اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951006207986421

اولین شهر کتاب در استان قزوین افتتاح شد

کد: 13951006207986421

https://goo.gl/FuTUkM

، قزوین , (اخبار رسمی): وزیری نژاد، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: با مشارکت بخش خصوصی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، اولین شهر کتاب استان قزوین در مراسمی با حضور نصرتی، شهردار قزوین و جمعی از اهالی فرهنگ و اعضای شورای شهر در قزوین افتتاح شد.

اولین شهر کتاب در استان قزوین افتتاح شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین؛ سعید وزیری نژاد، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در این مراسم گفت: ارزش ملک این مجموعه فرهنگ بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان می‌باشد و برای تجهیز اقلام فرهنگی آن نیز 500 میلیون تومان هزینه شده است.

وی اظهار کرد: در این شهر کتاب محصولات هنری،صنایع دستی،تابلوهای خوشنویسی، نقاشی، بخش لوازم تحریر، بخش فروش لوح فشرده آثار فاخر هنرمندان کشور عرضه می شود که تمامی این آثار محصول دست هنرمندان بومی استان قزوین می باشد.

وزیری نژاد اضافه کرد: علاقمند به مطالعه کتاب می توانند با مراجعه به این مجموعه فرهنگی کتاب مورد نظر خود را انتخاب کرده و در بخش کافه کتاب مطالعه و در صورت تمایل آن را خرید کنند.

150 شهر کتاب در سطح کشور وجود دارد

این مسوول افزود: در حال حاضر در سطح کشور 150 شهر کتاب افتتاح شده و امروز برای اولین بار این شهر کتاب در قزوین نیز افتتاح می شود تا فرصت مناسبی برای جوانان و نوجوانان علاقمند به کتاب فراهم شود.

وزیری نژاد خاطرنشان کرد: با راه اندازی شهر کتاب قزوین به طور مستقیم 11 نفر و به صورت غیر مستقیم 40 نفر مشغول به کار شده اند.

برگزاری گالری هنری ماهانه در شهر کتاب

وی در ادامه یکی از برنامه های شهر کتاب را برگزاری گالری هنری به صورت ماهانه در این مجموعه فرهنگی عنوان کرد و گفت: این گالری  های هنری برای فروش آثار هنری جوانان استان قزوین در حوزه خوشنویسی، نقاشی گرافیک، طراحی و ... برپا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از دیگر بخش های جذاب این شهر کتاب را غرفه بسیاری زیبای صنایع دستی ذکر کرد و گفت: در این غرفه آثار  هنرمندان و  صنایع دستی بومی استان قزوین در معرض دید عموم قرار گرفته است که شهروندان می توانند با قیمت های مناسب این کالای فرهنگی را خریداری کنند و ضمن حمایت از کالای ایرانی پشتیبان هنرمندان شهر قزوین باشند .

وی کاهش بار ترافیکی در سطح شهر، استفاده بهینه از وقت همشهریان و ایجاد پاتوق فرهنگی برای اهالی فرهنگ شهر را از جمله اهداف راه اندازی شهر کتاب در قزوین برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت حوزه فرهنگ و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به حوزه فرهنگی، اجرای پروژه‌های فرهنگی و ورزشی در اولویت‌های کاری شورا و شهرداری است.

وزیری نژاد تصریح کرد:خوشبختانه با مشارکت فعالان عرصه فرهنگ فضای مناسبی که می توانست در حوزه تجارت سودهای کلانی نصیب صاحبان آن کند در اختیار فرهنگ و هنر استان قرار گرفت تا بتوانیم امکان عرضه آثار هنری با قیمت مناسب و نیز پاتوق فرهنگی با نشاط را برای مطالعه مردم فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اظهار امیدواری کرد: این حرکت فرهنگی آغازی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در سطح شهر  باشد.

این مسوول خاطرنشان کرد: امکان تعمیم شهر کتاب به سایر شهرستان های قزوین با مشارکت بخش خصوص و علاقمندان به عرضه هنر وجود دارد و با همکاری فرمانداران و شهرداران امیدواریم این مراکز فرهنگی در شهرستانهای استان نیز راه اندازی شود.

وزیری نژاد در پایان افزود:برای حمایت از این حرکت فرهنگی درصدد هستیم تا محصولات فرهنگی مورد نیاز شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی قزوین را حتی الامکان از شهر کتاب تهیه کنیم.

گفتنی است؛ شهر کتاب در خیابان فردوسی شمالی، نبش کوچه زمرد در 2 طبقه راه اندازی شده است و دارای بخش های مختلف کتاب، صنایع دستی، آثار هنری، لوازم التحریز، کافه کتاب و کافی شاپ و... می باشد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری قزوین

قزوین را در نوشته‌های قدیم اروپا شهر باستانی «ارساس» یا «ارسا سیا» و در تواریخ یونان همان شهر قدیمی «راژیا» و در زمان اشکانیان به نام موسس آن «اردپا» خوانده‌اند. ساسانیان آنرا «کشوین» نامیده‌اند، یعنی سرزمینی که نباید از آن غافل شد برخی هم آن را «قسوین» یا شهر که مردمی پرصلابت و استوار دارد و بعضی از مورخان هم معرب «کاسپین» گفته‌اند به دلیل آنکه قوم کاپست از مجاورت دریای مازندران به طرف این دشت مهاجرت کرده و با اقوام بومی اختلاط کرده‌اند و گروهی هم به مرکز ایران رفته‌اند و دریای خزر نیز به همین دلیل به بحرالقزوین یا دریای قزوین اشتهار دارد. در منطقه قزوین صدها تپه باستانی شناسایی شده که هر یک برگ زرینی از تاریخ و تمدن میهن اسلامی‌مان را در سینه جای داده‌اند و تنها حفاری تپه سگزآباد نشانگر تمدن 9 هزار ساله یکجانشینی در این دشت حاصلخیز است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | نشریات و کتاب