اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951026220556102

تولید انرژی خورشیدی؛

تولید انرژی خورشیدی با با پیاده رو

کد: 13951026220556102

https://goo.gl/bXX9CL

، کرج , (اخبار رسمی): تصور کنید پیاده رویی با ماژول‎های رنگارنگ ساخته شده با مواد پلاستیکی بازیافتی ساخته شده است و به‌صورت قطعات پازل در کنار یکدیگر چیده می‌شوند جایگزین کف‌پوش سیمانی پیاده روهای شهری شوند.

تولید انرژی خورشیدی با با پیاده رو

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج: تصور کنید پیاده رویی با ماژول‎های رنگارنگ ساخته شده با مواد پلاستیکی بازیافتی ساخته شده است و به‌صورت قطعات پازل در کنار یکدیگر چیده می‌شوند جایگزین کف‌پوش سیمانی پیاده روهای شهری شوند. در یک استارت آپ مجارستانی گروه platio این پیاده روها را طراحی کردند. این پیاده روها که با قطعات پلاستیکی ساخته شده با مواد پلاستیکی بازیافتی ایجادشده‌اند درعین‌حال که مسیری استوار و استاندارد برای افراد پیاده را فراهم می‌آورد با استفاده از نور خورشید انرژی پاک تولید می‌کند.
platio اولین شرکتی نیست که به فکر ایجاد راه‌ها و یا مسیرهای تولیدکننده انرژی پاک برای شهرا افتاده باشد. مشخصا ایده‌ی مسیرهای تولید کننده انرژی پاک برای سالها موضوع تحقیق محققین شهری بوده است و حتی دپارتمان حمل و نقل ایالات متحده تحقیقات مرتبط با این زمینه را تامین مالی می‎کند. این شرکت ایده ساخت این پیاده‌راه‌ها را در استارت‌آپی با موضوع پایدارسازی شهرها ارائه داده است و توانسته است ۷۰ هزار دلار کسب درآمد کرده و ۱۵ متر مربع از این پیاده رو را به صورت آزمایشی فروش برساند.
پیاده رو ساخته شده توسط platio با استفاده از سلول‌های مونوکریستال جایگذاری شده در دل قطعات شیشه‌ای آب‌دیده تولید انرژی می‌کند. TechCrunch  می‌گوید استفاده از قطعات پلاستیکی در ساخت پیاده رو شهری موجب کاهش آسیب‌پذیری‌ها هنگام راه رفتن روی این پیاده روها می‌شود. این ماژول‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که نیازی به سیم‌کشی اضافی برای نصب در پیاده روها ندارند. به گفته پلاتیو ” این قطعات بسیار فشرده‌اند و به‌صورت مدولار به یکدیگر متصل می‌شوند و ارتباط الکترونیکی را بدون نیاز به سیم‌کشی اضافی برقرار می‌کنند که برای این کار از یک سیستم ارتباطی خط‌نیرو استفاده می‌کند که هنگام نصب، به‌صورت خودکار متصل می‌شود.”
 ساخت انرژی پاک از گام‌های عابرین در پیاده رو های شهری
این پیاده رو ها مجموعاً در هر مترمربع ۱۶۰ وات انرژی خورشیدی تولید می‌کنند. PLATIO در حال حاضر این پیاده رو ها را در سه رنگ طراحی کرده است و همچنین در حال کار برای تجهیز این پیاده روها به سیستم تولید انرژی از گام‌های عابرین پیاده است.
این استارت‌آپ بلند پروازانه تنها به سیستم‌های پیاده رو و مسیر محدود نمی‌شود بلکه مأموریت نهایی آن ساخت آینده‌ای پاک و با انرژی خودکفا است که بنیانی برای حیات شهری آینده است و چشم‌اندازی برای جامعه داده-محور در نظر دارد. سایر ایده‌های مطرح‌شده در این استارت‌آپ پروژه‌هایی از قبیل سیستم‌های ذخیره انرژی برای جامعه، نمای ساختمانی تولیدکننده انرژی خورشیدی، و سیستم هولوگرافیک اطلاعات پیاده‌راه‌ها نیز مطرح گردید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری کرج

شهرداری کرج نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر کرج را بر عهده دارد. شهردار کرج به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست