اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950802166096421

ساخت تفرج گاه مهمترین وظیفه شهرداری قزوین

کد: 13950802166096421

https://goo.gl/XdizH4

، قزوین , (اخبار رسمی): سید مهدی کاظمی معاون خدمات شهری شهرداری قزوین بیان کرد : شهرداری قزوین سرانه بالغ بر 12/5 متر مربع برای هر شهروند قزوینی فضای سبز ایجاد کرده است .

ساخت تفرج گاه شهروندان از مهمترین وظایف قزوین

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین ؛ کاظمی گفت : در حال حاظر شهرداری قزوین بالغ بر12/5متر مربع برای هر شهروند فضای سبز ایجاد کرده است  که بالاتر از حداستاندارد ایران می باشد.

وی افزود: این فضای سبز به غیر از باغستان های سنتی بوده و در حقیقت فضای سبز احداثی می باشد و باغستان به عنوان ریه شهر قزوین خارج از  این محاسبه قرار دارد

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین اذعان کرد: با هدف ایجاد جایگاه اکوتوریسم و احیای باغستان سنتی و با در نظرگرفتن این موضوع که قزوین در راه تبدیل به مقصد گردشگری می باشد 16 هکتار از زمین های موجود از باغستان ها که درختان قدیمی دارند و سبز و استوار می باشند برای ایجاد بوستانی ویژه در نظر گرفته شده است .

کاظمی یادآور شد: این بوستان بر اساس وضعیت باغستانی محل و با حفظ تمامی درختان ،  احیاء راه های دسترسی باغات وسیستم آبرسانی بر مبنای آبرسانی باغات و نظم چند صد ساله آن ها تنظیم  و احداث خواهد شد .

وی تصریح کرد: در جلسه هماهنگی مقدماتی شروع کار احداث بوستان ، نظر اعضا بر این موضوع استوار یود که ضمن برداشت نقشه دقیق ، پستی و بلندی های موجود و درختان داخل محدوده هیچ تغییری نکنند

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت : برداشت دقیق با شیوه اتود درجا برای محل اجرا خواهد شد و پس از بررسی های لازم و در صورت امکان ایجاد بوستان مینیاتور، باغ گیاه شناسی، باغ گلها و ذخیره گاه ژنتیک باغستان سنتی در محدوده این بوستان ایجاد خواهد شد .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری قزوین

قزوین را در نوشته‌های قدیم اروپا شهر باستانی «ارساس» یا «ارسا سیا» و در تواریخ یونان همان شهر قدیمی «راژیا» و در زمان اشکانیان به نام موسس آن «اردپا» خوانده‌اند. ساسانیان آنرا «کشوین» نامیده‌اند، یعنی سرزمینی که نباید از آن غافل شد برخی هم آن را «قسوین» یا شهر که مردمی پرصلابت و استوار دارد و بعضی از مورخان هم معرب «کاسپین» گفته‌اند به دلیل آنکه قوم کاپست از مجاورت دریای مازندران به طرف این دشت مهاجرت کرده و با اقوام بومی اختلاط کرده‌اند و گروهی هم به مرکز ایران رفته‌اند و دریای خزر نیز به همین دلیل به بحرالقزوین یا دریای قزوین اشتهار دارد. در منطقه قزوین صدها تپه باستانی شناسایی شده که هر یک برگ زرینی از تاریخ و تمدن میهن اسلامی‌مان را در سینه جای داده‌اند و تنها حفاری تپه سگزآباد نشانگر تمدن 9 هزار ساله یکجانشینی در این دشت حاصلخیز است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه