اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951025219795995

در روزهای آلوده،

داخل خودرو آلوده‌ تر از هوای باز است

کد: 13951025219795995

https://goo.gl/S4yL1j

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از مطالعات اخیر که در سطح شهر لندن انجام شده یافته‌های جالبی را درباره آلودگی هوا نشان می‌دهد که بر همین اساس، رانندگان و مسافران داخل وسایل نقلیه نسبت به عابرین پیاده، در معرض تماس با سطح بالاتری از آلودگی هوا قرار می‌گیرند.

در روزهای آلوده،داخل خودرو آلوده‌تر از هوای بازاست

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سلامتیسم، محققان در این مطالعه از دستگاه خاصی به‌نام smogmobile استفاده کردند که در هر دقیقه، از هوای داخل و خارج از وسیله نقلیه نمونه‌برداری می‌کند و داده‌های این دستگاه نشان می‌دهند که سطح نیتروژن دی‌اکسید (NO۲۲) در داخل وسایل نقلیه با پنجره‌های بسته، به‌طور متوسط ۲۱ درصد بالاتر از هوای بیرون است.

درواقع، غلظت NO۲ بیرون از وسایل نقلیه ۶۶ ugm۳۳ (میکروگرم در هر متر مکعب) بود،‌ درحالی که این میزان در داخل وسایل نقلیه به ۸۰ ugm۳ می‌رسید.

بن بَرت، از اعضای King’s College در لندن، درباره این یافته‌ها گفت: پیام این مطالعه برای سلامت عمومی، این است که هیچ فردی نمی‌تواند در داخل خودرو از آلودگی هوا در امان بماند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که استفاده از دوچرخه یا پیاده‌روی، ما را بیشتر در معرض تماس با آلودگی هوا قرار می‌دهد، اما سطح آلاینده‌ها در فضای بیرون از خودرو تا حد قابل توجهی کمتر از داخل خودرو است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلامتیسم

«سلامتیسم» یک سایت مرجع در حوزه سلامت است که هدفش آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به روز و کارآمد، ترویج سبک زندگی سالم و افزایش توان خودمراقبتی مخاطبان از طریق ارائه مشاوره‌های پزشکی است. «سلامتیسم» بر این باور است که آگاهی، پیش‌شرط سلامت است؛ برای اصلاح سبک زندگی و روی آوردن به زندگی سالم، نخست باید مؤلفه‌های سلامت را شناخت و دانست که زندگی سالم چه اجزایی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی