اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951113230415898

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا:

دود دیزلی‌ها در پایتخت باید کنترل شود

کد: 13951113230415898

https://goo.gl/ub2MPJ

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با بیان این که در سال گذشته 22 روز پیاپی آلودگی هوا داشتیم و امسال در آبان ماه 9 روز پیاپی با آلودگی هوا مواجه بودیم،گفت: درست است که تعداد روزهای ناسالم در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است ولی چیزی که سبب اذیت مردم می‌شود اپیزودهای طولانی و پیوسته آلودگی هواست

دود دیزلی‌ها در پایتخت باید کنترل شود

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وحید حسینی در پنجمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا  با نمایش تصویر روز ناسا که بر اساس یک تصویر ماهواره‌ای آلودگی هوای تهران را نشان می‌داد گفت: آماری که در سال 2012 منتشر شده است این است که 26 هزار نفر مرگ به دلیل آلودگی هوا در سال وجود دارد که وزارت بهداشت اعلام کرده است حدود 6000 نفر از این آمار متعلق به تهران است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: با توجه به اینکه بیش از 100 هزار خودروی دیزلی در تهران تردد شبانه  دارند، افزود: طرحی در شورای شهر تهران در خصوص جلوگیری از دود دیزل مطرح شده است. حسینی با اشاره به اینکه برآورد من این است که هزینه‌ای که برای آلودگی هوا و سلامت شهر تهران پرداخت می‌شود 18 هزار میلیارد تومان در سال است گفت: تقریبا سالی 10 تا 15 هزار میلیارد تومان برای نگهداری و توسعه شهر خرج می‌کنیم، در حالی‌که 18 هزار میلیارد تومان برای سلامتی و بیماری و مرگ و میر هزینه می‌شود که این کاملا به ضرر ماست.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با بیان اینکه اوضاع آلودگی هوا فقط با راه حل‌های علمی قابل حل است، گفت: پنج سال پیش متوجه شدیم که ابزارهای لازم برای فهم آلودگی هوای شهر تهران را نداریم و از آن زمان تا کنون شروع به تولید این ابزارها کرده‌ایم. حسینی افزود: در شهر تهران بعد از چندین سال طی جلسات مختلفی که با وزارت کشور در سازمان محیط زیست داشته‌ایم طرح کاهش را راه اندازی کردیم. 

به گفته حسینی، هدف ما این بود که این طرح خیلی جدی‌تر و سختگیرانه تر آغاز شود ولی با توجه به ملاحظات سیاسی و اجتماعی نتوانستیم این هدف را کامل پیگیری کنیم. وی با اشاره به اینکه اگر طرح کاهش را اجرا کرده و موتورسیکلت‌های کاربراتوری را حذف کنیم آلایندگی کربن سیاه کاهش پیدا می‌کند گفت: از امسال سیستم اندازه گیری کربن سیاه به صورت آنلاین را راه اندازی خواهیم کرد. 

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا اظهار کرد: طرح زوج و فرد، طرح غلط مبنایی است، چرا که نمی‌شود آلودگی اگزوز یک خودرو را به رقم شماره آخر پلاک خودرو ربط داد. باید اعلام کنیم که 300 هزار خودروی کاربراتوری تهران مسئول تولید آلودگی نصف همه خودروهای سواری این شهر هستند. بنابراین باید طرح کاهش را سختگیرانه تر اعمال کنیم. وی همچنین درباره استفاده از موتورسیکلت‌های برقی گفت: در حال حاضر در کشور 32 دستگاه موتور برقی پلاک شده وجود دارد و این باید افزایش پیدا کند. همچنین به خریداران موتور برقی باید تسهیلات ویژه‌ای اختصاص داد.

حسینی همچنین درباره خودروهای دیزلی گفت: هر خودروی دیزلی که در کشور تولید می‌شود باید فیلتر داشته باشد و خودروی دیزلی نباید در کشور بدون فیلتر پلاک شود. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا اظهار کرد: فناوری هایی در دنیا وجود دارد که می‌تواند جلوی مرگ و میر انسان‌ها را بگیرد ولی صنعت ما فوق العاده از لحاظ اجتماعی بی مسئولیت است. یک شرکت اروپایی اعلام کرده است که اگر قانون فیلتر دوده در کشور ایران لغو نشود به ایران خودرو نمی‌فروشد. از آنجا که سلامت مردم مهمتر است و شرکت‌های خودروسازی سودجو هستند ما به عنوان حاکمیت باید بجنگیم و سلامت مردم را در نظر داشته باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در سال 1372 توسط شهرداری تهران تأسیس شده است. در حال حاضر این شرکت دارای دو معاونت مالی- اداری و معاونت فنی (واحد راهبری و اندازه گیری و واحد پایش و پیش بینی آلودگی هوا و صوت). این شرکت ضمن جرای پروژه های تخصصی، مطالعاتی- پژوهشی، 43 ایستگاه اندازه گیری صوت و 21 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در نقاط مختلف شهر تهران دارد و با روش های مختلف آن را به شهروندان اطلاع رسانی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست