اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951026220926812

انقلاب نقاط قوت مدتهاست راه افتاده است

چالش بهبود نقاط ضعف

کد: 13951026220926812

https://goo.gl/M5kQ5Z

، تهران , (اخبار رسمی): تمرکز بر بهبود نقاط ضعف سالهاست در میان ما رخنه کرده و با توجه به آنکه دنیای امروز، سرعت و عمق پیشروی خود را در ابعاد مختلف مدیون تمرکز بر نقاط قوت است؛ انقلاب نقاط قوت مدت‌هاست به راه افتاده است.

چالش بهبود نقاط ضعف

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی مدرسه نوابغ گمشده، به نظر شما بهتر است به کدام‌یک از این گزینه‌ها بپردازیم، بهبود نقاط ضعف یا بهبود نقاط قوت؛ سوال مهمی پیش روی شما قرار گرفته که شاید پاسخ آن به نظرتان ساده برسد اما این مطلب می‌تواند زندگی شما را دستخوش تغییر کند.

سال‌ها پیش زمانی که روز دریافت کارنامه‌ها از مدرسه فرا می‌رسید، استرس فراوانی بر دانش‌آموزان حاکم می‌شد و شاید فکر می‌کنم بچه‌های درس‌خوان مدرسه نیز دچار همین اضطراب و استرس بودند، چه برسد به ما که آنچنان هم وقت برای درس نمی‌گذاشتیم.

به‌هر حال همیشه، همه به‌جز کسانی که معدل آنها ۲۰ می‌شد همه ناراحت بودیم. یکی با نمرات پائین‌تر پدر و مادری نگران داشت که او را سرزنش می‌کردند، و دیگری هم که در تمام درس‌ها ۲۰ گرفته بود و فقط یک درس را ۱۸ گرفته‌بود، خودش خودش را سرزنش می‌کرد و گرچه پدر و مادر دلداری‌اش می‌دانند، اما دردی از او دوا نمی‌شد.

حال به دوران کودکی برگردید و فرض کنید که کارنامه‌ شما در دستتان است. دوم راهنمایی هستید و درستان هم تعریفی ندارد و البته پدر و مادر به هیچ‌وجه از پائین بودن نمرات شما آزرده خاطر نمی‌شوند. شاید برایتان عجیب باشد اما به این تمرین ذهنی ادامه دهید.

به کارنامه خود بدون فشار و استرسی از سمت خانواده نگاه می‌کنید. نمرات ۱۵، ۲۰، ۱۸، ۱۷، ۱۹، ۱۳، ۱۶، ۲۰، ۱۹.... هرکسی جای پدر و مادر شما بود احتمالاً توقع بیشتری از شما داشت و احتمالاً خودتان هم راضی نیستید. شما دو نمره‌ی افتضاح و یک نمره به شدت بد دارید.

شما در جغرافی، تاریخ و هنر به ترتیب نمرات ۱۵، ۱۳ و ۱۶ گرفته‌اید. احتمالاً با خودتان می‌گوئید باید بیشتر درس بخوانید، بیشتر تلاش کنید، مطالعات آزاد در این زمینه انجام دهید اما صبر کنید، شما راه دیگری هم دارید. آیا ۱۶ نمره‌ی بدی است، پاسخ من این است: به هیچ‌وجه! 

همه ما دارای نقاط ضعف بخصوص خود هستیم. دلیلی که بچه‌های درسخوان مدرسه را هم قبل از گرفتن کارنامه نگران می‌کرد همین بود. آنها هم بالاخره در زمینه‌ای ضعیف بودند و یا به آن علاقه‌ای نداشتند و نمی‌توانستند همان نمرات عالی را در آنها کسب کنند. تا وقتی نمره‌ای مثل ۱۶ باعث مردود شدن شما در درسی نباشد و شما در کنار آن نمره، نقاط قوت خودتان را در درس‌ها یا زمینه‌های دیگری یافته باشید جای نگرانی وجود ندارد.

عادت جالبی است؛ میل به دیدن نیمه خالی لیوان. شما دو درس ریاضیات و ادبیات فارسی را ۲۰ گرفته‌اید! شما زبان انگلیسی و اجتماعی را هم ۱۹ گرفته‌اید. بگذارید پیش‌بینی کنم... به احتمال زیاد شما در آینده کارگردانی سینمایی بزرگ و یا یک تاجر بسیار ثروتمند با ارتباطات عالی می‌شوید. آن روز هم حتماً به نمرات ۱۵ و ۱۶ خودتان خواهید خندید و خدا را شکر خواهید کرد که فرصت‌تان را بر روی آن مطالب «غیر دوست داشتنی برای شما» از دست ندادید.

خدا را شاکر خواهید بود که نبوغ ریاضیاتی خود را با ادبیات و آداب اجتماعی ترکیب کردید و درد درون سینه‌ی همنوعانتان را فهمیدید و فیلم‌ها و برنامه‌هایی عالی تهیه کردید. و یا راه تجارت در پیش گرفتید و از همین استعدادها و نقاط قوت خود به بهترین وجه استفاده کردید، نیازهای عمیق مشتریان را درک کردید و حالا در بازار حرف اول را می‌زنید.

حقیقت این است که این نقاط قوت ما هستند که باعث پدید آمدن برتری و توانگری در وجود ما می‌شوند. شاید بتوان گفت که بهبود نقاط قوت، همان راه سخت موفقیت است و برعکس، این بهبود نقاط قوت است که راهی بسیار آسان، لذت‌بخش و منطبق بر شما برای دستیابی به موفقیت‌های پی‌در پی است..

به این بیاندیشید که بیش از پیش به نقاط قوت خودتان توجه کنید. از همین امروز این مطلب را با فرزندتان هم تمرین کنید و بجای دیدن نمرات بد او در کارنامه، متوجه نمرات خوب، استعدادها و علایقش باشید تا گام به گام به شکوفایی او نزدیک‌تر شوید. همینطور پیشنهاد میکنیم مطالب مدرسه نوابغ را چه در وب‌سایت اخبار رسمی و چه در صفحه‌ مقالات دنبال کنید تا خودتان را در زمینه شکوفایی نبوغ به‌روز نگه دارید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌بهتر

آی بهتر، مؤسسه برندسازی شخصی و افرایش مهارت‌های حرفه‌ای

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | شهر و جامعه