اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951006207996421

کافه کتاب با مشارکت شهرداری قزوین احداث می‌شود

کد: 13951006207996421

https://goo.gl/rUW1xn

، قزوین , (اخبار رسمی): محمدحسین صلح‌جو، عضو شورای شهر قزوین گفت: کافه کتاب توسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با مشارکت شهرداری قزوین و خیرین کتابخانه‌ساز در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع احداث می‌شود.

کافه کتاب با مشارکت شهرداری قزوین احداث می‌شود

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین؛ محمدحسین صلح‌جو در آئین افتتاح اولین شهر کتاب در استان قزوین که با حضور شهرداری قزوین، جمعی از اهالی فرهنگ و شورای شهر قزوین برگزار شد، با بیان اینکه تنفس فرهنگی با راه‌اندازی شهر کتاب در قزوین ایجاد می‌شود، افزود: افتتاح مجموعه‌های فرهنگی نظیر شهر کتاب از نیازهای فرهنگی شهر قزوین بود که خوشبختانه محقق شد.

وی اظهار کرد: شهر کتاب یک طرح فرهنگی قوی و موثر است و می‌تواند نقش مهمی در افزایش مطالعه مفید و دور هم  جمع شدن جوانان و نوجوانان پرشور برای دانستن و خواندن،داشته باشد.

صلح جو خاطرنشان کرد: کمبود پاتوق های فرهنگی نظیر شهر کتاب در شهر قزوین کاملا محسوس بود، خوشبختانه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در کنار سایر فعالیت های فرهنگی ارزشمندش قدم های موثری در عرصه مشارکت در راه اندازی چنین مجموعه های فرهنگی داشته و دارد.

وی از تأسیس کافه کتاب توسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با مشارکت شهرداری قزوین و خیرین کتابخانه ساز خبر داد و گفت:این کافه کتاب در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع جهت استفاده عموم مردم احداث می شود.

صلح جو خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کافه کتاب اتفاق خوبی است که امیدواریم امر ساخت شهر کتاب همچون ساخت مساجد و مدرسه در سطح شهر نهادینه شود تا نسل جوان در پاتوق های فرهنگی نظیر کتاب شهر در آرامش کامل به مطالعه کتاب بپردازند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری قزوین

قزوین را در نوشته‌های قدیم اروپا شهر باستانی «ارساس» یا «ارسا سیا» و در تواریخ یونان همان شهر قدیمی «راژیا» و در زمان اشکانیان به نام موسس آن «اردپا» خوانده‌اند. ساسانیان آنرا «کشوین» نامیده‌اند، یعنی سرزمینی که نباید از آن غافل شد برخی هم آن را «قسوین» یا شهر که مردمی پرصلابت و استوار دارد و بعضی از مورخان هم معرب «کاسپین» گفته‌اند به دلیل آنکه قوم کاپست از مجاورت دریای مازندران به طرف این دشت مهاجرت کرده و با اقوام بومی اختلاط کرده‌اند و گروهی هم به مرکز ایران رفته‌اند و دریای خزر نیز به همین دلیل به بحرالقزوین یا دریای قزوین اشتهار دارد. در منطقه قزوین صدها تپه باستانی شناسایی شده که هر یک برگ زرینی از تاریخ و تمدن میهن اسلامی‌مان را در سینه جای داده‌اند و تنها حفاری تپه سگزآباد نشانگر تمدن 9 هزار ساله یکجانشینی در این دشت حاصلخیز است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | نشریات و کتاب