اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394100151100276

استراتژی مشتری‌مدارانه و انعطاف با شرایط بازار، عامل موفقیت صادرکننده نمونه پایتخت

کد: 1394100151100276

https://goo.gl/boJG9d

، تهران , (اخبار رسمی): با وجود تحریم‌های بین‌المللی، ارائه محصول و بسته‌بندی باکیفیت و همچنین توجه به خواسته‌های مشتریان و تامین نظرات آنها می‌تواند در به دست آوردن سهم بازارهای کشورهای همسایه نقش‌آفرین باشد. هرچند که تحریم‌ها نقش موثری در کاهش میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از جمله مواد غذایی در سال‌های گذشته داشته است. همچنین وجود یک سری مشکلات ساختاری در سیستم اداری و اجرایی داخل کشور را نیز در این خصوص نباید کتمان کرد.

استراتژی مشتری مدارانه و انعطاف در برابر شرایط بازار منتهی به کسب عنوان صادر کننده نمونه پایتخت شد.

شرکت تولید مواد غذایی خوشنام (ماکارونی مک) در حال حاضر جزو چهار برند مطرح ماکارونی در بازار ایران است که سالانه با تولید معادل 70 درصد از ظرفیت اسمی 45 هزار تنی و صادراتی معادل 15 تا 20 درصد ظرفیت تولید، جایگاه قابل‌اعتنایی در جمع صادرکنندگان ماکارونی به دست آورده است

به گزارش روابط عمومی شرکت خوشنام (ماکارونی مک)، رسول مژده‌شفق، معاون بازرگانی شرکت با بیان اینکه متاسفانه تحریم‌های بین‌المللی در کاهش میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از جمله مواد غذایی در سال‌های گذشته تاثیرگذار بوده است، گفت: « البته مدیریت درست در کمرنگ‌تر کردن سایه سنگین تحریم ها نقش اساسی دارد. چرا که به عنوان نمونه مجموعه ما از سال 1389 برنامه صادرات را تدوین و به عنوان یک اصل در مدیریت به کار بست که خوشبختانه این برنامه‌ریزی، صادرات شرکت را در سال 1392 به رقم 8000 تن رساند، اما همچنین وجود یکسری مشکلات ساختاری در سیستم اداری و اجرایی داخل کشور را نیز در این خصوص نباید کتمان کرد.»

وی همچنین ضمن ابراز خرسندی از کسب عنوان صادرکننده نمونه پایتخت با اظهار امیدواری نسبت به حل‌وفصل این مشکلات در دوران پساتحریم، نکته مهم مخصوصا در ارتباط با صادرات را عدم حمایت دولت خواند و افزود: «دولت، حمایت جدی از صادرکنندگان نظیر کشورهایی چون کره‌جنوبی یا مالزی به عمل نمی‌آورند، حتی پیش از این مقرر شده بود، برای رقابت بیشتر جوایز صادراتی به صادرکنندگان اهدا شود که هنوز هم به طور کامل محقق نشده است.»

به گفته وی، راهکارهایی برای توسعه و جهش صادرات وجود دارد از جمله اینکه دولت می‌تواند در گام اول حداقل 30 درصد ارزش صادرات هر واحد تولیدی و صادراتی را به صورت ریالی تسهیلات بدون بهره داده و در سال‌های بعد متناسب با افزایش صادرات، رقم تسهیلات را افزایش دهد. دوم اینکه بخشی از هزینه‌های حمل‌ونقل داخلی تا بنادر بارگیری به صورت یارانه پرداخت شود. سوم تسهیل و مانع‌زدایی از ورود موقت مواد اولیه برای تولیدکنندگانی که بیش از 15 درصد از تولید خود را صادر می‌کنند، بسیار ضروری به نظر می‌رسد. نکته آخر هم اینکه هر تصمیمی که دولت برای محدودیت‌های صادراتی می‌گیرد، باید با واقعیت تعهدات صادرکننده منطبق شود.

یادآور می‌شود، شرکت تولید مواد غذایی خوشنام (ماکارونی مک) در حال حاضر جزو چهار برند مطرح ماکارونی در بازار ایران است که سالانه با تولید معادل 70 درصد از ظرفیت اسمی 45 هزار تنی و صادراتی معادل 15 تا 20 درصد ظرفیت تولید، جایگاه مناسبی در جمع صادرکنندگان ماکارونی به دست آورده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ماکارونی مک

گروه تولیدی مواد غذایی خوشنام با برند تجاری مک، با بیش از 40 سال تجربه در کنار کارخانجات آرد ارس مهر تبریز، آرد تک کرج، آرد تبریز کار و آذین کارتن ارومیه درحال حاضر با ظرفیت تولید روزانه 150 تن انواع ماکارونی با کیفیت جهانی که صادرات این محصول موید ادعای جهانی بودن در کنار استقبال مصرف کنندگان داخلی و قرار گرفتن در رتبه بالا در بازار ماکارونی کشور است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]