده می‌شود، از لحاظ مالی برای تبلیغ‌کنندگان نیز به‌صرفه است.

نادری اظهار امیدواری می‌کند که وب‌سایت‌های مشابه بازدیدفا که راه تقلید را در پیش گرفته‌اند، از کیفیت این ایده نکاهند و با اجرای ضعیف و فکرنشده آن را به روشی زرد و آزاردهنده مبدل نکنند.

باید دید با توجه به آینده شبکه‌های اجتماعی مخصوصا تلگرام در کشور که دائم با خبرهای جنجالی فیلترینگ و ... روبه‌روست و سیاست‌های کلی پذیرش شبکه‌های اجتماعی توسط مسئولان به عنوان یک واقعیت و روند و همچنین تغییر رویکرد رفتار کاربران از عرصه وب به عرصه اپلیکیشن، وضعیت این چشم‌انداز به کدام سو منتهی می‌شود.

علاقمندان برای اطلاعات بیشتر میتوانند به وبسایت بازدیدفا به آدرس bazdidfa.com  مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بازدیدفا

معرفی وبسایتی جامع از گروه‌ها و کانال‌های تلگرام کشور – وبسایتی به نام بازدیدفا بازدیدفا با فراهم کردن بستری از کل کانال‌های تلگرام کشور و با امکاناتی نظیر معرفی رایگان کانال‌های دلخواه توسط هرکاربر به‌صورت رایگان و برحسب دسته‌بندی و نیز امکان جست‌وجوی پیشرفته، نیاز کاربران بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی کشور یعنی تلگرام را مرتفع می‌کند و علاوه بر آن منجر به افزایش مخاطبین هر کانال نیز می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]