اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951105226064726

افزایش بازدهی فعالیت ورزشی با نوشیدن آب

کد: 13951105226064726

https://goo.gl/SDZEz2

، تهران , (اخبار رسمی): 10 درصد مردان و 25 درصد زنان تهرانی در روز کمتر از 1.2 لیتر مایعات مصرف می‌کنند، این در حالی است که سرانه مصرف مایعات برای مردان 2.9 لیتر و برای زنان 2.2 لیتر در روز است.

افزایش بازدهی فعالیت ورزشی با نوشیدن آب

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت دماوند، مصرف کافی مایعات هنگام انجام تمرینات بدنی و ورزشی اهمیت بیشتری خواهد داشت، چراکه در این شرایط میزان بیشتری از آب بدن در مدت زمان کوتاه‌تری با تعرق از دست می‌رود.

کمبود آب بدن و تأثیر مستقیم بر بازدهی فعالیت ورزشی

کم شدن آب بدن بر کیفیت انجام تمرینات ورزشی تأثیر مستقیمی دارد، چنانکه اگر هنگام فعالیت‌های ورزشی، آب موردنیاز بدن تأمین شود، بازدهی فعالیت نیز افزایش خواهد یافت.

شبنم بحری کارشناس تغذیه، ضمن اشاره به اهمیت نوشیدن آب برای ورزشکاران گفت: عضلات و ماهیچه‌ها در حین انجام تمرینات ورزشی نیاز به مواد بیشتری دارند که این مواد از طریق جریان خون تأمین می‌شود؛ با توجه به اینکه حجم عمده خون را آب تشکیل می‌دهد، نوشیدن آب برای رساندن مواد مغذی به عضلات اهمیت زیادی خواهد داشت.

بر اساس پژوهش‌های کارشناسان تغذیه شرکت دنون، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صنایع غذایی و پیشرو در تولید آب‌های بسته‌بندی در جهان، حتی یک دوچرخه‌سوار مبتدی نیز در صورت نوشیدن آب در طول تمرین، می‌تواند 6.5 درصد سریع‌تر رکاب بزند. این آمار برای دونده‌های حرفه‌ای مسابقات دو 1500 متر، پنج کیلومتر و 10 کیلومتر برآورد شده است، در حالی که اگر این ورزشکاران در طول مسیر دویدن، دچار کمبود آب شوند، سرعت دویدن‌شان به ترتیب 3.1، 6.7 و 6.3 درصد کاهش می‌یابد.

بدن هر فرد بزرگ‌سال با اندام متوسط، در روز به‌طور متوسط دو لیتر آب از دست می‌دهد، اما یک ورزشکار با توجه به نوع و مدت زمان فعالیت آب بیشتری از دست می‌دهد. به‌عنوان مثال، یک زن با  حدود 60 کیلوگرم وزن، هنگام دویدن در هر ساعت معادل  0.9 لیتر آب از دست می‌دهد و یک مرد بین 70 تا 75 کیلوگرم وزن، در طول یک ساعت بازی فوتبال به‌طور متوسط یک لیتر آب از دست می‌دهد.

بر اساس توصیه پزشکان باید قبل، در حین و بعد از ورزش کردن مایعات مصرف کرد. با توجه به اینکه آب آشامیدنی، فاقد کالری و مواد افزودنی است و به بهترین شکل آب موردنیاز بدن را تأمین می‌کند،  سالم‌ترین گزینه برای تنظیم مایعات بدن هنگام فعالیت‌های ورزشی محسوب می‌شود. علاوه بر این  باید توجه داشت که هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی تا حد امکان از نوشیدن مایعات کافئین‌دار مانند چای و قهوه اجتناب کرد، چراکه اثر متضادی بر جذب آب دارند و باعث کم آبی بدن می‌شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دماوند

دماوند با قدمتی بیش از 40 سال از 1352شرکتی معتبر در صنعت آب‌های بسته‌بندی محسوب می‌شود که همواره سلامتی و تغذیه سالم مصرف‌کنندگانش بسیار حائز اهمیت است و از سال 1387این شرکت با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اروپایی و پیشرو در صنعت آب‌های بسته‌بندی و فعال در کشورهای مختلف همکاری می‌کند و به یمن این مشارکت سرمایه‌گذاری کلانی برای تکنولوژی مدرن کارخانه دماوند انجام داده است تا سطح کیفی و سلامت محصولات خود را به حد بهترین استانداردهای جهانی برساند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]