اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951117232016033

کتاب یادداشت های استاد مطهری رونمایی شد

کد: 13951117232016033

https://goo.gl/4eWnqV

، تهران , (اخبار رسمی): پانزدهمین جلد کتاب یادداشت های استاد شهید "مرتضی مطهری" با حضور رضا دباغی شهردار منطقه 3 ، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از فرهیختگان در خانه موزه شهید مطهری رونمایی شد.

کتاب یادداشت های استاد مطهری رونمایی شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه 3، پانزدهمین جلد کتاب یادداشت های استاد شهید مرتضی مطهری(جلد سوم از بخش دفتر یادداشت) در  نود وهشتمین سالروز تولد این استاد فقید در دسترس علاقمندان قرار گرفت.  

آزادی معنوی پانزده گفتار فلسفه اخلاق، آشنایی با قرآن، احیای تفکر اسلامی خاتمیت مقدمه‌ای بر جهان‌بینی اسلام جلد(3)، اسلام و مقتضیات زمان، اصول فلسفه و روش رئالیسم، امامت و رهبری سیری در نهج‌البلاغه نظری به نظام اقتصادی اسلام، امدادهای غیبی در زندگی بشر شرح منظومه ولاءها و ولایت‌ها، انسان و سرنوشت، بررسی اجمالی نهضت‌های اسلامی عدل الهی، بیست گفتار عرفان حافظ، پاسخ به نقدهای کتاب مسئله حجاب تعدادی از آثار این استاد حوزه و دانشگاه است.
شهید مرتضی مطهری از موثرترین روحانیان معاصر ایرانی در تفسیر آموزه‌های اسلام مطابق با نیاز روز محسوب می‌شود. وی در کلام و فلسفه اسلامی تبحر داشت و پیش از انقلاب اسلامی، مبارزات فکری مطهری در مقابله با جریانات فکری مارکسیستی در ایران نقش قابل توجهی در رویگردانی جوانان از این تفکر داشت. او از بنیان‌گذاران حسینیه ارشاد بود و بروز رسانی و تبیین آموزه‌های اسلام و تشیع، از ویژگی‌های فعالیت‌های فکری مطهری است.
وی آموزه‌های اسلامی را که پیشتر در قالب بیاناتی پیچیده ارائه می‌شد، به سبک خود به صورت آسان و با زبان روز در اختیار مخاطبان قرار می‌داد. کتاب‌های او در موضوعات مختلف دینی بارها به زبان‌های مختلف منتشر شده است. همچنین این استاد فلسفه را می توان از افراد تاثیرگذار و رهبران فکری انقلاب اسلامی ایران برشمرد. وی ریاست شورای انقلاب را تا روز شهادت بر عهده داشت.
خاطره گویی شاگردان قدیمی استاد، شعرخوانی، سخنرانی اساتید دانشگاه بخش های دیگر این برنامه بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | نشریات و کتاب