اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951018215950052

رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان ها استان تهران مطرح کرد

گسترش آپارتمان های بی مجوز برای اسکان مسافر خارجی

کد: 13951018215950052

https://goo.gl/iJ7HDE

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران در خصوص گسترش آپارتما‌ن های بدون مجوز برای اسکان مسافران خارجی و عدم نظارت بر آنها هشدار داد.

گسترش آپارتمان های بی مجوز برای اسکان مسافر خارجی

به گزارش اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان تهران، محمدعلی فرخ‌مهر با اشاره به وضعیت نظارت بر امور گردشگران گفت: ورود گردشگر انفرادی و گروهی به ایران ابتدا به نهادهایی که در مبادی ورودی هستند مرتبط است سپس به بخش های دیگر اعم از آژانسها، تورگردانها و در نهایت،حوزه های اقامتی مانند هتل ها برای ارائه خدمات به گردشگران پیش بینی شده است.

وی با اشاره به مشکلات نظارت در زمینه‌های اقامتی برای هتل‌ها اظهار کرد: در این زمینه، اتحادیه جنبه‌های نظارتی در محور قوانین و ضوابط خود را در حوزه امنیتی و یا چارچوب‌های استاندارد هتل ها در شرایطی انجام می دهد که بخشی از آن مربوط به نظارت‌های دوره ای اتحادیه باشد که با توجه به موضوع، در حوزه اجرایی اتحادیه و یا به نهادهای مرتبط منعکس می شود.

فرخ مهر با اشاره به چگونگی نظارت اتحادیه بر اماکن غیرمجاز اظهار کرد: این اماکن، با شیوه‌های مختلف در قالب‌های اقامتگاهایی شبیه پانسیون و یا آپارتمانهای گروهی که پذیرش های متفاوتی را دارند، توسط اتحادیه با رصدهایی که صورت می‌پذیرد به نهادهای متولی ونظارتی منعکس می‌شود.

وی افزود: این گروه از اقامتگاه‌ها اختصاص به ملیت‌های خاص دارد و البته حتی ایرانیان را نیز پذیرش می کند که از دید اتحادیه خارج نبوده و بنا به مسئولیتی که داریم به نهادهای مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد.

فرخ مهر در ادامه خاطر نشان کرد:  اخیراً با توجه به جایگاه اقتصادی اجتماعی که تهران دارد آپارتمانهای اختصاصی با ملیت چینی و نیز با ملیت‌های دیگر ایجاد شده که شرکتهای مقیم تهران در یک اقدام غیرمجاز با اجاره و یا تملک این آپارتمانها، این مسافران خارجی را اسکان می‌دهند که نوع پذیرش آنها از طریق شبکه‌های از پیش طراحی شده از خارج کشور با هماهنگی قبلی است.

وی افزود: به طور حتم، رویه اسکان ملیتهای خارجی و گسترش آن در شرایط غیرعرف و غیرقانونی نه تنها از دید نهادهای امنیتی به دور است بلکه هنجارشکنی اجتماعی و ایجاد بحرانهای منطقه‌ای بسیاری در شهر تهران ایجاد خواهد کرد ، چراکه چنین اقداماتی دقیقاً فرهنگ اجتماعی ایران اسلامی ما را نشانه گیری کرده است و نهادهای امنیتی و سازمان متولی می‌بایست به این امر رسیدگی و این معضل را برطرف کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتحادیه هتل و هتل آپارتمان های استان تهران

اتحادیه هتلداران تهران در سال 1328 همزمان با رشد و توسعه فعالیت های جهانگردی راه‌اندازی شد و امسال پس از گذشت 65 سال از تاسیس آن یکی از قدیمی ترین اتحادیه‌ها در کشور محسوب می‌شود. این اتحادیه از زمان تاسیس نقش موثر و بسزایی در توسعه هتل ها، کمک به تصویب قوانین مرتبط با این صنعت و کاهش قوانین دست و پا گیر داشته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]