اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951028221946102

به موجب مصوبه مجلس

آتش نشانی در شمار مشاغل سخت قرار گرفت

کد: 13951028221946102

https://goo.gl/YrBqFk

، کرج , (اخبار رسمی): عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی کلانشهر کرج اظهار داشت: آتش نشانی به موجب مصوبه مجلس شورای اسلامی در شمار مشاغل سخت و زیان آور قرار گرفت و از این مهم باید به عنوان گامی مهم در راستای ارج نهادن به تلاش های خستگی ناپذیر قشر فداکار آتش نشان یاد کرد.

آتش نشانی در شمار مشاغل سخت قرار گرفت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری کرج، فاطمه آجرلو  ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی و تصویب جزئیات برنامه پنج ساله ششم توسعه موافقت خود را با قرار گرفتن آتش نشانی و پرتوکاری با اشعه در شمار مشاغل سخت و زیان آور اعلام کردند تا از این طریق به یکی از مطالبات دیرین شاغلین در این حرفه سخت و خطیر پاسخ مثبت و مقتضی گویند.
 عضو پارلمان محلی کرج با بیان اینکه آتش نشانان در هنگام حادثه و خطر به نقطه ای حرکت می کنند که همه از آنجا گریزان هستند، تصریح کرد: آتش نشانی یکی از سخت ترین مشاغل به شمار می رود که مسئولیت پذیری بالایی را می طلبد و این عزیزان حافظ جان و مال شهروندان هستند و در لحظات سخت و دشوار در کنار مردم قرار می گیرند و به آنها آرامش و تسلای خاطر می بخشند.
 بازنشستگی 20 ساله زنان و مرخصی دو هفته‌ای مردان برای زایمان همسران ‌شان
 این مسئول شهری در ادامه با اشاره به دیگر مصوبات مجلس شورای اسلامی مبنی بر «بازنشستگی 20 ساله زنان و مرخصی دو هفته‌ای مردان برای زایمان همسران ‌شان» بیان داشت: در این مصوبات معین شد زنان شاغل با 20 سال سابقه کار بدون محدودیت سنی بازنشسته شوند. بر اساس این مصوبه، دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و عمومی غیردولتی تابع صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری یا تامین اجتماعی موظف هستند با درخواست بازنشستگی بانوان شاغل که دارای حداقل 20 سال سابقه خدمت هستند بدون محدودیت سنی موافقت کنند. به موجب این مصوبه میزان محاسبه حقوق آنها بر ‌اساس تعداد سال‌های کارکرد و پرداخت حق بیمه‌ آنان خواهد بود. 
 آجرلو در ادامه اظهار امیدواری کرد که موضوعاتی همچون حمایت از زنان سرپرست خانوار، تحکیم بنیان خانواده و مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی به خوبی در مصوبات مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب جزئیات برنامه ششم توسعه لحاظ شود تا شاهد رفع بخشی از مشکلات و چالش های کنونی باشیم
 عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج در پایان گفت: همچنین بر خود لازم می دانم از زحمات و خدمات شایسته و ارزشمند آقایان اکبریان و کولیوند نمایندگان مردم شریف کرج در مجلس شورای اسلامی که در مطالبه گری حقوق اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه در سطح ملی به خوبی ایفای نقش می کنند، تقدیر و تشکر کرده و توفیق روز افزون این عزیزان در خدمت مضاعف به مردم را از درگاه احدیت خواستار شوم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری کرج

شهرداری کرج نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر کرج را بر عهده دارد. شهردار کرج به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه